Sinds vandaag ben ik lid en wel met een reden!
10 Januari vlieg ik met een groepsvlucht van Australian Backpackers naar Sydney.
Omdat dit mijn eerste echte reis wordt en ook nog eens alleen kan ik wel wat handige tips gebruiken

Zelf heb ik een beetje een route in gedachte en aangezien je met de verschillende seizoenen heb te maken in Australie wil ik aan jullie vragen of dit een beetje handige route is.
Zoals ik al zei start ik in Sydney met een 4-daagse introductie. Hier worden de eerste paar dagen mijn handje vastgehouden en krijg ik hulp bij de praktische zaken zoals sofinummer, bankzaken etc.
Na ongeveer 1.5 week in Sydney wil ik doortrekken naar Canberra > Melbourne > Adelaide > Perth > Darwin > Cairns > Brisbane en hier vandaan naar Hongkong waar ik een stopover maak van een week en daarna weer terug naar Amsterdam.
Ik wil en moet tussendoor wel werken en vraag mij af of ik dit ''makkelijk'' tussendoor kan doen in bijvoorbeeld Perth etc? Ik heb zelf nog geen idee hoelang ik ongeveer weg wil blijven, Dit is zeer afhankelijk of ik werk kan vinden. Dus ik heb zelf nog geen tijdsindicatie hoelang ik overal wil blijven. Het is eigenlijk meer een globale route die ik in mijn gedachte heb. Zelf heb ik de gedachte om te kijken hoe ik de reis ga afleggen en dan bedoel ik met de bus en trein of een binnenlandse vlucht maar het kan ook zijn dat als ik eemaal in Sydney ben dat ik mijn route wijzig. Kan dat wel zomaar? Of denk ik daar te makkelijk over en moet je echt wel vantevoren dingen vastleggen? Ik vind het daarnaast ook wel prettig dat ik fijn weer heb en niet dat ik weggespoeld wordt

Wat raden jullie aan om te doen? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt om de moeite te nemen om dit verhaal uberhaupt te lezen haha!
Greets, Stephanie