Anne schreef:Marieke, bedankt voor de concrete tips! Ik ben er helemaal voor om niet alleen van hot naar her te racen, maar 'alleen' java en bali in vier weken leek me zo weinig... Ik haal graag zoveel mogelijk uit mn vier weken
Ben je rechtstreeks op Medan gevlogen vanuit NL of ook via Singapore of andere grote hub? En met welke maatschappij ben je vanaf Sumatra naar Java gevlogen? Ik ben heel benieuwd wat je van Java vindt! Heb je toevallig een weblog oid wat ik kan volgen? Anders hoor ik graag na je reis nog meer goede tips voor Indonesie!
Groetjes Anne
Wij hebben Sumatra, Java en Bali gedaan in 4 weken. Nouja, daar zijn we mee bezig. Van Bali gaan we niet alles zien waarschijnlijk, dat is te kort, maar dat vinden we niet erg (hoogzeisoen met vele Nederlanders en dus hoge prijzen). Een andere optie is om heen te vliegen op Jakarta, dan over land alles bereizen en vanaf Bali terug te vliegen naar NL. Als je vindt dat je dan niet genoeg gezien hebt kun je altijd een extra week nemen om naar Flores en Komodo te gaan. Kortom: Je hebt 4 weken de tijd, je kan zo ongeleflijk veel bekijken! Er zijn veel verschillende opties.
Mijn vlucht was van Schiphol naar Dubai, daar 45 minuten wachten. Door naar Jakarta waar we 2 uur overstaptijd hadden (geloof ik). Daar moesten we zelf de koffers opnieuw inchecken! Dat wisten ze ons in NL niet te vertellen, dus dat moet je zelf onthouden. Toen van Jakarta naar Medan. Het was 1 ticket met officieel 1 overstap. Van Padang naar Jakarta hadden we dezelfde airline, namelijk Garuda.
Garuda is betrouwbaar, dus soms wat duurder. Wij hebben geboekt via worldtickets, deze kwam toevallig als goedkoopste uit. Je kan de binnenlandse vluchten ook regelen met AirAsia. Erg goedkoop, maar het schijnt ook erg veel vertraging te hebben. (het gerucht gaat dat ze wachten tot het vliegtuig vol genoeg zit, alsof het een bus is. Maar ik heb er nog niet mee gevlogen, dus weet niet of het waar is haha)
Oja, en mijn weblog is: mariekiki.aroundtheglobe.nl
Veel plezier met plannen!