Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Jenny schreef:Ik ga 5 weken. Ik begin op Pulau Weh (duiken), en dan vlieg ik uit Medan of Padang naar Surabaya of Denpasar. Op Bali wil ik in ieder geval naar het dorp waar ik gewoond heb.
Leuk! Ik vond Sumatra erg interessant en het heeft nog heel veel plaatsen waar praktisch geen buitenlanders komen. Was de positieve verrassing van mijn laatste reis in ieder geval.
Ik ben op dit moment in Jogja en ik zamel geld in om een uitstapje naar de dierentuin te organiseren voor de kinderen van Aulia http://www.aulia-kids.org/dutch/content/yogyakarta.html. Wil je me helpen, geld geven of meer weten? laat het me dan weten in een persoonlijk bericht! Voor nog geen 2.50 per kind kan ik een bus huren en de hele middag naar de dierentuin!
leuk voor je Jenny, ben benieuwd of wij ze ook gaan zien. Vind het allemaal erg spannend en ben echt benieuwd hoe het op Kalimantan is Ik wens je nog een leuke voortzetting van je reis. Hartelijke groet
Er wordt niet veel meer gekletst over Indonesië....
Vorige week kreeg ik ineens een mailtje van een gids die werkt in een Sumatraans dorp. Hij heeft me destijds geen trip kunnen verkopen maar we hebben wel even zitten praten. Leuk om nog eens wat van 'm te lezen.
Als ik in september/ oktober daadwerkelijk naar Laos ga hoop ik ook nog eens naar Indonesië te kunnen om het e.e.a. te kunnen zien. De klein eilanden trekken me heel erg. Het liefst zo afgelegen mogelijk en met zo min mogelijk toeristen. Weinig voorzieningen, slechte bussen en lokaal eten zijn geen probleem.
hmm, inderdaad weinig geklets.
Zijn er dit jaar geen mensen met plannen om die kant op te gaan?
Ik zit nu te kijken naar een week of twee voor Sumatra in oktober. Wat ik tot nu toe lees klinkt wel boeiend.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika