Ik wil volgend jaar rond eind Mei ongeveer een jaar naar Azie gaan. Nu is het begin van de reis me wel duidelijk, maar daarna begint het me allemaal een beetje te duizelen en vind ik het lastig om een globale route te plannen.
Ik wil in ieder geval beginnen met de transmongolie express, met een stop in Mongolie waar ik ongeveer een maand wil verblijven, hier wil ik grofweg midden Juni zijn, het klimaat is dan gunstig en dan kan ik aan het einde het Naadam festival nog meepakken, maar misschien is het lastig om direct hierna door te reizen? Dan dus door naar Bejing.
Ik zat eraan te denken om dan via Tibet naar Nepal te gaan, alleen kom ik dan aan het eind van het regenseizoen Nepal binnen en dit schijnt niet echt een beste reistijd te zijn daar, of valt dit halverwege Augustus wel mee?
Daarna vanaf Kathmandu naar Z-O Azie vliegen, en vanuit hier wil ik de volgende landen te bezoeken, niet perse in deze volgorde:
Thailand
Laos
Cambodja
Vietnam
Myanmar
Maleisie
Indonesie
Wat het ook wat minder flexibel maakt is dat ik waarschijnlijk in twee projecten wil gaan meedraaien als vrijwilliger. Voorlopig zit ik te denken aan een weeshuis oid voor een week of twee in Nepal, en een project meer gericht op dieren/natuur in Z-O Azie. Zoals bijvoorbeeld iets met olifanten in Thailand.
Ik vind het zelfs lastig om goede vragen te formuleren, misschien heb ik ook wel meer aan wat goede tips over hoe je zo'n planning nu het beste kan aanpakken. Alvast excuses als jullie niet zoveel met deze post kunnen

Maar alle eventuele tips, opmerkingen of voorziene problemen zijn welkom.
Alvast bedankt.