Zuid Amerikanen vs Europeanen: Wie lijkt op wie?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
El Niño
Reisexpert

Zuid Amerikanen vs Europeanen: Wie lijkt op wie?

Bericht door El Niño »

Tijdens mijn reis ben ik erachter gekomen dat de bevolking in Zuid Amerika eigenlijk net zo divers is als in Europa. Daarom leek het me leuk om eens een "landenvergelijking" te maken. Wie lijkt op wie? Schieten maar zou ik zeggen :D

- Ecuadorianen: ik zou zeggen dat dit volk lijkt op Ieren. Erg vriendelijk, maar er zitten ook schoffies tussen.
- Peruanen: Nederlanders! Hun humor lijkt echt het meest op de Nederlandse humor. Er zitten ook irritante lui bij, maar die hebben wij ook wel toch?
- Bolivianen: Fransen. Niet behulpzaam, slechte bediening in restaurants. Heb je in Frankrijk ook toch.....vooral als je geen Frans spreekt :-)
- Chilenen. Duitsers. Vriendelijke mensen, maar niet de meest swingende mensen van ZA. Niks mis mee, degelijk.....Duitsers dus?
- Argentijnen. Italianen natuurlijk!

Nu wordt het iets moeilijker.
- Brazilianen. Laat ik maar voor de Engelsen gaan. Ze zijn graag bereidt even met je te praten (hoewel dat vaak moeilijk gaat in het Portugees), ze drinken ook genoeg...Engelsen dus. Of toch Nederlanders?
- Uruguayanen. Lastig. Misschien lijken ze op vriendelijke Vlamingen? Het is iig ook zo'n gek, klein land :-)
- Colombianen? Ik weet het effe niet! Spanjaarden misschien? Ik vond de inwoners van Bogota wel iets hebben van Madrilenen (positief), en de inwoners van Cali iets hebben van in de inwoners van Malaga (niet zo positief). Roept u maar!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

vind de vergelijking van de Ecuadoriaanen leuk.
Iere...hahaha, ook een drankje lusten ze hier wel en dansen doen ze ook traditioneel in de kroeg :wink:

helaas geen vergelijkings materiaal voor de andere landen dus ik kan verder niet meedoen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Mexicanen zijn verre van Zuid Amerikanen maar ze behoren wel tot het Latijns Amerikaanse, dus vallen ze misschien een beetje onder de vergelijking. Ik vond ze zeer sterk op Polen lijken met sterke overeenkomsten in mentaliteit en gewoonten en in de economische posities van de beide landen. En ze houden van de sterke drank, tequila en mezcal tegenover wodka, alle drie goed te doen!
Plaats reactie