Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Aanvraagperiode Visum Thailand

Bericht door stevenl »

Visum is normaal gesproken in een dag of 3 geregeld, dus je planning zou kunnen.

Zoals Moira zegt, overstay kan ook, kost je 500 Baht per dag, Voornaamste risico dan is dat je officieel niet in aanmerlking komt voor een visumvrije entree, dus je hebt kans dat je toegang tot de vlucht naar Thailand wordt geweigerd. Overstay is trouwens officieel een misdrijf, dus mocht je in een controle terecht komen voor je op het vliegveld bent heb je kans op problemen.
Je komt aan (neem ik aan ) in Thailand op de 26e, en vertrekt op de 25e. Dat zijn 31 dagen, dus 1 dag overstay @ 500 Baht die wordt kwijtgescholden. Visumrun kan ook, even de grens over en direct weer terug, krijg je 15 dagen visumvrije entree.

Ik zou aanraden een visum aan te vragen om mogelijke problemen te vermijden.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik heb 2 weken geleden mijn visum aangevraagd via de post. Maandagmiddag op de post gedaan, woensdag weer in huis.

Maar het blijft natuurlijk een risico (als er iets met je paspoort gebeurd in die tijd...) behalve als je dus langs kan gaan om het aan te vragen ipv opsturen.
Thomas1986

Bericht door Thomas1986 »

bedankt voor de reacties! we gaan het vandaag aanvragen.
Celle

visum thailand

Bericht door Celle »

Vraagje,

wij hebben een one-way ticket van India naar Thailand.
Nu willen we een visum voor Thailand regelen. We hebben echter geen bewijs
dat we Thailand binnen 30 dagen weer verlaten omdat we overland naar Laos trekken.

Is er een risico dat we op Bangkok airport geweigerd worden ook als we het visum van te voren
geregeld hebben?

Alvast bedankt

Groetjes, Celle en dave
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: visum thailand

Bericht door Tikva »

Het risico is groter dat je in nederland het vliegtuig niet in mag.. de maatschappij neemt je namelijk niet mee omdat ze je ook weer mee terug moeten nemen als je het land niet in mag.

Er zijn al heel veel topics over deze vraag geweest ik adviseer je deze eens te lezen.
Dus ff air asia ticket boeken of visum vooraf regelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Celle

Bericht door Celle »

dankje voor je reactie.

we vliegen in oktober al van nederland naar india (daar zijn we ons visum nu al voor aan het regelen en hebben we een vlucht naar thailand). Het gaat er dus om dat we alleen een heen vlucht naar thailand hebben en geen bewijs dat we het land verlaten... ?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Voor visumvrije entree is een ticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen officieel vereist. Aangezien jullie vooraf een viusm regelen is deze eis niet voor jullie van toepassing. Geen enkel probleem dus.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je vooraf een visum voor thailand regelt is het inderdaad geen probleem. WEL als je alleen een visum voor India regelt, daar heb je in Thailand niks aan ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Nee, maar de TS schrijft :"Nu willen we een visum voor Thailand regelen." En dat kan.
Jack84
Reiziger

Re: Visum Thailand

Bericht door Jack84 »

Alemaal bedankt voor jullie reactie ! Heel vreemd maar ik kreeg geen meldingen van geplaatste berichten vandaar mijn late reactie.

Duidelijk, ik ga er vor zorgen dat ik een ticket het land uit koop binnen 30 dagen ( was ik soiezo al van plan naar singapore ) Neem aan dat Air asia meestel wel de goedkoopste is en dat die E-tickets of iets hebben ?

Greetzzz Jack
Frannie
Reiziger

Visum Thailand, boekingsbevestiging nodig?

Bericht door Frannie »

Heb de FAQ's gelezen en begrijp dat als je een one way ticket boekt naar Thailand je van te voren een visum moet aanvragen, tot zover duidelijk. Maar als ik dan kijk op bijvoorbeeld sites van visumbureaus en klik het visum aan wat ik wil hebben staat er overal bij, naast pasfoto's en aanvraagformulier ook een boekingsbevestiging?! Dat is mij een beetje onduidelijk, willen ze dan alleen het vliegticket zien waarmee je het land binnenkomt, want zelfs die vlucht staat nog niet vast?!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Alweer een visum-vraag

Bericht door stevenl »

Ja, ze willen gewoon zeker zijn dat je inderdaad komt.
Frederiek

Visum Thailand

Bericht door Frederiek »

Hallo,

Ik heb inmiddels zoveel gelezen op dit forum, dat ik het allemaal niet meer snap.

Ik ga 31 dagen naar ZO-Azie, ik vlieg op Bangkok (heen en terug), maar ik zal het grootste deel van tijd in Cambodja en Laos zijn. Daar zal ik naartoe gaan met de trein. Heb ik nou een visum nodig of niet en zo ja, wat voor een?

Alvast bedankt!
MarcB
Reiziger

Bericht door MarcB »

Je hoeft vooraf geen visum aan te vragen. Je krijgt je visum bij aankomst op de luchthaven van Bangkok. Als ik het goed heb, is deze voor 30 dagen. Dan verlaat je Thailand, en als je de tweede keer Thailand binnenkomt, krijg je het visum aan de grens (ik neem aan dat je Thailand dan over land binnenkomt) en dat visum is dan 15 dagen geldig.

Marc
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Ik raak ook wat verstrengeld in dat web -O-

Geen idee hoelang ik naar Azie ga, maar ik kan wel een vlucht regelen H/T binnen de 30 dagen waarvan ik de terugvlucht kan verplaatsen naar een latere data voor 50 euro. Dat lijkt me geen problemen te veroorzaken.

Enig idee of een langere visumaanvraag vanuit Belgie nog steeds gratis is ? (Dan kan ik de terugvlucht in eerste instantie al op een latere datum boeken).

Was er ook ooit geen sprake van een algemeen visum voor Azie ?

grtz

Vikken
Plaats reactie