Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum Thailand

Bericht door Moira »

Hallo,

Let op als je een visavrij entree wilt hebben voor Thailand en je hebt geen bewijs dat je Thailand verlaat binnen 30 dagen heb je een toeristenvisum nodig. Het is niet zozeer Thailand die je niet toelaat dan wel de vliegtuigmaatschappij waarmee je aanvliegt op Bangkok. Zo zijn er al verschillende mensen stuk gelopen op het feit dat hun hele vakantie of reis niet door is gegaan.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Zie het antwoord van Moira.

@ Frederiek: je hebt dus officieel een visum nodig. Het antwoord van Marc klopt niet om verschillende redenen: op het vliegevld van Bangkok krijg je geen visum, maar Nederlanders en Belgen krijgen een visumvrije entree. Officieel geldt daarvoor de voorwaarde dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat per vliegtuig. Daar voldoe je niet aan, dus is officieel een visum vereist, vooraf aan te vragen bij consulaat/ambassade.

@ Vikken: visumaanvraag is niet meer gratis, maar als je de datum binnen 30 dagen laat staan voldoe je aan de eisen. Je kunt dan later het vliegticket wijzigen. Hou er dan wel rekening mee dat je maximaal 30 dagen in Thailand kunt verblijven (buiten verleningen/overstay dan).
MarcB
Reiziger

Bericht door MarcB »

@ Frederiek: je hebt dus officieel een visum nodig. Het antwoord van Marc klopt niet om verschillende redenen: op het vliegevld van Bangkok krijg je geen visum, maar Nederlanders en Belgen krijgen een visumvrije entree. Officieel geldt daarvoor de voorwaarde dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat per vliegtuig. Daar voldoe je niet aan, dus is officieel een visum vereist, vooraf aan te vragen bij consulaat/ambassade.
Hoi Steven,

Bedankt voor je correctie.

Maar de stempel die je krijgt in je paspoort als je in Thailand aankomt, is het 'visa upon arrival', wat volgens mij ook een (soort) visum is, of niet?

Kun je eens aangeven waar je gevonden hebt dat je het land binnen 30 dagen weer per vliegtuig moet verlaten bij een 'visa upon arrival'? Dit heb ik nog nooit ergens gelezen, ik dacht niet dat het uitmaakte hoe je het land verlaat, als je het maar doet.

Bedankt,
Marc
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

@Marc : Hoe ga je anders bewijzen dat je land verlaat ? Uw erewoord dat je grens te voet oversteekt geld niet ;).

@Steven : Ja, die vlucht laat ik staan tot effectief het land verlaat. Dan herboek ik die vlucht naar een latere datum en dan kan ik naar believen terugkeren naar Thailand voor 30 dagen als ik terug kom ingevlogen.
Ik denk dat een oneway-ticket nemen en later een one-way terug gewoon duurder zal uitkomen, dan de extra omboekkost die ik dien te betalen.

V
MarcB
Reiziger

Bericht door MarcB »

Vikken schreef:@Marc : Hoe ga je anders bewijzen dat je land verlaat ? Uw erewoord dat je grens te voet oversteekt geld niet ;).
Je zou een bus- of trein ticket kunnen hebben. Ik vind nergens terug dat het een vliegticket moet zijn. Ik snap dat je iets van bewijs moet hebben dat je het land op tijd verlaat :)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Marc,

Het moet officieel een vliegticket zijn. Bus of trein voldoet niet aan de eisen voor visumvrije (visa exempt) entry. Dit staat verdekt op bijvoorbeeld de website van het Thaise Ministerie van Buitenlandse Zaken:
"However, please make sure that you are in possession of a passport valid for at least 6 months, a round-trip air ticket, and adequate finances equivalent to at least 10,000 Baht per person or 20,000 Baht per family. Otherwise, you may be inconvenienced upon entry into the country."

Nederlanders en Belgen krijgen geen visa on arrival, dat is voor andere landen bedoeld, bijvoorbeeld India. De stempel die je krijgt is dus een visumvrije entree.
MarcB
Reiziger

Bericht door MarcB »

Bedankt voor de uitleg, Steven.
Frannie
Reiziger

Re: Alweer een visum-vraag

Bericht door Frannie »

Oke dan moet de heenvlucht dus al vast staan, en ik wilde juist flexibel blijven.
Nu moet ik dan alsnog een heenvlucht vastzetten en een visum aanvragen om dat ik geen ticket uit Thailand heb.
Dan kan ik misschien toch beter gewoon geen visum aanvragen en gewoon naar Thailand vliegen wanneer ik wil, gratis visum voor 30 dagen op het vliegveld en alleen een goedkoop enkeltje naar Cambodja kopen met Air Asia of zo, dat is misschien nog flexibeler en minder geld ook (visum kost ook 30 euro). Wat denken jullie?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Alweer een visum-vraag

Bericht door stevenl »

Ja, voor een visum heb je een vliegticket nodig naar Thailand.

Met vliegticket naar buiten Thailand kun je zonder problemen inchecken in Nederland/Belgie/Duitsland etc. en voldoe je aan de eisen voor een visumvrije entree.
DennisvE

Two entry visum Thailand

Bericht door DennisvE »

Ik heb een two entry visum voor Thailand die 31/08/2011 ingaat.
Een 2x twee maanden visum dus.

Mijn vraag:
Om de 60 dagen moet ik het land verlaten. Wie weet wat er gebeurt als ik na 3 weken Thailand al verlaat om na twee weken weer terug te komen. Gaat dan gelijk mijn tweede 'entry' al in?
Of duurt mijn visum gewoon 4 maanden, terwijl het niet uitmaakt hoevaak ik de grens oversteek?
Ralph
Reisexpert

Re: Two entry visum Thailand

Bericht door Ralph »

DennisvE schreef:Ik heb een two entry visum voor Thailand die 31/08/2011 ingaat.

Mijn vraag:
Om de 60 dagen moet ik het land verlaten. Wie weet wat er gebeurt als ik na 3 weken Thailand al verlaat om na twee weken weer terug te komen. Gaat dan gelijk mijn tweede 'entry' al in?
Of duurt mijn visum gewoon 4 maanden, terwijl het niet uitmaakt hoevaak ik de grens oversteek?
Dan gaat je 2de entry in.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

DennisvE schreef:Ik heb een two entry visum voor Thailand die 31/08/2011 ingaat.

Mijn vraag:
Bij iedere binnenkomst, entry, gaat je volgende entry in. Je hebt een double entry visum, dus je kunt met het visum 2x het land binnenkomen. Iedere keer kun je maximaal 60 dagen blijven, maar deze 60 dagen kunnen worden verlengd met 30 dagen bij ieder immigratiebureau binnen Thailand. Zo kun je in totaal 2x 90 dagen verblijven in Thailand.

Als je denkt de eerste keer na drie weken al het land te verlaten en je wilt daarna nog meerdere keren binnenkomen, kun je bij de eerste entree ook het volgende doen:
1) de gegevens van je visum niet opschrijven op je arrival card (dat is de kaart die je in het vliegtuig krijgt om in te vullen;
2) de immigratie beambte vragen je visum niet te gebruiken maar een visumvrije entree, zodat je het visum later nog 2x kunt gebruiken.
Normaal gesproken lukt dat op deze manier.
DennisvE

Bericht door DennisvE »

Bedankt voor jullie reacties.
Allemaal een stuk duidelijker nu...
Marietje2

Qreply

Bericht door Marietje2 »

Als je dus een visum in NL hebt aangevraagd, dan moet je niet het papiertje in het vliegtuig invullen of juist wel?
Llinda
Vakantieganger

Bericht door Llinda »

En wat nou als je al 2x het land bent binnengekomen en dan nog voor een 3e keer komt? (met dus een two enty visum). Die 3e keer blijf ik niet langer dan een paar dagen (moet alleen het vliegtuig pakken). Ik heb dan dus een ticket het land uit binnen een paar dagen.
Mag ik dan gewoon nog een keer het land in, ondaks dat die 2x entry al gebruikt is?

Bedankt!
Plaats reactie