Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Qreply

Bericht door stevenl »

Marietje2 schreef:Als je dus een visum in NL hebt aangevraagd, dan moet je niet het papiertje in het vliegtuig invullen of juist wel?
Papiertje moet je altijd invullen. Maar als je een visum vooraf hebt geregeld en dit pas in wilt laten gaan op een volgende entree het nummer van het visum niet opschrijven, en aan de immigratie officier vragen het visum nog niet te gebruiken.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Two entry visum Thailand

Bericht door stevenl »

Llinda schreef:En wat nou als je al 2x het land bent binnengekomen en dan nog voor een 3e keer komt? (met dus een two enty visum). Die 3e keer blijf ik niet langer dan een paar dagen (moet alleen het vliegtuig pakken). Ik heb dan dus een ticket het land uit binnen een paar dagen.
Mag ik dan gewoon nog een keer het land in, ondaks dat die 2x entry al gebruikt is?

Bedankt!
Je visum is dan opgebruikt. Maar je kunt gewoon visumvrij het land binnenkomen, als je overland binnenkomt voor maximaal 15 dagen, als je door de lucht komt maximaal 30 dagen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Alweer een visum-vraag

Bericht door LaosFan »

Laatste keer dat ik vanuit Düsseldorf (Dld) naar Bangkok (Thailand) vloog had ik een ticket bij me wat liet zien dat ik een paar dagen later naar Hong Kong zou vliegen. Dat heb ik vervolgens niet gedaan maar het was wel safe spelen op die manier.

Maar men vroeg er wederom niet naar en het is dan ook zonde van mijn geld als ik over land door ga reizen naar Laos. Is er echt geen andere mogelijkheid? En kan men in Thailand (maar ook in NL/ België, Dld etc.) niet begrijpen dat sommige mensen over land gaan en een enkele reis hebben?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

LaosFan schreef:Maar men vroeg er wederom niet naar en het is dan ook zonde van mijn geld als ik over land door ga reizen naar Laos. Is er echt geen andere mogelijkheid?
Jawel, er zijn twee andere mogelijkheden:
1) visum aanvragen;
2) zonder visum/vliegticket naar buiten Thailand inchecken, en hopen dat alles goed gaat en ze zich bij het inchecken niet realiseren dat je niet aan de regels voldoet.
LaosFan schreef:En kan men in Thailand (maar ook in NL/ België, Dld etc.) niet begrijpen dat sommige mensen over land gaan en een enkele reis hebben?
Jazeker wel, vandaar dat je vooraf een visum aan kunt vragen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Dank!

Dus ik moet maar eens een visum aan gaan vragen voor Thailand. Dat kost me weer geld maar misschien nog wel goedkoper dan een vlucht boeken (al is dat maar de vraag).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
sanniedepannie

Visum Thailand

Bericht door sanniedepannie »

Ik weet dat hier best al wat topics over zijn. Maar toch even opnieuw een topic, omdat ik in de war raak van alle andere en ook nog eens een eigens situatie heb! :P

Ik vlieg 3 oktober naar Bangkok en heb een ticket voor mijn terugreis vanaf Bali, 22 weken later. Oftewel ik kan niet bewijzen dat ik na 30 dagen het land verlaat. Of toch wel? Ik heb een visum voor Vietnam die per 1 nov in gaat. Is dat genoeg? (Overigens blijf ik maar 14 dagen in Thailand en is het de bedoeling dat ik na 14 dagen de grens met Laos over ga. Daarna kom ik nog eens terug naar Thailand, maar ga ik via de grens met Cambodja. En wil ik aan de grens een visum regelen.)

En waar kunnen ze je nu weigeren? Is dat in Nederland voordat je het vliegtuig in gaat? Of op Bangkok zelf?

Ik kan nog best een visum regelen, maar dat kost me dan drie keer zoveel, dan als ik gewoon een 30 dagen visum zou krijgen in Bangkok..

Hoe meer ik over het visum in Thailand lees, hoe ingewikkelder het wordt!
bertuithaarlem

Re: Visum Thailand

Bericht door bertuithaarlem »

Hallo Sanne,

volgens mij is een visum niet voldoende om aan te tonen dat je binnen 30 dagen naar een ander land gaat.
je moet echt een vliegticket of iets dergelijks hebben waarmee je dit kan bevestigen.
in Thailand zou je ook geen visum krijgen, maar een visumvrije entree (dat is iets anders heb ik mij laten vertellen).
Volgens mij doe je er het slimst aan om hier in Nederland een toeristenvisum voor Thailand te regelen, dan weet je zeker dat je 100% goed zit!

veel succes en groet,
Bert
sanniedepannie

Thanks voor je antwoord, maar krijg ik dan wel een visum in Nederland? Want ik kan nog steeds niet aantonen dat ik binnen 30 dagen het land verlaat, behalve dat ik een visum heb voor Vietnam per 1 nov.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je kan in Nederland bij de ambasade inderdaad een visum krijgen.

Waarom wil je na Laos terug naar Thailand en dan naar Cambodja? Qua visum is het makkelijker om in het zuiden van Laos de grens over te steken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
sanniedepannie

Ownee, ik ga van Thailand naar Laos, van Laos naar Vietnam, van Vietnam naar Cambodja en van Cambodja weer naar Thailand. Ik kom pas 2 en een halve maand later weer in Thailand. Maar ik kan dus het beste een 2 entry visum halen hier in Nederland? Zag ook dat die 6 maanden geldig zijn en dat je dan 2x 60 dagen in het land mag verblijven. Lullige is dat ik ongeveer een maand (2x 14 dagen) had geplanned voor thailand.. Ik vind het namelijk echt iets voor mij om al geweigerd te worden op Schiphol, dus dat risico wil ik niet lopen! Vind sowieso al die visums ingewikkeld! :(
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je vliegt na de 2de meer 14 dagen naar Indonesia? Als dat zo is, krijg je gewoon aan de grens een gratis steeple en kun je 15 dagen in Thailand blijven.

Visa zijn niet ingewikkeld hoor, het is gewoon een kwestie van regeltjes opvolgen. Op dit forum staat het allemaal duidelijk uitgelegd, en als je dan nog vragen hebt kun je die gewoon stellen.

En geloof me, reizen en het krijgen van visa in Azië is voor ons veel en veel makkelijker dan het krijgen van een Nederlands visum voor een Aziaat!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bertuithaarlem

Bericht door bertuithaarlem »

wanneer je de tweede keer thailand binnenkomt verwacht je nog hooguit 14 dagen te blijven.
Als je al een ticket terug hebt naar Nederland, krijg je bij de grensovergang gewoon een stempel omdat je kan aantonen dat je het land binnen 30 dagen weer verlaat. Mijn advies zou dus zijn om een touristenvisum (1 entry) aan te vragen voor Thailand. Mogelijk kunnen doorgewinterde Azie reizigers dit beamen... :)

Veel succes!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

IK kan bevestigen dat de gegeven informatie hier juist is.

Officieel heb je voor je eerste entree een visum nodig aangezien je geen vliegticket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dage, Dit betekent dat de luchtvaartmaatschappij je kan weigeren. Komt weinig voor, maar kan gebeuren, aanegzien zij de visumregels uitvoeren voor de Thaise immigratie. Dat betekent dat je in theorie ook in Thailand geweigerd kunt worden, maar dat is puur theorie.

Consulaat/ambassade zal je zonder problemen een visum verstrekken. De tweede entree is geen probleem aangezien je overland binnenkomt en binnen 15 dagen weer vertrekt per vliegtuig. Dus dan voldoe je aan alle regels en krijg je een visumvrije entree.
Frederiek

Bericht door Frederiek »

Bedankt voor alle informatie!

Nog een klein vraagje, ik vlieg om 02.30 en blijf dus 2 en 1/2 uur langer in Thailand dan die 30 dagen. Heeft iemand ervaring met voor 12 uur 's nachts inchecken? Zo ja, doen ze dan moeilijk?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Frederiek schreef:Bedankt voor alle informatie!

Nog een klein vraagje, ik vlieg om 02.30 en blijf dus 2 en 1/2 uur langer in Thailand dan die 30 dagen. Heeft iemand ervaring met voor 12 uur 's nachts inchecken? Zo ja, doen ze dan moeilijk?
Dat betekent dat je 1 dag te lang blijft, wanneer je ook incheckt. Die ene dag betekent een overstay, wordt kwijtgescholden trouwens dus kost je geen geld, en je loopt niet het risico, zeer klein overigens, om opgepakt te worden omdat je geen geldig visum hebt buiten het vliegveld.
Plaats reactie