Visum India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
zaratoestra
Reisexpert

visum India

Bericht door zaratoestra »

Iemand ervaring met het aanvragen van een Indisch visum in China of Vietnam??
Grote kloterij...sinds gisteren weten we dat we verwacht worden op een trouwpartij in India. We mogen morgen om ons visum van China en nadien moeten we ons Mongools visum nog aanvragen (wat even kan duren aangezien het pas komende doçnderdag terug open is omwille van het Nadam Festival. Dus 't valt af te wachten of we dit nog op tijd halen (ons visum van India dus) alvorens we op 1 augustus vertrekken....
zaratoestra
Reisexpert

Re: visum India

Bericht door zaratoestra »

ondertussen telefonisch contact opgenomen met het visum bureau van india in brussel en ze leveren af na 3 a 4 werkdagen
Will
Reisexpert

Re: visum India

Bericht door Will »

Mooi!
arjan_van_dijk

Visum India regelen in Maleisie

Bericht door arjan_van_dijk »

Visum India regelen in Maleisie (Kuala lumpur)

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is een visum voor India te regelen in Kuala Lumpur of zuid Thailand? Ik vertrek begin september naar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en wil graag in december richting India (Kochi). Na India wil ik graag naar Nepal en daarna via Kolkotta weer terug naar Bangkok om huiswaarts te keren.

Een visum voor Nepal is aan de Indiase grens te regelen heb ik hier gelezen (Birgang). Iemand hier ervaring mee?

Verder ben ik benieuwd of er mensen zijn die van Zuid India naar Noord India en Nepal zijn gereisd. Ben op zoek naar tips, reisduur en ervaringen.

Hoor heel graag van jullie.

Groet,

Arjan
Wouter Glaser

Qreply

Bericht door Wouter Glaser »

Hallo!

Ik ga van AMS via Delhi naar Kathmandhu. Mijn vriendin is afgelopen twee maanden in India geweest en heeft geen multi-entry visum voor India, ik wel. Maar doordat zij het niet krijgt gaan we naar Nepal. Althans als dat lukt. Als we zonder checked in baggage gaan met een connecting flight (de volgende ochtend om 06:20) en met een visum voor Nepal kunnen we dan zonder transit visum naar Nepal?

Gr,
Wouter
Susannedebruin
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Visum India regelen in Maleisie

Bericht door Susannedebruin »

Hi Arjan,

Je kunt dan het beste even de Ambassade bellen in Nederland. Die kunnen je exact vertellen op het kan.

Volgens mij moet je een visum altijd in het land waar je bent ingeschreven aanvragen, dit weet ik alleen niet zeker. Het is ook een verschil wat je reisdoel is denk ik.

Succes!
Groetjes, Susanne,
www.Abroad-Internships.com , Ervaringen en stages in het buitenland,
MarcB
Reiziger

Bericht door MarcB »

Hoi Arjan,

Ik weet niet of het in Maleisie mogelijk is, wij hebben ons visum voor India in Bangkok gehaald. Daar is het sowieso mogelijk. Hou er wel rekening mee dat je je paspoort voor 5 werkdagen achter moet laten. En als je vanuit India naar Nepal gaat en daarna weer terug naar India, moet je een double entry visum hebben. Toen wij onze aanvraag deden voor een double entry, kregen we een pen en papier en moesten we opschrijven waarom we een double entry wilde hebben.

Wij hebben ons visum voor Nepal ook in Bangkok geregeld, dat was binnen een werkdag geregeld. Maar zover ik weet is het ook mogelijk om dat visum aan de grens te krijgen.

Groeten,
Marc
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wanneer je nu een visum voor india in nederland zou aanvragen moet je een hele papierwinkel aan formulieren en verklaring mee sturen. Ben je een belg en vraag je het in belgie aan dan is het nog vrij simpel. Kortom de procedure is niet op iedere ambassade gelijk.
Het klopt dat je als nederlander niet in belgie je visum mag aanvragen maar buiten europa kan je gewoon naar de ambassade.

Hou zeker rekening met 5 werkdagen. In nederland is het al meer. En double entry doen ze in nederland ook moeilijk over.
Kan zijn dat het in kuala lumpur een eitje is hoor.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
nini333
Reiziger
Contacteer:

Re: Visumprobleem India 3 maanden

Bericht door nini333 »

Voor Jannsss heeft het geen zin meer, ik hoop dat die een leuke reis heeft gehad.

Je kunt een transit visum krijgen vanuit Kathmandu voor India, ook binnen de 2 maanden termijn, dit kost je een dag.
Handiger is om te vliegen vanuit Kathmandu en een overstap te maken op Delhi, dat mag ook als je visum voor India al verlopen is, je mag dan alleen het vliegveld en de terminal niet af. Dat is afzien, want er is weinig, wel toiletten, maar het eten laat te wensen over en die rotstoelen.. nou ja, we kennen allemaal terminals, die zijn niet comfortabel.

Ik heb al eerder hier uitgebreider over gepost, toen ik het zelf tegenkwam een jaar geleden (jeetje, wat lijkt dat alweer lang geleden!) :) Kijk hier voor meer info: post45461.html#p45461
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
Janssss
Vakantieganger

Re: Visumprobleem India 3 maanden

Bericht door Janssss »

Mijn reis is uiteindelijk helemaal goed gekomen, erg mooi geweest!

Op de heenweg op Schiphol hebben ze me wel bijna geweigerd om het vliegtuig in te gaan, omdat mijn verloopdatum op mijn visum dus niet klopte met mijn terugvlucht. Ik heb de medewerkers aan de incheck-balie alle regelementen laten nakijken w.b. dit probleem. Er zijn wat mensen aan te pas gekomen, maar uiteindelijk mocht ik het vliegtuig in, maar werd me aangeraden echt een nieuwe vlucht te gaan boeken.
Blijkbaar zijn deze mensen zelfs niet op de hoogte wat te doen in zo'n geval, dus ik kan niemand verzekeren dat je niet geweigerd wordt bij vertrek.

De terugvlucht heb ik helemaal laten zitten. Omboeken was niet mogelijk of veel te duur en ik had geen annuleringsverzekering.
Ik ben de laatste maand in Nepal geweest en vanuit daar een nieuwe vlucht geboekt.
Het enige probleem uiteindelijk is dat ik dus extra geld heb moeten uitgeven.
Het idee om een vlucht te boeken vanuit Kathmandu naar Delhi en daar over te stappen en op het vliegveld te blijven, werkt niet, omdat je bagage niet doorgelabeld wordt en de twee afzonderlijke vluchten niet met elkaar gekoppeld kunnen worden.
Overigens is Delhi Airport één van de meest luxe vliegvelden waar ik ooit geweest ben. In tegenstelling tot de rest van het land. Het aanbod restaurants/winkels is juist heel uitgebreid, pianoconcerten die werden gehouden, computers met gratis internet, ligstoelen, noem maar op...

We mogen in Nederland sowieso erg gelukkig zijn met het verkrijgen van een visum.
Op reis is het serieus geworden met een nepalese jongen, waarmee ik nu al maanden bezig ben om een visum voor Europa te regelen. Uhm, dit is simpel gezegd een moeilijke zaak. De regels om Europa in te komen zijn enorm streng, zelfs voor een gewone vakantie. Frustrerend dat de beslissing om elkaar weer te kunnen zien in handen van een ambassade ligt...
Frannie
Reiziger

Re: Nieuwe Visum Regels India

Bericht door Frannie »

Heb gister mijn visum aangevraagd voor India, maar had geen boekingsbevestiging nodig.
Frannie
Reiziger

Re: uitreis india voor visum

Bericht door Frannie »

Ik weet niet welk visum je aanvraagt, maar wij hebben net een toeristenvisum aangevraagd voor 3 maanden en hadden geen uitreisticket nodig voor de aanvraag.
Slecht het aanvraagformulier, afschirft van bankrekening, pasfoto en nog een undertakingform (konden we ter plaatse invullen).
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

@ Frannie heb je dat visum zelf aangevraagd of heeft een visumburo dit voor je gedaan? Wij hebben nl ook alleen een vlucht naar India en willen dan over land naar Nepal. En als je het zelf hebt aangevraagd hoe lang duurde dat?
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

We hebben ons visum zelf aangevraagd bij VFS in Den Haag, eerst online het applicationform ingevuld en dat ingevuld meenemen, met een pasfoto (ook daar te maken, want zijn speciale afmetingen) en uiteraard paspoort meenemen. Duurde drie werkdagen voordat we ons paspoort met visum konden ophalen.
Het kan zijn dat jullie meer moeten meenemen, maar er staat een checklist op de site (wij waren namelijk net afgestuurd en dus werkloos en moesten daarom een bankafschrift meenemen, als je wel werkt moet je dacht ik een werkgeversverklaring hebben)
Frannie
Reiziger

Visum nodig als je het vliegveld niet verlaat

Bericht door Frannie »

Hallo allemaal,

Wij hebben een single entry visa voor India. We verlaten India over land naar Nepal, vanuit Kathmandu willen we dan naar Bangkok vliegen. Zie nu een ticket van Jet Airways, maar deze vliegt via Delhi (slechts 1.45 uur overstaptijd). Neem aan dat we dan toch geen visum nodig hebben voor India?
Plaats reactie