Spoedvraagje ticket omboeken Emirates

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
NoaFloa
Reiziger

Spoedvraagje ticket omboeken Emirates

Bericht door NoaFloa »

Hallo, op dit moment verblijven wij in Cambodja, maar ivm gezondheidsproblemen willen wij asap terug naar NL. Wij hebben via DReizen een retourticket gekocht, (Dusseldorf - Dubai - Bangkok) vliegend met Emirates. Onze terugvlucht staat gepland op 10 augustus, maar wij willen zsm terug. Zondag vliegen wij met AirAsia naar Kuala Lumpur (ticket was al geboekt), en vanuit daar willen wij zo snel mogelijk door naar Bangkok, en uiteindelijk naar Dusseldorf. Of misschien vanuit KL direct naar Dusseldorf (indien mogelijk bij omboeken).

Hoe zit dat met omboeken? Hoe kunnen wij dit het beste regelen? En op wat voor bijkomende kosten moeten wij rekenen.

Hopelijk kan iemand ons spoedig antwoord verschaffen.

Bedankt alvast!
Voer eendjes, geen oorlog
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Misschien het gemakkelijkste om bij D-reizen te informeren wat de mogelijkheden zijn. En bij je verzekeringsmaatschappij welke kosten er gedekt worden. Het lijkt mij dat als je om gezondheidsredenen (die je vast zult moeten aantonen) eerder terug gekomen bent je deze moet kunnen verhalen op de verzekering?

Ik ben geen expert op het gebied maar volgens mij zitten er ook aan omboeken kosten aan verbonden, hoeveel verschilt per maatschappij. Verder zal het van beschikbaarheid afhangen of je eerder terug kunt.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sommige ticket kun je gratis omboeken, sommige tickets helemaal niet en dan zul je een nieuw ticket aan moeten schaffen. En alles daar tussen in. Goed informeren dus bij D-reizen, de maatschappij waarmee je vliegt (Emirates) en de verzekering.

Als je echt haast hebt, zou ik overigens direct van Cambodja naar BKK vliegen.

Sterkte!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Eigenlijk zijn alle goeie tips al gegeven. Ik zou 2 sporen volgen. Dus en contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij, en proberen je ticket om te zetten. Sommige tickets kun je idd gratis omzetten (kijk ook even op je tickets, soms staat erop wat de wijzigingskosten/voorwaarden zijn, bij KLM soms 25 Euro per keer (long haul meer denk ik), soms niet wijzigbaar etc), soms helemaal niet. Als D-reizen niet meewerkt (of dat niet opschiet), kun je natuurlijk ook langs het dichtstbijzijnde Emrates kantoor gaan om te zeuren (misschien matsen ze je als je er zelf langsgaat)........
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor dit soort situaties heb je idd je verzekeringsmaatschappij. mits de gezondheidsreden in hun ogen "erg" genoeg is om naar huis te willen.
Anders moet zeker Dreizen je verder kunnen helpen.

Ik zou kijken of ik direct naar bangkok kan ipv via KL. Waarom een vlucht nemen simpel en alleen omdat je hem al betaald hebt?
Als je snel thuis wilt zijn zou ik proberen te vliegen naar BKK en hopen dat Dreizen tegen die tijd je vlucht omgezet heeft.

sterkte
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
NoaFloa
Reiziger

Bericht door NoaFloa »

Late reactie 8)

Zijn inmiddels thuis, hebben in Kuala Lumpur het Emirateskantoor bezocht en binnen enkele minuten konden wij 3 juli ipv 10 augustus terugvliegen. Papiertje mee en op het vliegveld moesten wij pp 50 euro bijbetalen.
Voer eendjes, geen oorlog
Plaats reactie