Lonely planet China
-
Lonely planet China
Hallo,
Wij gaan de TME doen en willen daarna verder door China naar Nepal en India.
Mijn vraag is of je makkelijk de lonely planet van China (in het engels) kunt kopen in Peking, de originele of de gekopieerde die je vaker in Azie tegen komt?
Het zelfde voor Nepal en Noord-India?
We willen ze niet allemaal nu al kopen en meeslepen, maar ik heb wel eerder gehad (Midden-Amerika) dat ik ze niet kon krijgen!!
Alvast bedankt!
Groet,
Mirjam
Wij gaan de TME doen en willen daarna verder door China naar Nepal en India.
Mijn vraag is of je makkelijk de lonely planet van China (in het engels) kunt kopen in Peking, de originele of de gekopieerde die je vaker in Azie tegen komt?
Het zelfde voor Nepal en Noord-India?
We willen ze niet allemaal nu al kopen en meeslepen, maar ik heb wel eerder gehad (Midden-Amerika) dat ik ze niet kon krijgen!!
Alvast bedankt!
Groet,
Mirjam
Re: Lonely planet China
Ik heb gehoord dat ze in China de Lonely Planet niet verkopen omdat in de kaart achterin Nepal als apart land geaccepteerd wordt. Zelfs dat de douane deze bladzijde eruit mag scheuren.
Geen idee of dat echt waar is. Overal waar veel toeristen zijn vind je volgens mij wel mensen die gekopieerde LP's verkopen.
Geen idee of dat echt waar is. Overal waar veel toeristen zijn vind je volgens mij wel mensen die gekopieerde LP's verkopen.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
In de boekwinkels op Wangfujing kom je die in ieder geval niet tegen, vanwege Taiwan wat door LP als zelfstandig land wordt aangemerkt (met Nepal heeft China zover ik weet toch geen problemen?). Kopieën heb ik de laatste keren in Beijing sowieso niet gezien, maar daarvoor ben ik wellicht ook niet op de juiste plaatsen geweest (lees: niet in de typische backpackersbuurten). Zou het er dus niet op gokken...
Andere landen zijn over het algemeen geen probleem, alleen Taiwan en TIbet zal je er uiteraard niet tegenkomen.
Andere landen zijn over het algemeen geen probleem, alleen Taiwan en TIbet zal je er uiteraard niet tegenkomen.
Hoi, wij hadden de lonely planet van de transmongolië-expres mee en de lonely planet van China. Omdat wij ook naar Nepal gingen hoopten wij ook ergens een kopie te vinden of die van de TME ergens te ruilen. helaas niet gelukt en daarom hebben wij in Chengdu een hele nieuwe lp van nepal moeten kopen.. Misschien dus toch beter om hem van thuis mee te nemen....
De Lonely planet van China is iig niet te vinden in Peking. Wij hebben er ook naar gezocht, en ze hebben elke LP behalve die van hun eigen land.
Het probleem is niet Nepal dat er in staat, maar dat LP Taiwan als een eigen land heeft. china ziet Taiwan als een deel van China, dit is ook een reden waarom er geen ambassades in Taiwan zitten.
Wij hebben uiteindelijk wel een gekopieerde kunnen vinden, maar dat was met geluk door reisvrienden. en het was alsnog niet heel veel goedkoper. voor ons was het alleen de enige manier om een LP van China te krijgen.
Het probleem is niet Nepal dat er in staat, maar dat LP Taiwan als een eigen land heeft. china ziet Taiwan als een deel van China, dit is ook een reden waarom er geen ambassades in Taiwan zitten.
Wij hebben uiteindelijk wel een gekopieerde kunnen vinden, maar dat was met geluk door reisvrienden. en het was alsnog niet heel veel goedkoper. voor ons was het alleen de enige manier om een LP van China te krijgen.
Nepal is uiteraard geen probleem voor China, maar Tibet en Taiwan zijn het wel. De LP is daarom verboden. Als je de grens tussen Tibet en Nepal oversteekt word je daarop gecontrolleerd!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Qreply
Hoi,
Afgelopen juli was de lonely planet van China overal te koop in China zelf. Van kopie tot origineel. De grotere internationale boekenwinkels verkopen ze en een aantal straatverkopers heeft ze ook. Wanneer je over land de grens met China oversteekt willen ze de LP nog wel eens afpakken, we hebben er verschillende verhalen over gehoord. Per vliegtuig hebben wij geen probleem gehad.
Irma
Afgelopen juli was de lonely planet van China overal te koop in China zelf. Van kopie tot origineel. De grotere internationale boekenwinkels verkopen ze en een aantal straatverkopers heeft ze ook. Wanneer je over land de grens met China oversteekt willen ze de LP nog wel eens afpakken, we hebben er verschillende verhalen over gehoord. Per vliegtuig hebben wij geen probleem gehad.
Irma
Re: Qreply
De grens tussen TIbet en Nepal (Friendship Bridge) en vliegveld Lhasa zijn goede plekken om je LP kwijt te raken! Nog nergens zo goed gecontroleerd als daar....Irma-ch schreef:Hoi,
Irma
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ooit meen ik ergens gelezen te hebben dat Lonely Planet ook een aparte versie (met een andere 'oplossing' voor Taiwan) uit heeft gegeven.
In Dali (Yunnan Provincie) in het zuiden van China heb ik ook eens kritische boeken in een boekwinkel gevonden. Daar stond echt een hele hoop bij elkaar wat kritisch was op China. Dus een LP is dan ook wel mogelijk op plaatsen, verwacht ik. De eerste keren was ik niet op de hoogte van het 'probleem' van de LP en heb ik het boek gewoon meegenomen zonder ergens rekening mee te houden. En de blokjes tekst met info over bepaalde gebeurtenissen zijn ook interessant om te lezen. Zo heb ik in een Chinees park eens zitten lezen over de Culturle Revolutie etc.
Zou een Lonely Planet van Taiwan ook een probleem zijn in China (als je vanuit Taiwan komt of vanuit China Taiwan in gaat)?
In Dali (Yunnan Provincie) in het zuiden van China heb ik ook eens kritische boeken in een boekwinkel gevonden. Daar stond echt een hele hoop bij elkaar wat kritisch was op China. Dus een LP is dan ook wel mogelijk op plaatsen, verwacht ik. De eerste keren was ik niet op de hoogte van het 'probleem' van de LP en heb ik het boek gewoon meegenomen zonder ergens rekening mee te houden. En de blokjes tekst met info over bepaalde gebeurtenissen zijn ook interessant om te lezen. Zo heb ik in een Chinees park eens zitten lezen over de Culturle Revolutie etc.
Zou een Lonely Planet van Taiwan ook een probleem zijn in China (als je vanuit Taiwan komt of vanuit China Taiwan in gaat)?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Stel dat je zelf alle stukken over Taiwan en die kaart etc eruit scheurt, mag het dan wel?
Ben ik ook wel benieuwd naar.menasil schreef:Stel dat je zelf alle stukken over Taiwan en die kaart etc eruit scheurt, mag het dan wel?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik denk niet dat ze daar naar zullen kijken, als de douanier in kwestie überhaupt al weet waarom die regel er is. Die krijgt gewoon te horen dat de LP (en nog een hele waslijst meer) in beslag genomen moet worden.