Visa doorreis Thailand naar Laos Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
first trip

Visa doorreis Thailand naar Laos Cambodja

Bericht door first trip »

Beste,
Na lezen en rondvragen blijft het me toch onduidelijk wat ik best kan doen...
We komen op 19.10 aan in bangkok, willen max een maand in thailand blijven en dan verder trekken naar laos en cambodja. Op 19.01 vertrekken we dan weer vanuit bangkok.
Wie weet een goedkope oplossing?
Bedankt!
Groet,
Kristof
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visa doorreis Thailand naar Laos Cambodja

Bericht door stevenl »

Als je overland naar Laos gaat heb je officieel een visum nodig. Heb je dit niet dan heb je in de praktijk zelden problemen, maar het kan voorkomen dat je bij inchecken wordt geweigerd.

Voor een visumvrij verblijf in Thailand van maximaal 30 dagen moet je namelijk een vliegticket naar buiten Thailand hebben met vertrek binnen 30 dagen. Heb je dat niet, dan is een visum officieel vereist.
Sanderopreis
Vakantieganger

Bericht door Sanderopreis »

Hallo,

Misschien is dit ook wel de juiste plek voor mijn vraag.

Ik vertrek binnenkort naar Australie en Nieuw Zeeland voor 6 maanden. Daarna ga ik naar Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos.

Ik heb een ticket naar Thailand en vertrek 3 maanden later weer vanuit Thailand. Ik maak dus het rondje zoals hiervoor staat aangegeven. Ik kan op dit moment, omdat het zover weg is nog geen visum voor Vietnam regelen. Cambodja en Laos kan ik aan de grens verkrijgen, maar ik moet dus een bewijs hebben dat ik Thailand verlaat.

Zijn jullie hier ook tegenaan gelopen? Hoe hebben jullie dit opgelost? Het visum voor Vietnam wil ik in Nieuw Zeeland regelen in Wellington. Dit zou geen probleem moeten opleveren toch?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet, Sander
MarcB
Reiziger

Bericht door MarcB »

Hoi Sander,

Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan als jij. Alleen zijn wij maar 3,5 maand in Australie en Nieuw Zeeland geweest. Daarna naar Bangkok gevlogen. Wij hadden van te voren in Nederland een double entry visum voor Thailand aangevraagd. We hadden geen bewijs dat we Thailand zouden verlaten, maar dat is bij dit visum dus geen probleem. Ik weet niet welke kant je opgaat, maar als je eerst Cambodja aandoet, kun je je visum voor Vietnam halen in Sihanoukville. Dit is heel gemakkelijk, wij stonden binnen 20 minuten weer buiten met ons visum. Het kan trouwens ook in Phnom Penh, maar hier duurt het een paar daagjes.

Marc
Sanderopreis
Vakantieganger

MarcB schreef:Hoi Sander,

Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan als jij. Alleen zijn wij maar 3,5 maand in Australie en Nieuw Zeeland geweest. Daarna naar Bangkok gevlogen. Wij hadden van te voren in Nederland een double entry visum voor Thailand aangevraagd. We hadden geen bewijs dat we Thailand zouden verlaten, maar dat is bij dit visum dus geen probleem. Ik weet niet welke kant je opgaat, maar als je eerst Cambodja aandoet, kun je je visum voor Vietnam halen in Sihanoukville. Dit is heel gemakkelijk, wij stonden binnen 20 minuten weer buiten met ons visum. Het kan trouwens ook in Phnom Penh, maar hier duurt het een paar daagjes.

Marc
Ok bedankt.

Nog een laatste vraag.

Ik ben daar dus pas eind maart, hoever van te voren kan je een visum regelen? Kan dat dus al in Nederland? ik heb ergens gelezen dat je bij aankomst een visum voor 30 dagen krijgt. Als ik dan al een visum voor Vietnam heb, heb ik toch een bewijs dat ik Thailand verlaat. Of niet? Het visum voor Cambodja kan ik dan aan de grens regelen?

Als ik dan via laos terug kom kan ik een visum voor 14 dagen krijgen, toch?

Sander
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Voor Thailand kun je het visum aanvragen vanaf 90 dagen voor je het land binnenkomt.

Een visum voor Vietnam geldt niet als bewijs dat je Thailand verlaat, dat moet een vliegticket zijn naar een bestemming buiten Thailand.

Als je via laos Thailand over land binnenkomt krijg je een viusmvrije entree van 15 dagen. Een visum van 15 of 30 dagen bestaat niet voor Nederlanders/Belgen, alleen visumvrije entree.
Sanderopreis
Vakantieganger

stevenl schreef:Voor Thailand kun je het visum aanvragen vanaf 90 dagen voor je het land binnenkomt.

Een visum voor Vietnam geldt niet als bewijs dat je Thailand verlaat, dat moet een vliegticket zijn naar een bestemming buiten Thailand.

Als je via laos Thailand over land binnenkomt krijg je een viusmvrije entree van 15 dagen. Een visum van 15 of 30 dagen bestaat niet voor Nederlanders/Belgen, alleen visumvrije entree.
Ok bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb een vliegticket dat ik Thailand verlaat maar dat is pas 3 maanden later. Ik kan dus geen problemen verwachten als ik op Bangkok vlieg voor het visum? Van te voren haal ik nieuw Zeeland een visum voor Vietnam. Visum Thailand krijg ik dan als ik op het vliegveld aan kom.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Sanderopreis schreef:Ok bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb een vliegticket dat ik Thailand verlaat maar dat is pas 3 maanden later. Ik kan dus geen problemen verwachten als ik op Bangkok vlieg voor het visum? Van te voren haal ik nieuw Zeeland een visum voor Vietnam. Visum Thailand krijg ik dan als ik op het vliegveld aan kom.
Ik zou geen problemen verwachten, maar: problemen kunnen wel ontstaan. Het vliegticket moet namelijk officieel binnen 30 dagen na aankomst zijn om in aanmerking te komen voor visumvrije entree. De kans op problemen is klein maar wel aanwezig.
Sanderopreis
Vakantieganger

Ok bedankt.

Nog een suggestie om dit probleem voor te zijn? Visum digitaal regelen als dat kan? Ambassade in buitenland(ben in nieuw Zeeland) regelen?

Groet
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Sanderopreis schreef:Ok bedankt.

Nog een suggestie om dit probleem voor te zijn? Visum digitaal regelen als dat kan? Ambassade in buitenland(ben in nieuw Zeeland) regelen?

Groet
Digitaal regelen kan niet. Je kunt het opsturen naar Nederland, maar dat mag niet aangezien je dan in Nieuw Zeeland bent zonder paspoort. Maar je kunt het ook eenvoudig weg aanvragen bij de Thaise ambassade in Wellington.
ManonAroundtheglobe

Qreply

Bericht door ManonAroundtheglobe »

Hoi Sander en anderen,
Ik ga toevallig ook eerst naar Nieuw Zeeland en daarna direct door naar Vietnam. Aangezien het nogal duur is om vanuit Nederland een visum aan te vragen voor Vietnam vroeg ik me af of jij weet hoeveel het kost om een visum te regelen in Wellington?
Alvast bedankt!
Manon
Sanderopreis
Vakantieganger

Née, ik heb geen idee.

Sorry.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Qreply

Bericht door stevenl »

Dit doe je het beste online. Dus lokatie maakt niets uit.
Plaats reactie