Beste reistijd Azie?
Beste reistijd Azie?
Hallo! Wij willen eigenlijk in augustus naar Indonesie, Thailand, Laos, Vietnam en China gaan reizen, maar ik heb vernomen dat we beter vanaf oktober kunnen gaan ivm het klimaat / regentijd. Het is voor ons lastig om later de vertrekken, maar als het niet anders kan zullen we onze reis toch een paar maanden moeten verschuiven naar oktober...
Wie heeft er ervaring met het reizen in bovenstaande landen in de regentijd en is dit dan wel of niet aan te raden? Bedankt alvast!
Groetjes Femke
Wie heeft er ervaring met het reizen in bovenstaande landen in de regentijd en is dit dan wel of niet aan te raden? Bedankt alvast!
Groetjes Femke
Re: Beste reistijd Azie?
August is best geschikt het is dan nog wel officieel regentijd, maar ik reis zelf ook vaak in augustus/september, ik heb wel eens een buitje gehad maar meestal aan het eind van de middag of avond. Ik vind het best een geschikte tijd.
Het is dan ook laag seizoen en het is dan ook aanzienlijk goedkoper.
Dit jaar was oktober het natst in Thailand veel overstromingen.
Het is dan ook laag seizoen en het is dan ook aanzienlijk goedkoper.
Dit jaar was oktober het natst in Thailand veel overstromingen.
femkekits schreef:Hallo! Wij willen eigenlijk in augustus naar Indonesie, Thailand, Laos, Vietnam en China gaan reizen, maar ik heb vernomen dat we beter vanaf oktober kunnen gaan ivm het klimaat / regentijd. Het is voor ons lastig om later de vertrekken, maar als het niet anders kan zullen we onze reis toch een paar maanden moeten verschuiven naar oktober...
Groetjes Femke
- bolletjeom
- Reisexpert
hi
je hebt het over een groot gebied en iets onvoorspelbaars als het weer.
Wij hebben in dat gebied gereisd in de maanden mei tot en met september. We hebben wel eens periodes gehad met buien in de late middag. Daar kun je best goed omheen plannen.
En er zijn delen van kusten waar je in sommige maanden niet heen kan. Zo ga je in Thailand naar de kant van Ko Tao of naar PiPi...afhankelijk van het seizoen.
Ik zou gewoon lekker gaan wanneer het je het beste uitkomt! Af en toe een bui is ook lekker verfrissend!
groetjes rudi
je hebt het over een groot gebied en iets onvoorspelbaars als het weer.
Wij hebben in dat gebied gereisd in de maanden mei tot en met september. We hebben wel eens periodes gehad met buien in de late middag. Daar kun je best goed omheen plannen.
En er zijn delen van kusten waar je in sommige maanden niet heen kan. Zo ga je in Thailand naar de kant van Ko Tao of naar PiPi...afhankelijk van het seizoen.
Ik zou gewoon lekker gaan wanneer het je het beste uitkomt! Af en toe een bui is ook lekker verfrissend!
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Qreply
Femke, Je vroeg om mensen die al gereisd hebben door azie. Ik ben zelf afgelopen okt - nov in vietnam geweest en daar is het dan juist regenseizoen. Thailand en Laos is in die periode beter inderdaad maar heb daar nog geen ervaring mee. Wil aanstaande november terug om door Thailand en Laos te backpacken. Maar weet dat vrienden van me nu ook gewoon zijn wel naar maleisie dan maar dat is ook azie. Groeten en een fijne reis Michel
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re:
Het seizoen heeft veel minder op 'welke kust in Thailand' dan de meeste mensen denken, aangezien het weer in beide seizoenen aan beide kusten veel overeenkomsten vertoont.bolletjeom schreef:En er zijn delen van kusten waar je in sommige maanden niet heen kan. Zo ga je in Thailand naar de kant van Ko Tao of naar PiPi...afhankelijk van het seizoen.