Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Jenny
Reisexpert

Re: Weer een vraagje over een visum v Thailand

Bericht door Jenny »

Ik vloog vorige maand vanaf Schiphol naar BKK, en ik moest van Egypt Air echt een VISUM of een VLIEGTICKET laten zien.... Anders mocht ik het vliegtuig niet in! Nu maar hopen dat de baliemiep op Schiphol weet was Eva tegen jou gezegd heeft.

En als vaker gezegd op dit forum: Thailand is het probleem niet. Het probleem is de medewerker van de luchtvaartmaatschappij in het land van vertrek.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Peter1978

Bericht door Peter1978 »

Net nog maar even het consulaat gebeld en de 'officiële' regel is inderdaad een vliegticket. Wel vertelde hij dat ze niet heel erg streng zijn in Thailand, maar goed...dan wordt het nog de vraag of je het gaat gokken. Suffe regels... :N
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Peter1978 schreef:Net nog maar even het consulaat gebeld en de 'officiële' regel is inderdaad een vliegticket. Wel vertelde hij dat ze niet heel erg streng zijn in Thailand, maar goed...dan wordt het nog de vraag of je het gaat gokken. Suffe regels... :N
Zie bovenstaande post. Thailand is het probleem niet, het probleem is hoe de vliegmaatschappij met de regels om gaat.
Peter1978

Bericht door Peter1978 »

Jenny schreef:
Peter1978 schreef:Net nog maar even het consulaat gebeld en de 'officiële' regel is inderdaad een vliegticket. Wel vertelde hij dat ze niet heel erg streng zijn in Thailand, maar goed...dan wordt het nog de vraag of je het gaat gokken. Suffe regels... :N
Zie bovenstaande post. Thailand is het probleem niet, het probleem is hoe de vliegmaatschappij met de regels om gaat.

Ik ga het nog wel een keer navragen, thanks iig :)

Wat ik ook wel een optie vind is een nutteloos ticket kopen vanuit BKK naar Malaysia oid. Voor 50 euro ben je dan van het hele gezeik af en hoef je niet de boel op te sturen of langs het consulaat. Qua bedrag scheelt het niets, want met pasfoto's, aantekenen en/of parkeerkosten kom je daar ook wel ongeveer op uit. En als je er zin in hebt om er moeite in te steken, kun je nog je airporttax terug krijgen ook - wat nog een euro of 15 is...
Kelly Jane

Bericht door Kelly Jane »

Nou als ik zeker weet dat ik maar max. 15 dagen voor mijn vlucht in Thailand ben dan is het toch zonde om een double entry visum te kopen? kost toch weer 60 euro en daar heb ik ook alweer een visum voor Cambodja voor.. Ik ben het liefst langer dan een maand in Cambodja.. weet iemand hoe ik dat het best kan doen?? kan je bij de grens ook visum kopen voor 60 dagen bijv??

Groetjes,
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Peter1978 schreef:Ik zat ook even met dezelfde vraag van Kelly Jane en volgens de luchtvaartmaatschappij (China Airlines) is het niet nodig een visum aan te vragen als je aan kunt tonen dat je het land verlaat. En dit hoeft volgens hun niet perse door middel van een vliegticket, een bewijs van een busreis of een boeking van een hotel in een buurland volstaat ook.

Als je niet precies weet wanneer je naar het buurland gaat kun je gewoon iets boeken en later kosteloos cancelen of omboeken.

China Airlines stuurt je in ieder geval niet het vliegtuig uit als je dit bewijs hebt, dus ik laat het visum lekker zitten en ga er vanuit dat het goed gaat. Neem sowieso niet aan dat ze in mijn geval in Thailand moeilijk gaan doen, want ik vlieg 34 dagen later weer terug vanuit Bangkok.
Tja, en dan maar hopen dat de medewerker die je gesproken hebt ook de medewerker is die je incheckt. China, net als alle maatschappijen, werkt met de IATA richtlijnen waar alle visaregels etc. in staan. En dat is heel eenvoudig: vliegticket naar buiten Thailand is vereist met vertrek binnen 30 dagen.

Waarschijnlijk gaat het goed als je dat niet hebt, maar misschien, heel misschien, zie Jenny, niet.
Kelly Jane

Bericht door Kelly Jane »

Ik vlieg ook met china airlines, en mij vertelden ze dat het wel heel erg belangrijk is om een visum te regelen en dat zij daar geen uitspraak over gaan doen.. k moest de ambassade bellen en zij hebben me dit geadviseerd.. dus k zou hier maar niet op gaan gokken:)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kelly Jane schreef:Ik vlieg ook met china airlines, en mij vertelden ze dat het wel heel erg belangrijk is om een visum te regelen en dat zij daar geen uitspraak over gaan doen.. k moest de ambassade bellen en zij hebben me dit geadviseerd.. dus k zou hier maar niet op gaan gokken:)
Een nieuw ticket is zo last minute inderdaad erg duur!
Celia Lieuw

Visum Thailand

Bericht door Celia Lieuw »

Wij willen 4 en een halve maand gaan overwinteren in Thailand. Wat voor visum hebben wij nodig?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Visum Thailand

Bericht door bolletjeom »

ben je een senior of niet?
Daar zijn speciale visa voor
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Double entry touristen visum. Kun je 60 dagen mee in Thailand blijven, daarna met 30 dagen verlengen bij een immigratiebureau, vervolgens even de grens over gaan, krijg je weer 60 dagen die je met 30 dagen kunt verlengen.

Je kunt ook naar een non-immigratie visum O kijken, maar daarvoor is meer papierwerk vereist.
Celia Lieuw

Bericht door Celia Lieuw »

Bedankt voor de informatie Steven.
bolletjeom
Reisexpert

Double entry touristen visum. Kun je 60 dagen mee in Thailand blijven, daarna met 30 dagen verlengen bij een immigratiebureau, vervolgens even de grens over gaan, krijg je weer 60 dagen die je met 30 dagen kunt verlengen.

Je kunt ook naar een non-immigratie visum O kijken, maar daarvoor is meer papierwerk vereist.
VErvolgens de grens over en dan krijg je weer 60 dagen ?!?!?!
waar en wanneer????
want de laatste jaren krijg je bij mijn weten 15 dagen als je bij de grens een visum haalt.

als ik er naast zit, wil je me dan laten weten waar ik die 60 dagen terug kan vinden? op een site ofzo?
annenas
Vakantieganger

Visum Thailand niet de eerste keer gebruiken

Bericht door annenas »

Beste allemaal,

Ik heb een vraag of iets wat een beetje verwarrend voor mij is.
2 november kom ik aan op Bangkok ik blijf waarschijnlijk 3 weken, ga dan naar Laos en Cambodia en kom dan weer terug naar Bankok. Nu wil ik deze tweede keer 1 maand blijven maar als ik over land kom krijg ik maar een 15 dagen visum.

Nu wil ik dus een visum aanvragen voor Thailand maar deze wil ik dus niet gebruiken als ik de eerste keer vanuit NL met het vliegtuig het land binnen kom want dan krijg ik al die 30 dagen.

Hoe moet ik dit doen? Moet ik in een buurland een 30 dagen visum voor Thailand aanvragen? Of moet ik dit in NL al doen en dan op de een of andere manier regelen dat deze niet in gaat wanneer ik de eerste keer aan kom?

Hoop op een reactie. Alvast bedankt.

:) anne
bolletjeom
Reisexpert

Re: Visum Thailand niet de eerste keer gebruiken

ik zou gaan voor aanvragen in een buurland of het 15 dagen visum verlengen. Volgens mij is dat ook mogelijk
Plaats reactie