Digitale Lonely Planets

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hoi

aha. miscommunicatie dan. Jammer
waarom koop je er niet ter plekke 1 op de dag dat je aankomt? het scheelt toch best wel heel veel als je tevreden bent met een exemplaar dat er niet meer geweldig uit ziet.

Ik vond het ook wat moeilijk om te beslissen voor iemand anders. Kies je voor een exemplaar dat duidelijk al heel veel vingers heeft gezien voor 9 euro of voor een nieuwe voor 18 euro?
ik zie ook nu pas dat je al in juli gaat dus dat de nieuwe uitgave van LP dan nog niet uit is.
Normaal kan je in Bangkok ook makkelijk weer je oude LP verkopen maar die daalt wel in waarde als het niet meer de meest recente uitgave is.

tips??? heel veel.....maar eerst even bijkomen ;-)
waar wil je precies heen? hoeveel tijd heb je? en waar hou je van?
in Kanchanaburi wil ik je Jolly Frog guesthouse adviseren....als je daar heen gaat. super mooi gelegen met relaxte tuin met hangmatten en zo. En misschien wel het allergoedkoopste guesthouse restaurant dat ik ben tegen gekomen!

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
nonalution
Vakantieganger

Bericht door nonalution »

Hoi hoi....

Sorry dat ik nu pas reageer heb thuis geen internet meer en had examens dus ook geen tijd om ergens op internet te gaan....:S

Maar ik hou eigenlijk van alles..... We gaan 9 weken in totaal...
Sowieso gaan we wel een week naar het Akhajulyah Guesthouse om daar te helpen... Volgens mij had jij dat ook aangeraden of niet?? :)

En verder maakt het ons niet echt heel veel uit... Houden van cultuur en natuur..

Groetjes Tahnee
bolletjeom
Reisexpert

hoi

je MOET me vertellen hoe het was bij Akhajulyah guesthouse! ik ben heel benieuwd
wij zijn inderdaad in dat dorp geweest om vrijwilligerswerk te doen en ons begeleider Jems is met hulp van een eerdere vrijwilliger (julyah) dus dit guesthouse begonnen. volgens mij is het een homestay bij zijn ouders.
Ik ben heel benieuwd hoe het daar allemaal gaat.

Pai in het noorden is een relaxed hippydorpje waarvanuit je mooie trekkings in de jungle kunt maken ( veel beter dan die vanuit Chiang Mai) zeker als je toch al op bezoek gaat bij de Akha.
Misschien heb je daar dan ook al wel genoeg kilometers in de bush gemaakt :-)

Khao Yai National Park is een echte aanrader als je iets wilt zien van de wilde dieren die nog voorkomen in Thailand.

ach....er is zoveeeeel....maar dit zijn wel zo'n beetje mijn persoonlijke hoogtepunten naast de voor de hand liggende dingen die iedere toerist gezien of gedaan moet hebben

heeeeel veel plezier daar!
nonalution
Vakantieganger

Hoi...

Ik hou het sowieso allemaal bij op mijn weblog tahnee.aroundtheglobe.nl als het lukt :)
Ik zou je in ieder geval wel vertellen hoe het is gegaan enzo :)

We gaan ook zeker kijken bij de plekken die je genoemt hebt...
Het lijkt ons leuk om daar ook heen te gaan...

En het zal wel lukken om heeel veel plezier te hebben daar denk ik.... Bedankt :) :lol:
nonalution
Vakantieganger

Hoi hoi...

Waar zou ik de lp in bangkok kunnen vinden??

groetjes tahnee
bolletjeom
Reisexpert

overal :lol:
op Ko San Road en omgeving stikt het van de stalletje en winkeltjes die tweedehands boeken verkopen. 's avonds zijn ze er allemaal ( de stalletjes).
Kijk wel goed rond en vraag prijzen en weet welke druk je wilt hebben.
Bij de allerkleinste stalletjes heb je vaak de beste deals ( wel onderhandelen!!) Maar ik heb op Soi Rambutri ook een echt winkeltje gevonden die goede prijzen had.
Het is een tweede handsboekenwinkel/ slipper en tassen verkoper :)
zit in het eerste deel van de straat ( de straat loopt in een u), ongeveer in het midden. Voorbij hotel rambutri, de 7eleven, een internetcafe en een indiase kledingmaker. maar voor de restaurantjes waar ze vis in bakken met ijs en bqq hebben.

lekker vage omschrijving he? .....dat is Bangkok!! hahaha :lol:
maar zonder het vinden van dat winkeletje kom je ook wel een LP tegen hoor

groetjes Rudi
nonalution
Vakantieganger

Nou ik ga het proberen te zoeken als ik er ben :wink: :D
Wie weet vind ik het :)

Dank je voor de info ;)

Groetjes Tahnee
Anne
Wereldreiziger

Nieuwe releases Lonely Planet

Bericht door Anne »

Ik heb een vraagje waar hopelijk iemand mij mee kan helpen. Weet iemand waar ik kan vinden wanneer een nieuwe versie van een lonely planet (in dit geval Rajasthan, Delhi & Agra guidebook) uit komt? Ik meen me te herinneren dat dit voorheen op de site van lonely planet te zien was, maar kan het nu nergens meer vinden. Ook heb ik geen contactmailadres kunnen vinden om het te vragen.
Kan iemand mij vertellen of er voor mijn vakantie nog een nieuwe versie verschijnt of dat ik het met de oude moet doen? Alvast bedankt!

Groetjes Anne
Marije
Reisexpert

Re: Nieuwe releases Lonely Planet

Bericht door Marije »

Kijk hier staat het: http://shop.lonelyplanet.com/Primary/Re ... -shoplinks"

"next edition due: October 2011"

Dus helaas niet meer voor deze zomer!
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Hoi Marije,

Bedankt voor je reactie, ik heb er gewoon totaal overheen gekeken! Wel balen dat ie zo laat pas uit komt, maar dan weet ik dat in elk geval.

Groetjes Anne
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

wat ik soms ook wel doe is gewoon even in de winkel vragen of ze weten wanneer de volgende uitkomt die helpen je ook vaak wel, al is op internet natuurlijk makkelijker ;)
lucy122
Reiziger

Re: lonely planet

Bericht door lucy122 »

Hoi Hanneke,

Ik heb ook erg lang getwijfeld welke lp mee moesten op reis. Omdat Vietnam en Cambodja ook op mijn lijstje stonden heb ik de verzamelreisgids (Laos, Cambodja en Vietnam) vergeleken met de aparte lp van deze landen. Toen ik dit eens goed bekeek vond ik de informatie van de verzamel-lp erg beperkt. Ik heb toen dus gekozen voor aparte lp. Achteraf was ik daar erg blij mee omdat je overal kopiën kunt kopen voor 1/2 euro en in veel hostels kun je je lp's ruilen. Voor de voorbereidingen heb ik toen de lp's in de plaatselijke bibliotheek gebruikt en dit forum waar ook al veel op te vinden is..

Succes met je keuze!
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Die boeken zijn idd heel wat meesleurwerk. Kijken voor uw eerste plaatsen zou ik zeggen en ter plaatse kopiën aanschaffen (ik weet dat er enkelen hier dat niet graag gaan horen :X ) en de andere naar huis opsturen. Ik ga nu voor een jaar naar Azie en zal dit vermoedelijk ook zo oplossen.

2 jaar geleden liet ik mijn LP op de bus van Savannakhet naar Tha Kheak liggen. |:( |:( ... mocht je hem daar tegenkomen mag je hem best gebruiken ^O^ lol. Nee, ik heb dan zonder problemen een kopie ergens op de kop kunnen tikken.

grtz

Nicolas
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Wij hadden onze LP's zo vaak gelezen voor we op reis gingen dat we hem niet meer hebben aangeraakt op reis. Onnodig gewicht dus. Deden veel meer op internet als we even iets moesten opzoeken. We zijn in Thailand en Vietnam geweest. Weet niet hoe het er in de andere landen met internet cafés voor staat.
hanneke88
Reiziger

Bericht door hanneke88 »

HallO allemaal,

Bedankt voor de reacties. Thailand is inderdaad bezaait met internet café 's, maar voor Myanmar/burma en bepaalde delen van China is dat toch anders...

Grpetjes, Hanneke
Plaats reactie