activiteiten in vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
borrie

activiteiten in vietnam

Bericht door borrie »

hallo,

wat zijn leuke activiteiten in de plekken : ho chi minh city , nha trang , bac ha , hanoi ???
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Er is zoveel te doen daar. Misschien had je iets meer tijd moeten besteden aan de openingspost want waar liggen je interesses etc?

Hanoi vond ik een fijne stad. Vrij druk op veel plaatsen maar toch beste relaxed en toen ik er was, was het qua temperatuur ook heel goed te doen. Ik heb daar wat musea bezocht (die zeker de moeite waard waren) en ik ben er naar het mausoleum van Ho Chi Minh geweest. Daar vlakbij zijn ook wat interessante dingen te zien. Vanuit Hanoi is het ook de moeite om een trip naar Halong Bay te plannen. Dat vond ik zeer zeker de moeite.

Nha Trang ben ik geweest maar heb ik niet veel gedaan. Beetje aan het strand liggen en een keer een dagtripje gemaakt met een boot. Dat was trouwens ook best leuk.

Bac Ha heb ik niet bezocht.

Ho Chi Minh Stad: de tunnels van Cu Chi zijn de moeite om te bezoeken. En het Oorlogsmuseum vond ik ook de moeite waard. Zeker als je weet wat een invloed het op dat land heeft gehad.

Wat ook de moeite is om in Vietnam te bezoeken (in mijn ogen) is Dalat. Een mooie reis er naartoe en een prachtige omgeving en (ook soms fijn) koeler en aangenamer qua luchtvochtigheid.

Succes en veel plezier!
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Vanuit Hanoi kun je met de nachttrein naar Sapa. Zeker doen want het is prachtig. Wij hebben in Sapa en motorbike gehuurd en zijn daarmee naar Bac Ha gereden dat is goed te doen in een dag. Als je op zaterdag gaat en blijft overnachten kun je op zondagochtend al vroeg (vanaf 7u) naar de markt en daarna terugrijden naar Sapa. Je bent 's ochtendsvroeg één van de weinige westerse toeristen wat het wel speciaal maakt en de markt zelf is echt de moeite waard. De weg naar Bac Ha is niet zo goed (of eigenlijk slecht zeg maar) maar de omgeving is erg mooi en er komen hier weinig toeristen dus als je onderweg stop voor een drankje of wat eten zul je zeker even vreemd aangekeken worden maar de mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

Dalat kom ik net vandaan. De stad zelf vond ik niet echt leuk, er is weinig te doen en de stad vond ik ook niet echt mooi. De omgeving is wel heel mooi maar meer dan 2 dagen zou ik hier niet blijven.

In Saigon de tunnels en het museum want hierboven ook al staat en verder is het leuk om een beetje door de stad te struinen en bijvoorbeeld het postkantoor en city hall te bekijken.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er zijn vanuit hanoi combie tripjes te boeken waarbij je de markten van sapah en bac ha bezoekt. Zoals al eerder gezegt zijn er zeer weinig toeristen op de tweede markt
Mooie aan de markten zijn de mensen. verschillende bergstammen komen naar de markt en zijn prachtig gekleed.
tijdens zo´m toerjte ga je ook wandelen langs dorpjes, watervallen en rijstvelden.

Dalat, idd de omgeving. hebben ons met een motortje rond laten rijden. zelf doen kan ook maar we waren op sommige plekken nooit geweest als we het zelf hadden gedaan

Nha trang vond ik niet veel aan. we werden ook erg lastig gevallen op het strand en het weer was niet geweldig dus zijn we 2 dagen gaan snorkelen, de moeite waard
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie