Rondreis Groot-Brittannië

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Francine
Reisexpert

Re: Rondreis Groot-Brittannië

Bericht door Francine »

Zou het een optie zijn om een minder dure laptop mee te nemen? Je kunt tegewoordig kleintjes kopen voor ong. 250 euro. Die zijn dan ook mooi klein en eventueel makkelijker mee te nemen mocht je in een hostel zitten zonder locker. Ook niet leuk als die gestolen wordt, maar minder erg.

Stopcontact: ik had zelf een klein dubbelstekkertje mee (geen idee hoe zo'n ding heet), daarmee kon ik drie dingen tegelijk opladen op 1 stopcontact.

Voor laptops heb je een soort beveiligingsdraden die onder stroom staan. Weet niet precies hoe het werkt, maar je zet een soort stekkertje in je laptop, bindt het staaldraad bijvoorbeeld om je bed oid. Niemand kan je laptop dan meenemen, want er staat een soort behoorlijke schok op (geen idee of dit legaal is trouwens;-P

In veel hostels is een keukentje aanwezig. Je kunt dus gewoon eten kopen en dat koken. Gewoon wat pasta en groentes kopen is ook weer goedkoper (en gezonder en lekkerder) dan een magnetronmaaltijd.

Bekijk in Edinburgh ook de ondergrondse stad. Echt een aanrader, die stad onder de stad. Kijk bij de lokale VVV.

Sommige treinen hebben stroom en internet. Handig.

Ik vind het wel gaaf dat je zo een tijdje in de UK gaat reizen. Dat doen er niet veel en het is er prachtig!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Frank ten E. schreef:Bedankt maar je aanbod, maar sorry, ik heb in principe geen fotograaf nodig.

Ik heb nog een vraag. Hoe kan ik het beste mobiel internet regelen? Ik weet dat de meeste hostels wifi hebben, maar daar wil ik het liefst niet afhankelijk van zijn. Daarbij schijnt de verbinding doorgaans matig te zijn. Ik stel hier juist hoge eisen aan. Is het handiger om mobiel internet voor m'n laptop in Nederland af te sluiten of in Engeland zelf bij een Engelse provider?
Traag wifi is meestal sneller dan snel 3G. En als je internet in je hostel het niet doet (kans is klein), dan kun je altijd nog terecht bij de Mac, Starbucks of een andere keten. Gratis en voor niks. Ik had een telefoonabonnement zonder internet bij Talk talk mobile, overal op te waarderen. Gebruik maken van m'n Nederlandse foon, of een Nederlandse internetprovider zou ik alleen doen als ik geld teveel zou hebben. Vergeet niet, je maakt gewoon gebruik van het Britse netwerk, een Nederlandse kaart is dus echt niet sneller!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
FrankE

Bericht door FrankE »

Francine, bedankt voor je reactie. Nee, het meenemen van een goedkopere laptop is geen optie. Ik heb een MacBook. Die heb ik nodig voor het werk dat ik doe. Ik heb me van de week een verdeelstekkertje aangeschaft. Wel zo handig inderdaad. Bedankt voor je overige tips.

Ook Jenny weer bedankt. Het liefst wil ik zo min mogelijk afhankelijk zijn van een wifi verbinding. Voor 20 pond per maand heb je bij de Engelse provider Three een dongel met 5GB dataverkeer. Niet slecht. Ik denk dat ik daarvoor ga. Voor de zekerheid. Ik ga veel gebruik maken van internet, dus 3G naast wifi is geen overbodige luxe. Die 20 pond per maand neem ik voor lief. Een dongel vanuit Nederland meenemen is bij nader inzien geen optie. 3G voor op m'n telefoon op reis sluit ik wel in Nederland af.

Er schiet me nog een vraag te hebben: op sites als Hostels.com staat wat er bij de prijs in zit. Vaak zit er bijvoorbeeld breakfast bij. Vaak ook linen. Soms staat er ook géén linen bij. Hebben jullie ervaringen met hostels waar je zelf voor je slaapzak moest zorgen? Lijkt mij persoonlijk sterk.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Frank ten E. schreef: Hebben jullie ervaringen met hostels waar je zelf voor je slaapzak moest zorgen? Lijkt mij persoonlijk sterk.
Je kan kiezen: of je neemt je eigen slaapzak en kussensloop mee, of je betaalt een paar pond extra om gebruik te kunnen maken van hun beddengoed.

(Dat is in meerdere landen zo, niet alleen in GB.)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny schreef:
Frank ten E. schreef: Hebben jullie ervaringen met hostels waar je zelf voor je slaapzak moest zorgen? Lijkt mij persoonlijk sterk.
Je kan kiezen: of je neemt je eigen slaapzak en kussensloop mee, of je betaalt een paar pond extra om gebruik te kunnen maken van hun beddengoed.

(Dat is in meerdere landen zo, niet alleen in GB.)
Klopt, maar ik heb soms ook wel gehoord dat je geen slaapzak zou mogen meenemen in sommige hostels ivm bedbugs :?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dat bedbug verhaal heb ik inderdaad ook wel eens gehoord! In dat geval moet je gewoon voor linnen betalen, of een ander hostel zoeken.
FrankE

Bericht door FrankE »

Ik ben inmiddels alweer bijna een week in Londen. Heb het erg naar m'n zin.

Mijn reis is - voor het interessant vindt - te volgen op: frank*op*reis*punt*nl (zonder sterretjes).
Plaats reactie