Zwitserland algemeen/overnachting Geneve en omgeving

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
moniquee
Vakantieganger
Contacteer:

Zwitserland algemeen/overnachting Geneve en omgeving

Bericht door moniquee »

Hoi allemaal!
Vorige week ben ik verhuisd naar Zwitserland voor het aankomende jaar. Natuurlijk zijn er altijd vrienden en familie die dan graag willen langskomen, maar gezien het feit dat ik geen ruimte voor ze heb ben ik op zoek naar een leuk en niet te duur hostel/hotel. Natuurlijk heb ik al rondgekeken op internet, maar ik hoor liever van iemand die er geweest is of het goed is. Dus wie heeft er een gouden tip?
En verder zijn alle tips voor Zwitserland welkom!
groet Monique
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Zwitserland algemeen/overnachting Geneve en omgeving

Bericht door Globeskater »

Ik ben afgelopen weekend uit ellende weer vertrokken uit geneve.. hostels waren duur en het was super slecht weer.. en parkeren in centrum is verschrikkelijk duur ;) Dus aan mij heb je niet veel.. ik zou voor de mensen die met de auto komen even buiten centrum kijken aangezien je dan geen dure parkeergelden hebt.. dan kan je bijv beter iets meer voor hotel betalen en geen parkeergeld betalen dan heel veel parkeergeld en goedkoop hostel..

Voor mensen zonder auto leek mij het hostel bij de st. pierre kerk wel leuk.. ze hebben daar trouwens vooral plaatsen voor vrouwen en mss maar 6 voor mannen, maar ligt leuk in centrum.. alleen moet je daar wel inchecken binnen de openingstijden van receptie want wij waren wat later en toen kregen we alleen de melding van booking centre is closed en dan sta je daar in de regen, (hadden niet geboekt vooraf)
moniquee
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door moniquee »

Daar ben ik ook al achter. Zonder auto is het zo goed als onmogelijk om een goede budget optie te vinden(tenminste ik heb nog niets gevonden). Met auto kun je makkelijk uitwijken naar Frankrijk, dat scheelt zo 10 tot 15 euro per persoon en nog zit je binnen 10 tot 15 minuten in Geneve.

Ik ben nog niet echt gewend aan de prijzen hier, cola's van 4 franc(=3,60)zijn hier heel normaal!

Leuke dingen om te bezoeken:
Geneve: de kathedraal. Mooi gebouw en je kunt naar boven klimmen en hebt dan een mooi uitzicht over de omgeving. Met mooi weer is het ook heerlijk om langs het meer te wandelen, er is van alles te beleven.
Lausanne: het olympisch museum! Erg informatief maar zeker niet saai.
St Sulpice: klein dorpje met een mooie kerk aan het water. Prima plek om uitgebreid te luchen voor niet al teveel geld.

Veel restaurants zien er trouwens anders uit dan wij gewend zijn, waardoor ik al meerdere keren wilde doorlopen en iets mooiers zoeken. Maar het eten is echt geweldig en doordat het niet op een a-locatie zit ook nog betaalbaar.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Wij zaten in een leuk motel aan de N5 richting dijon, geen idee hoe lang dat rijden van Geneve was aangezien wij heeel slecht weer hadden en daardoor alleen maar heel langzaam konden rijden, maar we betaalden daar 55 euro voor een tweepersoonskamer wat veel schappelijkere prijs was dan wat we in Geneve konden vinden..

Mss helpt het ook om op booking.com eens wat te kijken, maar denk dat uitwijken naar frankrijk voor mensen die op hun budget letten een goed idee is en ik weet niet of er bij jullie thuis makkelijk geparkeerd kan worden want dan is dat best een goede optie, enige nadeel is dat er altijd iemand moet rijden en dus geen wijntje of biertje kan doen tijdens een gezellige avond..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik zag dat in onze database nog geen Zwitserse accommodatie genoemd staat dus als iemand nog leuke tips heeft? ;)
moniquee
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door moniquee »

Druk bezig met uitproberen en onderzoeken :)
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Een tante van mij heeft, zeer lang in Montreux gewerkt en gewoond. Ik ben dus al klein kind en tiener daar vaak geweest, Montreux ligt aan het meer van Geneve, aan de andere kant van Geneve in feite, leuke stad met een prachtig uitzicht op het meer, en op het Franse gebergte. Op het terras van mijn tante hadden we uitzicht over het meer, de stad en besneeuwde bergen, echt een van de prachtigste uitzichten die je kunt bedenken voor in een stad. In Montreux heb je in juli elk jaar het bekende jazz festival, dan is er in het centrum en langs het meer ook veel te beleven. Voor de kan je ook prachtig fietsen langs het meer en zelfs zo door fietsen tot een mooi subtropisch zwembad met enorm veel glijbanen etc.. Daarnaast heb je ook een kasteel bij Montreux dat je kan bezoeken en een museum, winkelcentra..

Ook heb je in de buurt een soort van zoutmijn, kun je een uitstap maken naar Evian (Frankrijk) of richting Italië trekken en natuurlijk ook naar Lausanne en Geneve gaan.
moniquee
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door moniquee »

Toevallig net dit weekend wat tijd doorgebracht in de omgeving van Montreux en het is geweldig! En weer zo heel anders dan bijvoorbeeld Geneve. Het kasteel heet trouwens Chateau Chillon..
Plaats reactie