Vraagjes over reisschema

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Frannie
Reiziger

Vraagjes over reisschema

Bericht door Frannie »

Hallo allemaal,
Dit is ons reisschema:

Dag 1: aankomst Delhi, laat in de middag
Dag 2: Delhi
Dag 3: Delhi
Dag 4: Delhi-Pushkar
Dag 5: Pushkar
Dag 6: Pushkar
Dag 7: Pushkar-Jaipur
Dag 8: Jaipur
Dag 9: Jaipur
Dag 10: Jaipur-Fatehpur Sikri
Dag 11: Fatehpur Sikri-Agra
Dag 12: Agra
Dag 13: Agra-Varanasi
Dag 14: Varanasi
Dag 15: Varanasi
Dag 16: Varanasi - richting grens (gorakthpur?)
Dag 17: grens over
Dag 18: Lumbini
Dag 19: Lumbini - Pokhara
Dag 20: Pokhara
Dag 21: Pokhara
Dag 22: Pokhara
Dag 23: Pokhara-Kathmandu
Dag 24: Kathmandu
Dag 25: Kathmandu
Dag 26: Kathmandu
Dag 27: Kathmandu
Dag 28: vertrek uit Kathmandu

Oke, tot zover ons schema. Er staat nog niks vast dus dit is onze eerste opzet. We hebben een aantal vraagjes hierover. Namelijk is er wel een trein van Delhi-Pushkar, kon het zo snel even niet vinden. Misschien is het daarom handiger om Pushkar te vervangen voor Jodhpur?
Dan nog de route van Varanasi naar de grens, ik denk als we naar Lumbini willen in Nepal, dat de grensovergang bij Sunauli het makkelijkst is? Is daar gemakkelijk te komen? En kunnen we daar ook makkelijk aan een visum voor Nepal komen? Dan nog de vraag of er wel een bus is van Lumbini naar Pokhara? Lijkt mij niet heel eenvoudig volgens mij, of heb ik het mis? Chitwan NP hebben we trouwens bewust overgeslagen omdat we elders al verschillende parken zullen bezoeken. Alvast bedankt voor de info.
extraordinary
Reiziger

Re: Vraagjes over reisschema

Bericht door extraordinary »

Er is geen directe trein van Delhi naar Pushkar voor zover ik weet, maar je kunt wel een trein nemen van Delhi naar Ajmer dat in de directe omgeving van Pushkar ligt en dan vanaf Ajmer met een busje naar Pushkar. Jodhpur kan ook, net waar je graag heen wilt natuurlijk. Als je vanaf Varanasi naar Nepal wilt dan is het inderdaad een logische keuze om bij Sanauli de grens over te gaan. Vanaf Varanasi kun je met de trein naar een stad dichtbij de grens, sorry weet de naam even niet meer en vanaf daar kun je dan een bus verder regelen. Je kunt er ook voor kiezen om een combi-ticket te kopen van Varanasi naar Pokhara waarbij je met de bus naar de grens gaat en daar overnacht en de volgende ochtend vroeg weer verder rijdt naar Pokhara. Verwacht niet te veel van de accommodatie, het is basic, maar ik vond het toentertijd prima gaan. Hoop dat het een beetje meer duidelijkheid schept. Kijk eens op http://www.seat61.com/India.htm voor meer informatie over treinen in India.
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

Bedankt voor de info! We denken nog even wat we nu precies willen, Pushkar of Jodphur. Blijft moeilijk om te beslissen. Denken jullie wel dat de tijdsindeling een beetje haalbaar is, of juist te lang?
Bij Sunauli is het dus geen probleem om een visum voor Nepal te krijgen?
Kan iemand mij toevallig nog iets meer vertellen over het openbaar vervoer in Nepal, heb bij de reisinfo gelezen dat het niet erg optimaal is! Dus is het wel mogelijk om van Lumbini naar Pokhara te komen?
extraordinary
Reiziger

Bericht door extraordinary »

Tijdsindeling is denk ik prima haalbaar, al weet ik niet wat je precies overal wilt gaan doen. Pokhara is voornamelijk een bestemming voor trekkers. Heb toen vanaf Pokhara zelf een trekking gedaan en dat gaat dus niet passen in die dagen die je in Pokhara bent. Al kun je wel een dagwandeling gaan maken in de directe omgeving op zijn minst. Zodat je meer ziet dan het toeristische gebied aan het meer van Pokhara. Vooral de omgeving is prachtig!
Het is inderdaad geen probleem om een visum te krijgen voor Nepal die kun je gewoon aan de grens krijgen.
Openbaar vervoer in Nepal is niet zo goed en met regelmaat als in India, maar nog steeds voldoende om je route te kunnen afleggen. Je kunt als je naar Lumbini wilt vanaf de grens beter niet een combinatie ticket nemen, ga zelf naar de grens en neem vanaf Bhairahawa een bus naar Lumbini. Hoe laat de bussen rijden en hoe vaak weet ik helaas niet, maar mocht je hier vast komen te zitten dan zijn hier wel enkele guesthouses voor overnachting. Vanaf hier kun je dus naar Lumbini en zul je ook weer terugkomen voor je met een andere bus door kunt naar Pokhara. Voor zover ik weet gaan er geen directe bussen van Lumbini naar Pokhara, maar moet je dan overstappen in Bhairahawa .
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

Super bedankt voor de info, wordt nu allemaal een stuk duidelijker. Zijn inderdaad van plan een aantal dagwandelingen te doen in Nepal, nabij Pokhara en in de Kathmanduvallei. Waar gaat bij jou de voorkeur naar uit, als je moest kiezen tussen Jodhpur en Pushkar?
Plaats reactie