Hoi
ik MOET als eerste reageren op het stukje over Hepatitis B. In vele westerse landen worden kinderen sowieso ingeent tegen Hep B omdat de meeste landen beseffen hoe groot de problemen zijn als grote delen van de bevolking met deze (vaak ongeneeslijke) besmettelijke ziekte rond loopt. De eerste 48 uur is het via de lucht overdraagbaar...je zult er maar tegen op lopen. Vergis je er niet in hoeveel mensen wereldwijd besmet zijn met dit virus en hoe ongelooflijk deze ziekte de rest van je leven kan verknallen.
even voor de duidelijkheid waarom ik zo "heftig" reageer....ik heb al 20 jaar Hepatitis C, net de "chemokuur" achter de rug en ondertussen vrienden met Hep B die zelfs met die kuur maar niet genezen of vooruit gaan
volgend vraag:
World Discovery Ticket = een van de vele opties die geboden worden in zogenaamde Round The World tickets. Kijk voor een overzicht van verschillende RTW-Tickets van verschillende samenwerkende luchtvaartmaatschappijen eens bij tunafish of joho of worldticketcenter
en dan de vraag Frequent flyer:
eigenlijk snap ik er ook geen snars van maar ik ben ondertussen wel zover dat ik ongeveer weet wat het is.
Het is een soort Airmiles/ Bonuskaart
Je kiest een airline en neemt zo'n pas en iedere keer als je met ze vliegt krijg je punten op die pas en als je heeeeeeel veel vliegt kan je met je verzamelde punten een gratis vlucht uitzoeken
geen toeristen in Thailand....bestaat niet :lol: weinig toeristen is zeldzaam...geloof ik
In het oosten schijnt het rustig te zijn maar dat kan ik je begin juni pas bevestigen

verder zijn wij in noordthailand op een vrijwilligers/werkkamp geweest bij een hilltribe echt heel ver van de "bewoonde" wereld dus daar waren verder geen toeristen. Onze begeleider van toen is een soort homestay/guesthouse begonnen, misschien is dat leuk
http://www.akhajulyahguesthouse.com/
wat betreft sparen en de landen die je nu snel even noemde...dat zijn ongeveer de duurste landen waar je naar toe kunt. Reken voor Oz, N-Z, USA en Canada op een dagbudget van €100 per dag met 2 personen...en dan kun je weinig dingen doen die geldkosten als tours en activiteiten. maar wle rondreizen met een autotje of campertje, kamperen, eten en genieten van de dingen die niet zo kostbaar zijn.
Azie daarentegen is erg goedkoop. Daar kun je van € 25-30 euro per dag met zijn tweeen leuk rondkomen
groetjes rudi