Ik wil ten eerste graag weten of ik te veel wil doen in te weinig tijd door een half jaar te nemen voor Australië en (een deel van) Zuidoost-Azië. Ik wil in Australië ruwweg vanuit Sydney de route Oostkust-noorden-Uluru-Melbourne afleggen en daarbij wil ik me zeker niet haasten. Ik zou een Working Holiday Visa willen nemen en dat betekent natuurlijk ook dat ik af en toe ook wat langer op een bepaalde plek zit om te werken.
Ten tweede ben ik benieuwd wat ik het beste kan aanschaffen aan tickets. Zoals gezegd zou ik graag de mogelijkheid open houden na een maand of 4 vanuit Australië naar Zuidoost-Azië te reizen om daar nog een tijdje rond te trekken (aan de andere kant wil ik ook de mogelijkheid houden in Australië te blijven als het daar erg goed bevalt). Dat betekent dat ik of een open ticket moet nemen (waarbij ik niet alleen de datum, maar ook de vertrekplaats zou moeten kunnen aanpassen) of op een enkeltje naar Australië moet reizen en ter plekke boek wat ik wil. Een gewoon retourtje is waarschijnlijk erg lastig aan te passen. Wat raden jullie me aan?