Backpacken door Europa

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Will
Reisexpert

Re: 14 dagen backpacken

Bericht door Will »

Is Spanje zoveel duurder dan Frankrijk? Wij zijn vorig jaar ongeveer 20 dagen gaan rondrijden in Zuid-Frankrijk met de tent en we hebben alles in totaal (dus eten, overnachtingen, benzine, péage, ...) 1000€ opgesoupeerd met 2 personen.
Dus gesteld dat Spanje ongeveer even duur is, moet 600€ toch zeker lukken voor 2 weken?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wel GODVER! pot verdikkie :(
heb ik weer een ellenlange reactie geschreven die weer niet geplaatst is. Ga webmaster even lastigvallen en tiep het vanavond misschien nog wel een keer

of weet je wat....kijk eens op http://www.bolletjeom.nl onder reiskosten (deel 2)
Laatst gewijzigd door Erik op 09 apr 2010 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vloeken? Doen we hier niet he :)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Lijkt me een superleuke route!! Ben jaloers ;-) Misschien nog tijd voor Lissabon?

Als je goedkoop en relaxt wilt reizen in Spanje kun je met ALSA bussen reizen. Die zijn stipt, niet duur en hebben fijne airco. Ik heb er in Andalusië mee gereisd. Ging heel goed.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
daytripper

Backpacken door Europa van ongeveer 5 maanden

Bericht door daytripper »

Hallo mede-reizigers,

Ik ben gestopt met mijn studie zodat ik eindelijk kan doen wat ik al zo lang wil; reizen. Ik heb het hele jaar lang van medestudenten gehoord dat ze ook zo graag WILLEN reizen. Wat houd je tegen? Ik wil later geen spijt hebben dat ik nooit de wereld gezien heb.

Mijn droom komt dus uit. Ik wil vanaf januari/februari vertrekken en ongeveer vijf maanden onderweg zijn. Aan wat voor budget moet ik dan denken? En is dit een gunstige reistijd of zal ik geen andere reizigers tegenkomen?
Verdere tips zijn heel erg welkom!
Erik
Site Admin

Re: Backpacken door Europa

Bericht door Erik »

Waar ga je naar toe? Dat is altijd handig voor het geven van tips :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

En ga je met de auto, of het OV? Ik ben benieuwd wat je in gedachten hebt, lijkt me fantastisch om zo lang te kunnen reizen ^O^
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
daytripper

Bericht door daytripper »

Waar ik naartoe ga? Ik wil teveel. Noorwegen en Zweden heel graag. Maar ook Parijs Berlijn Madrid Rome en Oost Europa, de keuze moet nog gemaakt worden. Ik reis met het OV
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Als je in januari/februari wilt vertrekken, zou ik er persoonlijk niet voor kiezen om in Scandinavië te starten. Tenzij je van sneeuw en kou houdt :) Ik weet niet hoe hoog je wilt gaan, maar hoe hoger je komt, hoe kouder het is. Bovendien is het 's winters boven de poolcirkel bijna 24u donker. Wel kun je dan hele coole tochten doen, bijvoorbeeld met de sneeuwscooter of sledehonden.

Heb je gekeken naar een Interrail ticket, misschien is dat iets voor jou? Route optie: Start in Parijs - Madrid - Rome - stukje Oost Europa, bv. Ljubljana, Budapest, Bratislava, Warschau - via Berlijn naar Scandinavië.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou stoppen met je studie om te reizen niet adviseren. Uiteindelijk op de lange termijn heb je meer aan een opleiding. Maar aangezien je toch al gestopt bent waarom haal je er niet het meeste uit zodat je in september weer een studie kunt oppaken.

Waarom wil je reizen in Europa? als je het geld hiervoor hebt zou je ook nu al kunnen vertrekken en bijvoorbeeld naar Azie of Zuid/Centraal Amerika gaan.
Europa is altijd nog makkelijk te doen omdat het zo dichtbij en die andere werelddelen zul je het hele jaar door reizigers tegen komen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
worldwidefreeride
Vakantieganger

Bericht door worldwidefreeride »

Hey,

Ik kan het ook niet aanraden om te stoppen met de studies, maar versta het wel volledig. Die drang om te vertrekken is soms niet meer te houden!

De tips die ik je wil geven zijn:
1. Gebruik zo veel mogelijk Couchsurfen!! Dit is echt een prachtige manier om mensen te leren kennen en je reiskosten sterk naar benenden te halen. Schrijf je in (indien je dit nog niet gedaan hebt), probeer het even uit in eigen land en overweeg om de optionele 20eur te betalen om geverifieerd te worden.

2. Probeer zo veel mogelijk te liften!! Ik weet dat dit misschien gevaarlijk klinkt of al helemaal onmogelijk, maar zelfs als meisje alleen kom je 99,99% kans niets tegen. Het is gratis, gemakkelijk en super leuk! (Tips hier te verkrijgen :) )

Verder zou ik nog zeggen, reis op je gemak en pak overal de tijd voor. Ik zie soms mensen met de Eurail-pass voor de trein, die bijvoorbeeld maar 1 dag Parijs kunnen doen, 1-2 dag Barcelona, ... Dit is in mijn opzicht niet leuk reizen.

Hopelijk heb je hier iets aan!
Veel reisplezier
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb over liften wel andere verhalen gehoord in bepaalde landen in Europa. Ik weet niet of dat dus verstandig is als meisje alleen. Ik zou het zelf niet zo snel doen. Zeker niet als ik in een land kom waar ik de taal niet of nauwelijks spreek.
worldwidefreeride
Vakantieganger

Bericht door worldwidefreeride »

Njah ik begrijp je kritiek wel, iedereen heeft ooit wel al gehoord van een mislukt liftverhaal. Dat zullen zeker en vast niet allemaal fabeltjes zijn, maar ik ken genoeg (vrouwelijke) lifters die zonder problemen in Oost-en West Europa liften zonder iets tegen te komen.

Wel is het zo, dat je best wat voorbereid bent en de basiskunsten van het vak (als ik het zo mag zeggen) onder de knie hebt. En vooral je eigen gevoel volgen, als je iemand niet betrouwd het aanbod vriendelijk afwimpelen!
An De Belie

Backpacken Europe

Bericht door An De Belie »

Aankomende zomer zou ik heel graag Europa willen ontdekken met de trein en de tent. Ik wil op tijd met organiseren beginnen omdat ik totaal geen ervaring heb. Ik wil met de tent van camping tot camping gaan en tussendoor met de trein reizen. Ik twijfel voor een one country pass en dat zou Italie zijn of een Europa pas en dan zou ik toch ook west-europa in gedachten hebben. Ik ben vooral geinteresseerd in natuur dus de echte cities boeien me niet zo. De kans bestaat dat ik alleen erop uitrek voor een viertal weken. Ik heb helemaal geen ervaring dus alle tips tot het inpakken of aankopen van een rugzak, tent, materiaal tot routes en campings zijn van harte welkom! Mochten er nog mensen zijn die mee willen sta ik daar ook zeker open voor!
Erik
Site Admin

Re: Backpacken Europe

Bericht door Erik »

Wij hebben hier ook wel eens naar gekeken, het meest lastige inschatten vonden wij of je gemakkelijk met een tent kunt reizen? Want je gaat vaak van stad naar stad en de campings liggen daar buiten. De kosten voor de meeste overnachtingen in hostels waren dan weer duurder, maar of ze duurder waren dan een taxi ritje naar de camping hebben we nooit kunnen ontdekken.

Ik ben dus ook wel erg benieuwd naar het antwoord.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Backpacken Europe

Bericht door bolletjeom »

dat is eigenlijk precies wat ik dacht. Treinen stoppen zelden in de buurt van campings en ook lokale bussen komen er meestal niet langs.

Als je dit wilt doen zal je hier van te voren goed naar moeten kijken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie