Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum Thailand niet de eerste keer gebruiken

Bericht door stevenl »

Je kunt de 15 dagen visum vrije entree verlengen, maar slechts voor 7 dagen, dus dat zal weinig nut hebben.
Visum kun je al aanvragen in Nederland. Wat je dan doet is op de arrivalcard die je in het vliegtuig krijgt de visumgegevens niet invullen, en de immigratie beambthe vragen je visum niet tre activeren. Dat lukt vrijwel altijd, maar soms moet je zijn baas erbij halen.
Of je kunt in een buurland het visum aanvragen.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum Thailand

Bericht door stevenl »

bolletjeom schreef:
Double entry touristen visum. Kun je 60 dagen mee in Thailand blijven, daarna met 30 dagen verlengen bij een immigratiebureau, vervolgens even de grens over gaan, krijg je weer 60 dagen die je met 30 dagen kunt verlengen.

Je kunt ook naar een non-immigratie visum O kijken, maar daarvoor is meer papierwerk vereist.
VErvolgens de grens over en dan krijg je weer 60 dagen ?!?!?!
waar en wanneer????
want de laatste jaren krijg je bij mijn weten 15 dagen als je bij de grens een visum haalt.

als ik er naast zit, wil je me dan laten weten waar ik die 60 dagen terug kan vinden? op een site ofzo?
Een toeristenvisum is (voor Nederlanders/Belgen) altijd 60 dagen. Visumvrije entree, dus wat je aan de grens krijgt als Nederlander/Belg is 30 dagen als je door de lucht binnenkomt, 15 dagen als je over land/zee binnenkomt.

Ik had het in mijn antwoord aan de TS dus over een visum, jij hebt het over een visumvrije entree, door veel mensen ten onrechte een visum genoemd.
Celia Lieuw

Bericht door Celia Lieuw »

Celia Lieuw schreef:Wij willen 4 en een halve maand gaan overwinteren in Thailand. Wat voor visum hebben wij nodig?
Steven bedankt voor jouw bericht. Moet ik aan de grens aangeven dat het om een visum gaat en geen visumvrije toegang?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Celia Lieuw schreef:
Celia Lieuw schreef:Wij willen 4 en een halve maand gaan overwinteren in Thailand. Wat voor visum hebben wij nodig?
Steven bedankt voor jouw bericht. Moet ik aan de grens aangeven dat het om een visum gaat en geen visumvrije toegang?
Een visum moet je vantevoren aanvragen op ambassade in Den Haag of consulaat in Amsterdam. Op de arrival card die je in het vliegtuig krijgt vul je dan de visumgegevens in, en de immigratie beambte doet de rest. Het is wel een goed idee om direct te controleren of hij de juiste stempel heeft gegeven, dus 60 dagen en niet 30.
ejbvette

Bericht door ejbvette »

Moira schreef:Hallo,

@Janneke pas er altijd op als je dit soort berichten gaat plaatsen. Het is niet zozeer dat je in Thailand geweigerd word maar de vliegtuigmaatschappijen kunnen hier heel streng op zijn. Zo is pas geleden Jenny die hier ook op het forum post geweigerd. Ik heb zelf met Eva Air hele strenge controle gehad. De regels zeggen het ook heel stellig dus ik zou het gewoon goed regelen.

Hoi Moira,

Waar kan ik deze regels terug vinden? Er is veel geschreven op fora maar hoe het nu echt zit?

Ik heb een ticket van een half jaar omdat ik na Thailand door ga naar Laos enz. ik wil vooraf een visum regelen voor 60 dagen een daarna door naar Laos. Heb ik dan een probleem?

Alvast bedankt
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

...en waar in Laos kan je dan one of double entry-visa voor Thailand aanvragen. Lukt dit LP of moet je naar Vientiane ?
Ik vermoed ook dat het goedkoper zal zijn dan hem in Belgie/NL aan te vragen.

Nic
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

In Laos in Vientiane. Ik geloof dat de prijzen in Thai Baht wereldwijd hetzelfde zijn, maar weet dat eerlijk gezegd niet zeker.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor de prijs kijken ze over het algemeen naar je nationaliteit. Niet naar het land waarin je het aanvraagt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

bolletjeom schreef:voor de prijs kijken ze over het algemeen naar je nationaliteit. Niet naar het land waarin je het aanvraagt.
De kosten bedragen officieel 30 US$ per entry. Echter de consulaten/ambassades hebben wel wat vrijheid, dus wat voorbeelden: Amsterdam 30 Euro, Den Haag 30 Euro, Laos 1000 Baht.
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Goedkoper dus om hem in Vientiane op te halen ^O^
annenas
Vakantieganger

Bericht door annenas »

Bedankt voor al jullie reacties! Fijn, hier kan ik wat mee :-D
sander188

thailand 30 dagen visum!!!

Bericht door sander188 »

hoi allemaal,
Ik ga 5 oktober 30 dagen naar Thailand toe.
Als ik een retour ticket heb heb ik dus geen visum nodig omdat ik aan kan tonen dat ik er maar 30 dagen blijf of zit dat anders.
Alvast bedankt.
Jenny
Reisexpert

Re: thailand 30 dagen visum!!!

Bericht door Jenny »

Als je een retourtje hebt en kan aantonen dat je het land verlaat heb je geen visum nodig. Wel krijg je bij aankomst een stempel in je paspoort, een zgn visum freelance entry.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
sander188

Bericht door sander188 »

maar moet je ook nog aantonen dat je het land verlaat is een retour ticket daar niet genoeg voor dan of op welke manier moet je het dan aantonen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een retour is een bewijs.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie