Nieuw organisatiemiddel voor backpackers
-
Nieuw organisatiemiddel voor backpackers
Beste backpackers,
Voor een opdracht op de studie Industrieel Product Ontwerpen hebben wij als opdracht gekregen om een organisatiemiddel te ontwerpen voor backpackers. Dit organisatie middel moet de waardevolle spullen herbergen. Hier rijst de vraag: "Wat zijn de waardevolle spullen van een backpacker tijdens hun reis?". Dus als er nog waardevolle spullen zijn waar momenteel geen goede oplossing voor is. Of als u graag één organisatiemiddel wilt hebben voor meerdere waardevolle spullen willen wij graag weten voor welke waardevolle spullen dit geldt.
Met vriendelijke groet,
Bertrand Luimes
Voor een opdracht op de studie Industrieel Product Ontwerpen hebben wij als opdracht gekregen om een organisatiemiddel te ontwerpen voor backpackers. Dit organisatie middel moet de waardevolle spullen herbergen. Hier rijst de vraag: "Wat zijn de waardevolle spullen van een backpacker tijdens hun reis?". Dus als er nog waardevolle spullen zijn waar momenteel geen goede oplossing voor is. Of als u graag één organisatiemiddel wilt hebben voor meerdere waardevolle spullen willen wij graag weten voor welke waardevolle spullen dit geldt.
Met vriendelijke groet,
Bertrand Luimes
- bolletjeom
- Reisexpert
ik persoonlijk heb niet echt een probleem met het opbergen van mijn waardevolle spullen om eerlijk te zijn
ik heb een platte buidel die ik op mijn onderrug draag met mijn paspoort, pasjes en geld.
Verder heb ik weinig waardevols mee.
Er gaat een slotje op mijn rugzak en soms gaat er een metalen net omheen ( een pacsafe).
Volgens mij is er in de outdoor winkels voldoende te vinden in alle soorten en maten om je spullen veilig in op te bergen. Met name producten van Pacsafe
maar als jullie met iets vernieuwends komen hoor ik het graag hoor!!
ik heb een platte buidel die ik op mijn onderrug draag met mijn paspoort, pasjes en geld.
Verder heb ik weinig waardevols mee.
Er gaat een slotje op mijn rugzak en soms gaat er een metalen net omheen ( een pacsafe).
Volgens mij is er in de outdoor winkels voldoende te vinden in alle soorten en maten om je spullen veilig in op te bergen. Met name producten van Pacsafe
maar als jullie met iets vernieuwends komen hoor ik het graag hoor!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
deze neem je zoveel je kunt altijd mee. Want achterlaten is niet echt een optie. Als ze de camera willen hebben nemen ze hem mee. Ook een tas met een slot is geen garantie, een groot mes doet wonderen.
En als je al beveiliging er voor zou hebben dan is het waarschijnlijk te zwaar.
Anders zijn kluisjes nog een optie. Kleinere waardevolle spullen laat je thuis of verstop je tussen andere spullen.
En als je al beveiliging er voor zou hebben dan is het waarschijnlijk te zwaar.
Anders zijn kluisjes nog een optie. Kleinere waardevolle spullen laat je thuis of verstop je tussen andere spullen.
Backpacken is gewoon leven met risico, en dat zoveel mogelijk spreiden. Ik laat m'n camera juist zoveel mogelijk achter in het hostel. Eigenlijk doe ik dat met alle spullen. Spullen in de kluis van het hostel (als ik dat vertrouw, datzelfde spul in een moneybelt als ik van A naar B moet), spullen in mn daypack, en spullen in mn grote backpack. Zodat ze dus niet alles tegelijk kunnen jatten. Camera in een of ander mobiel kluisje? Wat heeft dat voor zin? Dan jatten ze gewoon die box uit je daypack (slotje goed monteren, anders kan ie evengoed nog ongemerkt open...). Als je in een dorm slaapt zijn lockers idd een aanrader. Verder geloof ik dat spullen in je hostel toch veiliger is dan meenemen. Als ik een eigen kamer heb en er wordt gejat weet ik gelijk wie ik op moet knopen
. Er is volgens mij een keer een deel van m'n geld gejat op een hotelkamer. Waarschijnlijk in de hoop dat ik het niet zou merken. Camera's enzo waren niet gejat.....dat had ik zeker gemerkt. Daarom zullen dit soort dingen niet zo snel gejat worden als je een eigen kamer hebt.... Dit is natuurlijk moeilijker op een dorm: dan zijn er veel verdachten, waaronder andere backpackers.

- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Ook ik heb tijdens het reizen geen problemen met het bewaren van waardevolle spullen, en ik heb altijd veel mee: fototoestel, videocamera, mp3-speler, noem maar op.
Ik gebruik altijd een kluisje in het hostel, vooral als ik 's avonds weg ga en niet alles mee wil nemen of als ik slaap en dan niet op mijn tas kan letten. Dat gaat prima. Soms doe ik een slotje aan mijn tas als ik een drukke stad inga.
Het enige waar ik aan kan denken is een manier om waardevolle papieren online op te bergen, bijvoorbeeld mijn tancode-lijst van internetbankieren of kopieen van paspoort en creditcardgegeves enzo. Maar nu mail ik dat altijd naar mezelf toe en dat gaat eigenlijk ook wel prima.
Ik gebruik altijd een kluisje in het hostel, vooral als ik 's avonds weg ga en niet alles mee wil nemen of als ik slaap en dan niet op mijn tas kan letten. Dat gaat prima. Soms doe ik een slotje aan mijn tas als ik een drukke stad inga.
Het enige waar ik aan kan denken is een manier om waardevolle papieren online op te bergen, bijvoorbeeld mijn tancode-lijst van internetbankieren of kopieen van paspoort en creditcardgegeves enzo. Maar nu mail ik dat altijd naar mezelf toe en dat gaat eigenlijk ook wel prima.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb bij voorkeur niets bij me...maar dat gaat natuurlijk niet.
Maar het allereerste wat ik thuis laat is een telefoon!!! hahaha. ik ben niet voor niets weg uit hectisch nederland!
Het enige van waarde dat ik bij me heb is mijn Camera en mijn papieren.
Buidel gaat op het lichaam. Altijd!! behalve op strandlocaties natuurlijk. Dan laat ik het in een kluis leggen en als ik die niet vertrouw gok ik op mijn eigen tas en een slotje. Hetzelfde voor mijn camera.
Verder heb ik mijn camera meestal bij me.
Ik heb nu een mooie camera dagrugtas waar dus het onder compartiment voor de camera is en boven in voor andere spulletjes. Het camera deel is gepaded (schrijf je dat zo?) om de camera te beschermen tegen stoten enzo
Afgelopen week hebben EIKELS mijn tas dus aan gort gesneden met een scheermes...terwijl ik hem tussen mijn benen had staan EN wakker was!! GDVR de GDVR! maar ze konden dus mooi nergens bij!
HA!!!
Maar het allereerste wat ik thuis laat is een telefoon!!! hahaha. ik ben niet voor niets weg uit hectisch nederland!
Het enige van waarde dat ik bij me heb is mijn Camera en mijn papieren.
Buidel gaat op het lichaam. Altijd!! behalve op strandlocaties natuurlijk. Dan laat ik het in een kluis leggen en als ik die niet vertrouw gok ik op mijn eigen tas en een slotje. Hetzelfde voor mijn camera.
Verder heb ik mijn camera meestal bij me.
Ik heb nu een mooie camera dagrugtas waar dus het onder compartiment voor de camera is en boven in voor andere spulletjes. Het camera deel is gepaded (schrijf je dat zo?) om de camera te beschermen tegen stoten enzo
Afgelopen week hebben EIKELS mijn tas dus aan gort gesneden met een scheermes...terwijl ik hem tussen mijn benen had staan EN wakker was!! GDVR de GDVR! maar ze konden dus mooi nergens bij!
HA!!!

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl