Rondtrekken met eigen tent Mongolie

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
OoO

Rondtrekken met eigen tent Mongolie

Bericht door OoO »

Hallo,

Ik wil een reis gaan maken naar Azie en wellicht Australie, mijn eerste stop word zeer waarschijnlijk Mongolie.
Ik ben op zoek naar wat meer informatie over kamperen in Mongolie. Ik zou bijvoorbeeld met mijn eigen tent in een nationaal park willen rondtrekken en eventueel mijn eigen vis vangen. Ik weet niet of dit een reele gedachte is, maar ik kan hier ook vrij weinig informatie over vinden om dat te checken :) Er zijn genoeg ervaringen en aanbieders van georganiseerde tours etc, maar ik zou dus wat meer info willen hebben voor de individuele reiziger.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zich naar een bepaald punt laten brengen en een x aantal dagen daarna weer laten ophalen bijvoorbeeld? Alle opmerkingen en/of tips zijn welkom!
Jenny
Reisexpert

Re: Rondtrekken met eigen tent Mongolie

Bericht door Jenny »

Het is niet echt mogelijk om met het OV te reizen in Mongolie, maar als je je laat brengen en ophalen zou het heel misschien kunnen lukken. Houd er wel rekening mee dat het weer in Mongolie heel extreem is, weet waar je aan begint!

Zelf ben ik alleen in de omgeving van Ulan Baator en in de Gobi geweest, maar dat was georganiseerd. Ik heb wel gekampeerd en op kleine vuurtjes gekookt, maar ik ben niet in gebieden geweest waar het mogelijk was om zelf je eten te vangen. Wij namens alles mee uit de stad. En gezien het aantal keren dat de jeep strandde: dat is ook best avontuurlijk. Bovendien kom je zo ook met mensen in contact, iets wat ik niet had willen missen,

Als je wilt kan ik je het adres van mijn gids van toen geven,.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
OoO

Bericht door OoO »

Hallo Jenny,

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het lastig zal zijn, maar daarom zou ik er ook graag meer informatie over willen.

Ik ben daarnaast ook nog wel van plan om iets van een tour te gaan doen oa om in contact te komen met de lokale bevolking. Het is gewoon iets waar ik al even over na aan het denken ben, ik wil het niet persé doen, maar ik wil er wel goed over na denken en daarom dus het liefst in contact komen met iemand die dit ook echt gedaan heeft.
Zelfs eventueel in een tour, alleen dus wel met je eigen tent en het liefst incl vissen. Alleen als je dat wil kom je al snel in een georganiseerde vistour, dat hoeft dan ook weer niet :)
Birgit

Qreply

Bericht door Birgit »

Hallo,

Ik vroeg me af of je ondertussen al naar Mongolia bent geweest. informatie over kamperen met je eigen tentje is inderdaad moeilijk te vinden (wel georganiseerd in yurts), maar ik zou het liefst ook voor een stuk individueel willen reizen met eigen tentje en als het kan uiteraard ook vissen.
Er komt een nieuwe LP uit begin juli, hopelijk staat er daar wat meer te lezen over individueel kamperen, ondertussen is alle info welkom natuurlijk.

alvast bedankt
OoO

Bericht door OoO »

Hallo Birgit,

Nee, ik ben nog niet geweest, ik ben ruim van te voren informatie aan het inwinnen en ga pas over een jaar weg.
Dus ik kan je er helaas niet echt wat over vertellen, de info blijft lastig te vinden.
Maar ik heb inmiddels wel het idee gekregen dat het wel te doen is, alleen is er dan nog de afweging of ik allemaal spullen wil gaan aanschaffen hiervoor, terwijl ik er waarschijnlijk alleen in Mongolie gebruik van ga maken. Daarnaast zou het inderdaad handig zijn om iemand te spreken die dit als eens gedaan heeft.
De regio die ik op het oog heb is Khovsgol. Wanneer ben jij van plan om te gaan? En heb je ook een bepaalde regio op het oog?

Groeten,

Martijn
Ineke1
Reiziger

Bericht door Ineke1 »

Van kamperen in Mongolie weet ik niet zo veel, maar dit moment ben ik er en zelf rijden in Mongolie lijkt me een hell. Ik heb hier nu een paar keer in de auto gezeten en ze rijden hier allemaal echt heel gevaarlijk! Er zitten namelijk allemaal gaten in de weg die iedereen tegelijkertijd ontwijkt. Een auto huren in Mongolie raad ik af... (mijn reisgenoten denken er hetzelfde over ;))
---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
Sandraroos

Qreply

Bericht door Sandraroos »

Hallo Martijn,
Wij (mijn man en ik) plannen ook voor volgend jaar een reis naar Mongolië, in Juli nl. Ik weet dat je een jeep met chauffeur en/of gids kunt huren en zo zelf je route kunt uitstippelen. wij zouden ook graag een meerdaagse wandel en/of paardrijtocht ondernemen. De planning is om grotendeels te kamperen en af en toe in een ger( voor de leuke ervaring). En aangezien het huren van een jeep een kostelijk plaatje is ... zoeken wij nog medereizers om dit 3-weeks avontuur met ons te delen. Je kan mijn zoekertje vinden op wegwijzer.be. Er is reeds iemand die gereageerd heeft om samen te reizen. Ik dacht aan een 4 à 5 personen om samen te reizen, als je interesse hebt ... laat het dan maar weten. Er hebben nog geen planning opgemaakt ... we willen een gevarieerde reis qua landschappen, dus bergen, meren, woestijn en vlaktes. Vorig jaar heb ik reeds wat opgezocht om een jeep te huren, hierbij zit meestal ook het kampeermateriaal inbegrepen. Maar wij denken zelf ons materiaal mee te nemen, aangezien we dit ook het beste kennen en zo ook weten dat alles in orde is.
Op bovengenoemde website kan je ook reisverslagen terugvinden van mensen die zelfstandige reizen ondernemen.
smilingfred
Vakantieganger

Bericht door smilingfred »

Ik heb op deze site mijn 2 reisverslagen m.b.t. winter en zomer in Mongolie staan.

De winter begint ergens al in september en duurt tot ver in april.
Hierbij mijn reisverslag zomer
[verwijderd] Moderator: Je kunt de verhalen lezen op http://smilingfred1.aroundtheglobe.nl
Ik zou het niet aanraden om zomaar ergens te gaan kamperen dit in verband met wolven , beren. In het binnenland zijn er geen winkels en doktoren die je zomaar even kan binnenlopen.

smilingfred
Laatst gewijzigd door Erik op 18 mar 2012 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie