Binnenlandse vluchten veiligheidshalve op voorhand te boeken

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Leenemieke

Binnenlandse vluchten veiligheidshalve op voorhand te boeken

Bericht door Leenemieke »

Eind januari 2009 (I know, het is nog lang, maar het zal er snel zijn) ga ik met een vriendin voor 4 weken naar hongkong en vervolgens rondreizen in Thailand. Het is de eerste keer dat ik een langere en verre reis maak. Dankzij het internet en de vele tips op deze site heb ik al veel interessante info bekomen.

Ik zit echter met een vraagt omtrent binnenlandse vluchten. Aangezien we maar voor vier weken gaan en een maximum er willen uithalen, willen we ook binnenlandse vluchten nemen. Ik vraag me echter af of het aan te raden is deze op voorhand te boeken of ter plaatse of net voor het vertrek? Ik zou niet willen geconfronteerd worden dat bijna alle vluchten blijken vol te zitten.. Heeft er iemand nuttige tips?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wanneer je niet rond een belangrijke feestdag reist (en dat is voor jullie niet het geval), dan zullen binnenlandste vluchten niet snel volzitten. Op veel bestemmingen wordt door verschillende maatschappijen gevlogen, en vaak meer dan een keer per dag. Het is echter wel zo dat de goedkopere prijsklasses eerder volgeboekt zijn.

En jullie de keus: ben je bereid (een beetje) meer te betalen, of wil je dingen zo goedkoop mogelijk houden ten koste van de flexibiteit? Hoe ziet je planning er uit en wat als (totaal tegen de verwachtingen in) een vlucht toch vol zit? Je moet uiteraard wel op tijd terug in BKK zijn om je vliegtuig naar Nederland te halen....

Zelf zou ik niet teveel vantevoren boeken, behalve wellicht het vliegtuig van je laatste bestemming terug naar BKK.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Jenny schreef:Zelf zou ik niet teveel vantevoren boeken, behalve wellicht het vliegtuig van je laatste bestemming terug naar BKK.
Om jenny aan te vullen (hoop dat ze dat goed vind haha) als je jezelf nu al vastl legt ben je misschien iets goedkoper uit maar je kunt ook niet schuiven met je planning. ALs je bijvoorbeeld ergens langer wil blijven omdat het leuk is of eerder weg wil omdat het weer tegen zit.

Als je goed de prijzen in de gaten houd weet je ook wanneer je eventueel een aanbieding kunt pakken als je er een tegenkomt als je er al bent.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

evanerp schreef:Om jenny aan te vullen (hoop dat ze dat goed vind haha) als je jezelf nu al vastl legt ben je misschien iets goedkoper uit maar je kunt ook niet schuiven met je planning.
Tuurlijk mag je me aanvullen Erik! Ik weet beslist ook niet alles en heb al veel te lang niet meer gereisd... :oops:

Maareh:
Jenny schreef:En jullie de keus: ben je bereid (een beetje) meer te betalen, of wil je dingen zo goedkoop mogelijk houden ten koste van de flexibiteit?
Is dat niet hetzelfde????

(Ben een beetje in een plaagbui, niet veel beters te doen op deze regenachtige zondagmorgen in Leeds :twisted: )
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mag ik dan nog even aanvullen dat "iets" meer betalen een beetje een understatment is 8)

Mijn vroeg geboekte vlucht van Maleisie naar Borneo was nog geen 20 euro en mijn laat geboekte vlucht tegen de 100

veel plezier!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:mag ik dan nog even aanvullen dat "iets" meer betalen een beetje een understatment is 8)

Mijn vroeg geboekte vlucht van Maleisie naar Borneo was nog geen 20 euro en mijn laat geboekte vlucht tegen de 100

veel plezier!
Ik vloog ooit met een air asia ticket van 10 euro van BKK naar SIN (geen binnenlandse vlucht, maar toch) terwijl mijn buurman voor precies dezelfde stoel 150 euro kwijt was!

Hoeveel de prijzen omhoog gaan wanneer je laat boekt verschilt van maatschapij tot maatschappij. Bij Air Asia scheelt het veel, bij Thai Airways niet echt. En binnenlandse vluchten in bv Indonesie kennen geen verschillende prijsklasses.
Ijsvogel

Re: Binnenlandse vluchten veiligheidshalve op voorhand te boeken

Bericht door Ijsvogel »

Ik ga volgend jaar voor het eerst alleen te backpacken naar ZO Azië, en zal een aantal vluchten moeten nemen. Van Singapore naar Bali, van Bali naar Thailand, en van Thailand naar Singapore waarschijnlijk. Maar dat doet er verder niet toe, ik ben alleen een beetje bang dat ik een vlucht mis of dat ik niet weet waar ik heen moet etc. Daarom mijn vraag: Is dit terecht of is het allemaal goed regeld?

Ik dank u 8-)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Hou een ding in de gaten dat je voor sommige landen die je opnoemt een retourticket nodig hebt. Anders zal het land je niet eens toelaten. Indonesie is hier bv vrij streng in.

gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ijsvogel schreef:ik ben alleen een beetje bang dat ik een vlucht mis of dat ik niet weet waar ik heen moet etc.
Gewoon op tijd richting het vliegveld gaan. Vraag eventueel medereizigers of het hotel hoe laat je weg moet. In bangkok is het druk en zeker in de spits, maar er zijn wel vliegtuig shuttles vanuit de backpackersbuurt en die weten wel welke vlucht jij hebt hou laat je dan mee moet.

Verder net als op elk vliegveld gewoon goed op de borden kijken waar je heen moet. Maar maak je niet druk het zijn geen 3e wereld vliegvelden maar gewoon moderne met goede bewegwijzering etc..
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie