Reisschema China --> ervaring gezocht

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Angie86

Reisschema China --> ervaring gezocht

Bericht door Angie86 »

Dag allemaal,
September a.s. ga ook ik naar China met een stopover in Hong Kong. De volgende route had ik in gedachten, maar ik weet niet in hoeverre het haalbaar is of dat ik leukere must-do's vergeet en mindere must-do's nu wel in mijn reis het zitten. Dus graag jullie mening en ervaring.
Dag 1 Amsterdam - Hongkong
Dag 2-4 Hongkong
Dag 5 Hong Kong - Beijing (vliegtuig)
Dag 6-9 Beijing
Dag 10 Beijing - Pingyao (Nachttrein)
Dag 11 Pingyao - Xian (Nachttrein
Dag 12 - 13 Xian
Dag 14 Xian - Luoyang (Trein of Bus, in de ochtend)
Dag 15 Luoyang - Nanjing (Nachttrein)
Dag 16 Nanjing - Shanghai (Trein, eind van de middag)
Dag 17 - 18 Shanghai
Dag 19 Shanghai - Amsterdam
Kritische opmerkingen zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt!!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Reisschema China --> ervaring gezocht

Bericht door bolletjeom »

kan niets kritisch bedenken. ziet er gewoon ok uit.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Angie86

Qreply

Bericht door Angie86 »

Hartelijk dank!
Van de week een visum aanvragen, maar daar had ik nog een vraag over. Moet ik alle plekken waar ik overnacht per se aanvragen, want die zijn nog niet bekend momenteel. Alleen de 1e nacht in Beijing heb ik tot nu toe geboekt.
Alvast bedankt!
Angie86

Bericht door Angie86 »

Hartelijk dank!

Rest mij nog een laatste vraag m.b.t. het aanvragen van een visum. Dien ik daadwerkelijk alle hotels/hostels op te geven, aangezien ik behalve mijn 1e nacht in Beijing nog niets heb geboekt.

Alvast bedankt
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door loeperlive »

Hi Angie,

Ik zie dat je twee volle dagen in/ rond Xi'an gepland hebt. Weet je al wat je gaat doen?

Ik ben op het moment in Xi'an en moet eerlijk zeggen dat het niet mijn top-3 van beste plaatsen in China haalt.

Het terracotta leger mag je natuurlijk niet overslaan, maar dat is in een dag wel gedaan: neem bus 306 (die vertrekt aan de voorkant van het treinstation), kost 7yuan (minder dan een euro). Dat duurt 1 uur.
De entree is 110yuan. Ik raad je aan om bij pit 3 te beginnen. Die is het kleinst en daar is niet zo heel veel te zien. Dan pit2 en als knaller pit 1.
Er is ook nog een tentoonstelling waar je hele mooie bronzen paarden kunt bekijken.

De dag dat je aankomt (als je tijd hebt), zou je kunnen gaan fietsen over de muur. Je moet entree voor de muur betalen, Y40, en eenmaal op de muur kun je fietsen huren (de fietsen die je op andere plekken in de stad huurt, mogen niet op de muur). De fietshuur is Y20 en je moet Y200 borg betalen. De muur is 12km en de huur is voor 100min- dat red je makkelijk hoor.

Maar daarna zou ik lekker doorreizen. Aangezien ik zelf vanuit het westen naar Xi'an ben gereisd, weet ik niets van het gebied tot Shanghai, maar vannacht neem ik een nachttrein naar Pingyao, waar ik van plan ben twee dagen te blijven. Heb gehoord dat het een heel leuk stadje is. Ik laat het je weten!

Groetjes,
Marleen
Angie86

Bericht door Angie86 »

He Marleen,

Hoe was Pingyao en hoe bevalt je reis tot nu toe?

Vanuit Xian was het eigenlijk mijn bedoeling om ook richting Mount Hua Shan te gaan, aangezien dat niet zo ver vanuit Xian schijnt te zijn. En anders is een fietstocht door Xian natuurlijk ook altijd leuk. Gelukkig ligt mijn reis qua duur en dagen in de verschillende steden niet volledig vast en kan ik ter plaatse altijd besluiten om door te reizen :-)!

Groetjes Angela
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Angie86 schreef:Hartelijk dank!

Rest mij nog een laatste vraag m.b.t. het aanvragen van een visum. Dien ik daadwerkelijk alle hotels/hostels op te geven, aangezien ik behalve mijn 1e nacht in Beijing nog niets heb geboekt.

Alvast bedankt
Hallo Angie,

Als je alleen je eerste hotel opgeeft is dat voldoende
Ze controleren het toch niet en in je visum staat geen reisschema

Met goede groet,
Froja
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Qreply

Bericht door loeperlive »

Hi Angie,

Ja, Pingyao was leuk. Zeker als je op zoek bent naar souvenirtjes enzo, want het is een vrij toeristisch stadje met de bijbehorende winkeltjes.

Wat erg interessant was, was dat wij over een nationaal park hoorden dat de Lonely PLanet nog niet heeft gehaald. Blijkbaar een favoriet onder Chinese toeristen, maar je zult er weinig westerlingen westerlingen tegenkomen. Heb ik gelezen. Wij zijn er niet geweest. Je moet er een chauffeur voor huren en de entree is ook iets van Y120 geloof ik. Als we nog twee of liever vijf andere mensen hadden gevonden, waren we zeker gegaan, maar met z'n tweetjes vonden we het een beetje te duur.
Meer informatie hierover kun je in Harmony guesthouse in Pingyao vinden. Goed hostel, waar ik je kan aanraden te overnachten. Mochten ze vol zijn of iets, dan kun je er ook gewoon een keertje wat gaan eten en dan info inwinnen. Ze hebben namelijk ook een restaurant.
Iets anders om te doen rond Pingyao is een bezoekje aan Wan's family court yard. Dat kun je wel in de lonely planet oid vinden en hetzelfde geldt voor het ondergrondse kasteel.

Veel plezier he!
jorieke
Reiziger

Bericht door jorieke »

Ziet er idd goed uit!!

Maar wel een vraag; heb je de treintickets al?? Zitten namelijk wel een paar trajecten in die zeer snel vol raken wat betreft slaapcoupes. Wij hebben het toen we in China waren ook ter plekke geregeld en dit heeft voor wat kleine aanpassingtjes ter plekke gezorgd.

We moesten bijvoorbeeld toen we in China waren in de 2e klas zitcoupe zitten van Beijing naar Xian en zijn van Xian uiteindelijk gaan vliegen naar Shanghai omdat er geen treinkaartjes meer waren en we anders alleen met de bus konden. En het vliegtuigticket was maar 20euro per persoon duurder en scheelde ongeveer net zoveel uur..

Oftewel het ging allemaal wel, maar niet geheel soepeltjes... Maar verder heel veel plezier in China! Echt leuk land om in te reizen.
Angie86

Bericht door Angie86 »

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes!

Marleen dank je voor je reply en goed om te weten welk guesthouse een aanbeveling verdiend in Pingyao!

Laatst las ik ergens dat je vanuit Beijing ook treinkaartjes voor andere trajecten kunt bemachtigen, wie kan dit beamen? Ik maak me eigenlijk momenteel het meest "druk" over de trajecten waar ik maar een enkele nacht verblijft, indien ik dan een nacht langer moet blijven so be it :-D. Dat is nou weer het leuke aan een ongeorganiseerde trip!
Myrle
Vakantieganger

Bericht door Myrle »

Voor zover ik het weet, kun je alleen een treinticket kopen vanuit de stad waar je bent, dus niet vanuit Beijing alles boeken. Dit komt ook doordat de tickets ofwel vijf ofwel tien dagen voor het vertrek in de verkoop gaan. Dus als kun je vanuit andere steden boeken, dan nog heeft het geen zin als het te lang vantevoren is.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Myrle schreef:Voor zover ik het weet, kun je alleen een treinticket kopen vanuit de stad waar je bent, dus niet vanuit Beijing alles boeken. Dit komt ook doordat de tickets ofwel vijf ofwel tien dagen voor het vertrek in de verkoop gaan. Dus als kun je vanuit andere steden boeken, dan nog heeft het geen zin als het te lang vantevoren is.
Klopt, of je moet via een agency werken met kantoren in diverse steden. Soms worden veel tickets opgekocht door ticketbureautjes of handelaren dus moet je op via hen met een markup de kaartjes kopen. Ik zou dus als je ergens aankomt als eerste een treinkaartje proberen te regelen of anders via de treinreiswinkel alvast proberen te boeken. Volgens mij eindigt de Chinese vakantie een dezer dagen of is net afgelopen, dus zou het weer iets makkelijker moeten zijn dit te regelen.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Dit weekend is het vakantie. Maandag is het Midautumn-festival en dinsdag hebben ook nog veel mensen vakantie.
De volgende vakantie is 1 oktober {National Day}. Daaraan vast zit de 'Golden Week'. Iedereen is een hele week vrij en veel mensen zullen naar familie gaan.

Afhankelijk van hoe lang van tevoren je je treinkaartjes wilt kopen zou je in Beijing wel kaartjes kunnen kopen voor een treinreis die vanuit Xi'an vertrekt.
Zelf koop ik bijna altijd al de kaartjes voor de terugreis, dit in de plaats waar vandaan ik vertrek.

Vergeet ook niet je paspoort mee te nemen!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Angie86

Bericht door Angie86 »

Inmiddels weer terug!

Voor het traject Pingyao - Xi'an heb ik het hostel ingeschakeld, 4 dgn van te voren en zelf toen was alles al bijna vol.
Plaats reactie