EXIF data

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
flip72
Reiziger

Re: EXIF data

Bericht door flip72 »

Ik heb een foto geupload.
Zal morgen even kijken of ik foto gemaakt met een andere camera kan uploaden.

Enkele opmerkingen (svp zien als opbouwende kritiek):
- formaat vind ik goed
- zou wel het aantal categorieën uitbreiden, bijv. natuur en sport er bij doen.
- op basis van land is op zich goed, alleen de lijst is wel erg lang. Misschien kun je populaire landen als een apart hoofdstukje bovenaan neerzetten, maar is technisch misschien lastig.
- het aantal views is misschien ook leuk om er bij te zetten.
- Exif informatie werden niet herkend en heb ik handmatig ingevuld.
- RAW (in mijn geval NEF) werd niet herkend, kreeg ook geen melding na het uploaden dat het mislukt was.
- het velden "titel" en foto (bij het bladeren) zijn een beetje klein, zou ik langen langer maken voor de leesbaarheid.
- je ziet niet wie de foto geplaatst heeft
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dank je hier kan ik mee vooruit! Zou je mij een foto kunnen mailen zodat ik jouw exif data met die van mij kan vergelijken?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zijn er mensen die foto's met exif data hebben waarmee ik zou mogen testen (jpg tjes) ?
flip72
Reiziger

Bericht door flip72 »

Hmmm lijkt erop dat mijn reactie van gisteren niet opgeslagen is.
Heb gisteren nog een aantal foto's geupload.
Op 1 na gingen ze allemaal goed en werd de EXIF info uitgelezen.
De foto van de blauwe moskee ging niet goed.
Het origineel was RAW/NEF en met Irfanview opgeslagen als jpg.
Irfanview laat de EXIF info gewoon zien.
Dit was volgens mij ook zo bij de eerste foto.

Als ik nog meer moet testen, dan hoor ik het wel.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Er is weer een update geplaatst voor het foto gedeelte. Zou er nu wat beter uit moeten zien :)

Zo te zien haalt Irfranview de exif data uit het bestand (en slaat ze misschien anders op). Ik kan wanneer ik de foto's bekijk in Windows ook geen extra informatie zien. Dus ergens zit het mis in de foto vermoed ik.

Je zou nu alleen nog maar jpg bestanden mogen uploaden en ook de rest wordt nu veel strikter gecontroleerd. Heb het formaat wel wat groter gemaakt, want dat kwam design technisch wat beter uit :) Dit moet een beetje de eerste versie worden en wil dit dan t.z.t verder uitbreiden op basis van jullie feedback.
flip72
Reiziger

Bericht door flip72 »

Kan het zijn dat de links verplaatst zijn?
Krijg nu dat de pagina niet gevonden kan worden.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Gebrek aan medewerking van mijn zijde wegens "op reis". Sorry daarvoor ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Geen enkel probleem! Flip72 heeft me ook enorm kunnen helpen. Ik heb je zojuist de link gestuurd waarop je kunt kijken. Misschien heb je nog tips suggesties / overige :)

Goede vakantie gehad?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kohraya schreef:Gebrek aan medewerking van mijn zijde wegens "op reis". Sorry daarvoor ;)
Da's ook mijn excuus ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Een eerste stap voor een foto pagina is gemaakt. Deze is te vinden op
In stapjes zal ik dit uitbreiden en verbeteren. Mocht er van jullie uit ook feedback zijn dan kan die altijd in dit topic geplaatst worden. Dan blijft het voor mij overzichtelijk bij elkaar.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Net enkele "testfoto's" geplaatst. Gaat snel en makkelijk indien je kleine bestanden hebt. Grotere bestanden van bvb 7MB worden op hoge snelheid automatisch verkleind. Dat is alvast erg positief.
Ook even een foto van 123 MB geprobeerd. Kwestie van eens te proberen, maar mijn geduld was niet van hetzelfde formaat.
Bij de Exif worden sluitertijd en diafragma echter niet correct over genomen. Zelfs na het handmatig ingeven, komt de sluitertijd er niet volledig op te staan.
Brandpuntafstand, eventueel lenstype, en of er al dan niet geflitst werd, vind ik persoonlijk ook erg interessant om te weten als het de bedoeling is een foto te beoordelen.
De categorie "landschappen" zou nog een mooie toevoeging zijn.

So far, so good hoor ...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

haha 123 mb foto's ... daaris het in ieder geval nooit voor gemaakt. Volgens mij is het maximale iets van 30 mb dat je mag uploaden en zelfs dat is al enorm veel.

Ik ga kijken hoe ik de bestaande gegevens goed kan overnemen uit de Exif data, wanneer dat werkt zal ik de nieuwe opties proberen toe te voegen. Landschappen is bij deze toegevoegd als categorie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De kwaliteit van de foto's is aangepast en het is vanaf nu ook mogelijk om het watermerk uit te schakelen als je een foto upload. Verder zijn er nog wat andere kleine bugs aangepast.

Nu even de lijst bekijken van Kohraya met de overige punten. :) Mochten anderen mensen nog opmerkingen hebben of verbeteringen willen melden heel graag. Natuurlijk mag gewoon nieuwe foto's uploaden ook altijd!
JulienK

Bericht door JulienK »

Ik vind DeviantArt een erg goede site! Zet daar zelf mijn foto's op, alleen niet al mijn reisfoto's, alleen de beste. Op DeviantArt heb je ook een hoop troep en ik zoek zelf altijd naar kwaliteit. Ik hoop dus, als die functie hier komt, niet dat er veel snapshots geplaatst gaan worden maar wel mensen die echt wat aandacht aan hun foto's besteden.

Vind zelf een groot formaat helemaal niet fijn. Scrollen om de hele foto te zien werd al gezegd, dat is erg vervelend. Maar daarnaast wil je toch ook niet dat andere mensen je foto's gaan gebruiken?

Ik ben benieuwd, foto's plaatsen hier lijkt me leuk!
JulienK

Bericht door JulienK »

Ik heb hier te snel op gereageerd, de functie om foto's te plaatsen is er al! Leuk, ik ga het eens proberen :)
Plaats reactie