Waar moet ik heenin Zuid Amerika?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Waar moet ik heenin Zuid Amerika?

Bericht door bolletjeom »

hallo zuid-amerika kenners

het ziet ernaar uit dat ik nog even "vast" zit hier in Ecuador. Ik mag eind augustus een reis begeleiden en tussen door heb ik ook wel wat werk en nog spaanse les....maar....nog 3 maanden Ecuador is me wat te gortig.

Ik ben nu dus even aan het kijken of ikniet een weekje of wat een buurland kan gaan bekijken

dus bij deze de vraag:
Peru of Colombia?
En waarom?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

hoelang zit je nog in die regio?

Ik vermoed dat als alles goed blijft gaan met ons en onze reis, dat we December a januari in Ecuador aankomen, ben je er dan nog? Zou erg leuk zijn om ergens een kop koffie of thee te kunnen drinken :) maar kan je vooralsnog niet verder helpen met je vraag want heb de landen nog niet bezocht.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

He Rudi,
Ik vind beide landen mooi. Colombia is vanuit Quito ook heel makkelijk als je een retourtje Bogota koopt. Wat ik mee zou wegen zijn 2 dingen: - In Colombia komt een ander soort backpackers, eigenlijk een leuker soort backpackers, meer ervaren backpackers, en er is een heel duidelijke "hosteltrail". Omdat er minder backpackers zijn, zoeken die elkaar meer op. Voordeeltje als je in je eentje gaat. Wat je ook moet afwegen is wat je wilt. De meeste mensen gaan naar Bogota, Medellin en dan naar de Caribische kust. Een warm/heet gebied dus! Als je over een maandje ofzo naar Peru gaat, dan is dat anders. Mancora is ook warm, maar meer naar het zuiden kom je vaak rond de 20 graden te zitten door de koude Humpbolt stroom. Verder kun je in Peru en Colombia vergelijkbare dingen zien/doen......
Laat maar weten als je nog vragen hebt!
Groet Erik
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hej Rudi,

Wat voor een reis ga je begeleiden?

Geen ervaring met Columbia dus kan niet eerlijk zeggen welke van de 2. Maar als je meer tijd hebt nog wel een ander idee. Waarom niet naar Bolivia naar de Salar Uyuni. Salar Uyuni vind ik nog steeds een van de mooiste, bijzonderste en met niets anders te vergelijken plaatsen die ik ooit bezocht hebt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Daar ben ik het op zich helemaal mee eens: Salar de Uyuni staat bij mij op nr 1 als het gaat om mooi landschap in ZA! Alleen is het nogal ver vanuit Quito. Voor een rondje Quito - Salar zou ik 2 maanden uittrekken...

Ik herinnerde me trouwens ineens dat ik iets over linke steden geschreven heb in ZA:

Nu ik het er toch over heb, is het misschien wel aardig om mn Top 4 van linke steden eens te publiceren.
1. Quito, Ecuador. Ik vond het wel meevallen, maar er worden hier zoveel backpackers beroofd dat ik er eigenlijk niet omheen kan.
2. Valparaiso, Chili. Voor mij eigenlijk gevoelsmatig de nummer 1....
3. Mendoza, Argentinie. Ja, ik ben daar bijna beroofd, en zoals eerder gezegd vond ik ook in deze plaats de helft van de mannen eruitzien als potentiele messentrekkers!
4. Cochabamba, Bolivia. Ja, uit leest het goed: dit is de 2e stad in deze Top 4 die ik verder verder prettige steden vond! Alleen wist ik ook dat bepaalde buurten niet pluis zijn, en dat was te "voelen" ook. In de voornaamste uitgaansbuurt zag je allemaal straal bezopen tuig rondlopen, en volgens mijn taxichauffeur moest je daar ook echt uitkijken. Hij adviseerde me om bij verlaten kroeg meteen een taxi in te duiken....

Verder geldt voor alle andere plaatsen die ik aangedaan heb, dat ik me daar redelijk veilig gevoeld heb. Wat valt u misschien op? Er staan geen Colombiaanse en/of Peruaanse plaatsen in mijn Top 4. Sterker nog, in Colombia voelde ik me misschien wel veiliger dan in alle andere landen: op elke hoek van de straat politie en totaal geen problemen.

Je ziet: als je Quito overleeft kun je overal wel heen :-). En in Colombia voelde ik me helemaal niet zo onveilig....
Plaats reactie