1 dag Angkor Wat

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
mariekevdvossen
Vakantieganger

1 dag Angkor Wat

Bericht door mariekevdvossen »

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om te vertekken naar Ko Tao en daarna ga ik naar Bangkok. Op 1 september komt een vriend van me aan en samen zullen we verder reizen. Nu verloopt mijn Thaise visum echter 2 september... Als oplossing willen we een tripje naar de Angkor Wat maken, wie heeft hier ervaring mee?
Ik las al dat de bus Bangkok naar de grens ongeveer 4 uur duurt en dat je dit niet bij een tour agencie moet boeken ivm de vele scams. Maar is het mogelijk om op eigen gelegenheid een retourtje Angkor Wat te maken, of is dit teveel van het goede?

Bedankt voor de reacties:)
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: 1 dag Angkor Wat

Bericht door Vikken »

Allereerst is 1 dagje Angkor kort. Siel Reap zelf is ook een leuke, levendige stad om er een tijdje te vertoeven. Vergeet ook niet uw kostprijs voor het Cambodja-visum. Wij deden het in omgekeerde richting. Vanuit Siel Reap verkozen wij een taxi te nemen (Siem Reap - grens), dit ging vlugger en eens de taxi gedeeld met anderen ook redelijk van prijs. Daarna de formaliteiten en gewoon de bus genomen in het busstation richting Bangkok. Alles ging vlot.
MarcB
Reiziger

Bericht door MarcB »

Wij hebben vanuit Bangkok de bus genomen naar de grens met Cambodja. Dit busritje duurde 5 uur. We werden afgezet bij een visum bureautje, maar wij hebben ons visum niet hier gekocht, ondanks dat ze zeiden dat dit de laatste mogelijkheid was. We zijn te voet verder gelopen, eerst Thailand uit en pas toen hebben we ons visum gekocht. Dit alles duurde ongeveer een uurtje. Toen met een gratis shuttle bus naar een busstation en daar hebben we een taxi gedeeld met een andere reizigster en zijn we in ongeveer twee uurtjes naar Siem Reap gereden. Wij hebben in totaal twee dagen doorgebracht bij Angkor Wat. Voor ons was dit genoeg. Ik denk dat een dag te kort is, maar langer was voor ons niet nodig, maar dat is natuurlijk wat je zelf wilt.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je moet minstens 1 volle dag daar zijn. Van zonsopgang tot ondergang. 2 dagen is nog mooier.
Van bkk naar siem reap is een volle reisdag. Visum zeker niet bij ee burotje kopen maar gewoon aan de grens. Idd ee gratis shuttle naar de bushalte en uiteraard zijn daar te weinig bussen dus word een taxi nemen een interessante optie. Gewoon andere reizigerd aanspreken en de kosten delen.

SR is ee leuk stadje maar aan 2 avonden heb je ook voldoende.
Kortom ee tripje ankor kost je 3 dagen.

Let op!!!! Wanneer je terug thailand in komt krijg je een visum voor maar 15 dagen!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Leuke route is om via Battambang met de boot naar Siem Reap te reizen.
Van alle boottochten in Azië, blijft dit voor mij de mooiste (zowel in droog- als in regenseizoen).
Vanuit Bangkok kan je ook met de trein naar de grens, en vanaf daar met een taxi (of achter in een pick-up) verder naar Battambang. Volgende ochtend neem je dan de boot die er 8 uur of zo over doet. Vergeet dus alle Mekong verhalen, en doe deze route ;)
En aangezien Angkor Wat één van de mooiste plaatsen op aarde is, is het zonde om daar niet wat meer tijd aan te besteden.
Visum inderdaad best aan de grens regelen, al kan het zijn dat de douane beambten je ook proberen te bedonderen (al zal dat nooit voor meer dan 5 dollar zijn). Wees prijsbewust en hou gepast geld klaar.
Plaats reactie