lonely planet China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

lonely planet China

Bericht door zaratoestra »

hey allemaal,

kan er mij iemand vertellen of er in de huidige lonely planet of enkele edities terug veel info staat over Erlian??

Ik zou graag een hoofdstuk downloaden mbt Erlian. Vermoed dat ik dan het stukje inner mongolie moet downloaden van de website maar in de index zie ik er de stad erlian niet tussenstaan...
ik zoek meer informatie over hoe met de trein vanuit Erlian de grens over te steken naar mongolie en dan verder door naar Ulaan Batar
Kan iemand dit bevestigen?? wat het hoofdstuk van de lonely planet betreft

Groeten Ellen
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: lonely planet China

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb editie 11 (mei 2009), daarin staat vrijwel niks. Het stadje wordt (onder de naam Erenhot) alleen even genoemd in een klein kadertje over hoe de grens over te steken vanuit Hohhot. Wil dat wel inscannen en je dat per PB sturen.

Met Google kwam ik ook op Wikitravel en LP Thorn Tree uit, daar staat dan toch veel meer info, alleen net even iets minder specifiek.
zaratoestra
Reisexpert

hey wizard,

zou super zijn moest je dat willen doen...
We zijn er net op gekomen dat het voor de trein vanuit Peking naar UB super veel geld kost.... my god, nie normaal. 220 a 320 euro ofzo/ pp
Da is echt om slecht van te komen...Dus nu heb ik inderdaad op de thorn tree gezien dat je vanuit Peking over Erlian (wat ongeveer 12 uur treinen is) de MOngoolse grens kan oversteken en dan vanaf daar naar UB. Da's veel voordeliger.
Ik vroeg mij vooral af of het handig zou zijn om dit stukje over Binnen Mongolie te downloaden.
Volgens jou en nog anderen op thorn tree is het niet de moeite...dus doen we dit maar niet.

Kan nog wel in een of ander hostel een LP van China op de kop tikken.
Nu nog even wat info zoeken over Erlian zelf en dan op het gemakske binnen 1 week aanzetten.
Alvast bedankt he, ik zal je pb met veel 'liefde' openen.

toedeloe
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik heb de nieuwste chinese LP en daarin staat dezelfde info als de Wizzard noemt. By the way, ik kan met niet voorstellen dat beijing-UB zo duur is. Ik heb toen ik de TME een reiziger ontmoet die ook het traject had gedaan maar minimale kosten kwijt was. Ze ging met een locale trein naar de grens met mongolie, over de grens, en dan weer een mongools ticket boeken naar UB.
zaratoestra
Reisexpert

@dexter: wanneer je effectief de TME vanuit Beijing in een stuk naar UB neemt dan is die wel duur.
Het enige wat ik nu gevonden heb om het op een goedkopere manier te doen is inderdaad een lokale chinese trein nemen naar de grensstad aan de mongoolse grens (erlian) en zo per bus de chinees-mongoolse grens over en dan een locale trein vanuit mongolie naar UB. Dan kost het inderdaad maar een 40 a 50 euro.
concreet is dit dan:Beijing Erlian 12 u en zamyn uud -UB 12 a 16 u
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ja klopt, dat bedoelde ik ook.
ppvd

Bericht door ppvd »

Ik vind het nogal prijzig, ik ben vrij 6-8-2011 vanuit UB naar Beijing gereisd met een kaartje a circa 70 euro.
(2e klas slaapcoupe (4p coupe))
(1e klas was ca 113 euro)
Het is misschien wel de andere kant op maar het prijsverschil vind ik erg groot.
En dit was een rechtstreekse verbinding (internationaal) dus geen lokale treinen.
Plaats reactie