Vliegen van Azië naar Afrika

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Vliegen van Azië naar Afrika

Bericht door LaosFan »

Ik weet dat er wat informatie te vinden is (ook via deze site) maar helaas krijg ik niet hetgeen gevonden wat ik zoek.

Ik ben namelijk de mogelijkheden aan het bekijken om vanuit Azië (waarschijnlijk Bangkok, Singapore of Jakarta maar vast staat dat niet) naar Afrika te vliegen. Mijn (mogelijke) bestemming is Uganda (hoofdstad met int. vliegveld is Kampala) maar als er geen rechtstreekse mogelijkheden zijn is Nairobi of een stad in Tanzania ook een goede optie voor me.

Wie kan wellicht helpen of weet waar ik het zou kunnen zoeken? Ik lees het (misschien) wel. Bedankt alvast (ook voor het lezen :lol: ).
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Het is nog niet vaak bekeken zie ik maar natuurlijk ga ik zelf ook niet alleen zitten wachten op een antwoordt en zoek ik zelf ook actief. Inmiddels heb ik wel het e.e.a. gevonden. Met KLM is het 260 euro van Mumbai naar Nairobi en met Quatar Airways 230 euro. Die prijzen vallen me erg mee.

Naar Kampala (Oeganda) vliegen niet veel maatschappijen lijkt het.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi

Vliegen van Azie naar Afrika is over het algemeen erg duur! en oegand is al helemaal een bestemming met weinig concurentie dus dat zal je wat gaan kosen.

Een aantal jaar geleden wilde we van Bangkok naar Zuid-Afrika en dat was prijzig. Na lang zoeken met behulp van burootjes daar ( kwamen met betere dingen dan we zelf online konden vinden) zijn we gevlogen met Emirates via Dubai. Dit scheelde een paar honderd euro met andere airlines. En dat terwijl Emirates de reputatie heeft duur te zijn

een kennis van mij is terug gevlogen op europa (duitsland) en toen naar afrika. Dat was goedkoper dan direct vliegen
Vanuit India is waarschijnlijk het goedkoopste vliegen naar afrika omdat er veel indiers in Afrika wonen en het geld hebben om regelmatig op een nee te vliegen (concurentie= goedkoper vliegen)

Succes met zoeken!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bedankt!

Ik vond de 230 euro van Quatar Airways erg meevallen. Maar dan sta ik dus in Nairobi en niet in Kampala. Al trekt Kenia me ook heel erg en wil ik daar ook nog eens heen. Wellicht een goede optie om dan eerst wat te gaan bekijken in Kenia en dan naar Oeganda te gaan.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

sla eens een gids open van groepsreizen. dan zie je welke routes zij meestal volgen.
Heb een tijdje geleden ook gekeken naar die hoek (gorilla´s!!!) en veel toers gaan idd via Kenia en dan over land. Ga er van uit dat ze daar een reden voor hebben, behalve dat Kenia ook mooi is.

Kenia en eventueel Oeganda staat nu boven aan ons wensenlijstje voor 2009 8)
Maar eerst maar eens terug naar Nederland en dan dit Marokko eind dit jaar.....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

En weer bedankt voor de tip. Ik zal eens gaan kijken of ik ergens wat kan vinden over groepsreizen en hun routes. Kenia lijkt me ook geweldig mooi en aangezien ik mensen ken die zich al heel lang inzetten voor een anti AIDS project (en alles daar omheen) in Oyugis (Kenia) lijkt het me ook erg interessant om hun projecten eens van dichtbij te zien.

Ik zit er nu steeds meer aan te denken om Australië te schrappen van mijn mogelijke komende bestemmingen lijstje en richting Afrika te gaan na Azië....
Plaats reactie