Kamer zoeken Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Kamer zoeken Australië

Bericht door Globeskater »

Hey allemaal!

Ik ben me aan het orienteren op een kamer in wss Sydney. Welke websites raden jullie aan om te gebruiken en wat zijn de "normale gemiddelde" huurprijzen?

Zijn er goede en vooral minder goede buurten?

Alle tips mbt huren en kamers zijn welkom!

groetjes wendy
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Re: Kamer zoeken Australië

Bericht door Nienke Krook »

Hoi Wendy,

Ik weet niet precies wat je wilt gaan doen in Sydney, dat maakt natuurlijk uit voor je keuze. Is het vakantie-wonen en wil je bij het strand zitten? Ga je werken in het centrum? Liever een buitenwijk met meer groen en rust?

Aantal wijken die de moeite waard zijn (volgens mij): Bondi (vlakbij strand, huur kan soms hoog zijn en je moet even reizen om in de stad te komen, maar wel goede verbinding, ook een optie is Coogee Beach voor de strandliefhebber, stukje rustiger dan Bondi), Newtown (centraal, erg alternatieve buurt met veel leuke eettentjes, bijzondere kledingwinkeltjes en straatkunst, aparte mensen :)), Glebe (ook een beetje alternatief), een heleboel wijken in de binnenstad zijn leuk (Darlinghurst, Paddingon.... maar duur), of je zou in Noord-Sydney kunnen kijken (is minder populair omdat niemand elke keer over de brug wilt om elke dag de stad in te komen, maar vanuit Neutral Bay e.d, dan ben je er zó)

Zelf woon ik in Stanmore, een wijk vlak naast Newtown (loopafstand). We zitten in 10 minuten met de metro/trein/bus in het centrum (CBD). Voordeel van een suburb even buiten het centrum is natuurlijk de prijs van de woningen, stuk goedkoper,maar verder is het hier wel rete-saai natuurlijk (maar dan gaan we tenminste de deur uit en zien we nog wat van de wereld, haha)

Wijken die je wilt vermijden zou ik niet echt weten het is hier overal leuk!, Er wordt wel een beetje negatief gesproken over Redfern, omdat het crimineel zou zijn. En Kings Cross is ook wel een redelijk duister hoekje, maar verder valt het wel mee hoor!

Ik zou kijken op http://www.flatmatefinders.com.au/ en http://sydney.gumtree.com.au/. Ga ervan uit dat je een huis gaat delen en dat je voor een kamer gemiddeld 200-250 dollar per week (salarissen zijn hier per week en huren ook) betaald. Er zijn wel goedkopere kamers, maar dat ligt dan aan de wijk en met hoeveel mensen je deelt.

Verder een tip: Kijk hoe ver de supermarkt van je huis is.... Beetje stom misschien, maar wij hebben geen auto en moeten dus alles lopen of met openbaar vervoer. Bij ons huis is er vlakbij geen supermarkt, wij lopen hiervoor naar Newtown en nemen ongeveer 1x in de week de bus naar Broadway (vlakbij Sydney Central).... de buurtsuper hebben ze hier niet echt, alleen dure sevenelevens... het land is ingericht om boodschappen met de auto te doen :D
Gelukkig hebben we nu fietsen geregeld, maar nog niet geprobeerd, dat is hier namelijk levensgevaarljk omdat mensen een hekel (echt waar!) aan fietsers hebben hier. Ze gooien de deur vlak voor je open en proberen je echt te raken, niet normaal!! Nederland met zijn fietspaden en overal Appie Heijns is zo gek nog niet, haha.

Maar om terug op je vraag je komen: mocht je een huis echt graag willen hebben en er meer gegadigden zijn: wees dan een beetje slim. Een goede blog hierover kun je hier lezen (http://www.australie.nl/id/1/7128/index/)

Succes!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Dank voor de uitgebreide post :D Ik wil mijn afstudeer onderzoek in Australië gaan doen en vandaar dat ik naar Sydney of naar Tumut ga, Ik denk zelf dat Sydney leuker is omdat het een grote stad is waar ik veel meer kan doen dan in Tumut..

Ik krijg verder niet betaald dus zoek vooral een goedkope kamer. moet eens gaan uitzoeken hoe het met OV enzo zit ;) en hopelijk kan ik mijn kamer in Nederland dan onderverhuren.

Het kantoor in Sydney ligt in Ultimo zou dus wel fijn zijn als de reistijd er naar toe niet te lang duurt ;)

Maar goed ben nog heel erg in de orienterende fase dus alle info is en blijft welkom,
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Als het kantoor in Ultimo zit, zou ik zeker in de hoek van Glebe/newtown gaan zoeken, ideaal qua verbinding (trein of bus). De bus is goedkoper, je betaalt binnen de stad 3,20 voor een retour (met een 'travel 10'kaart, waar 10 enkeltjes op staan, werkt net als strippenkaart). Trein is 4,40 retour. (normale prijs, studenten krijgen bijna helft korting!)

Als je student (aan een universiteit in sydney fulltime) bent heb je hier trouwens super veel korting op van alles, van vervoer tot eten, zo is het OV dan de helft (je krijgt dan een concession stempel op je studentenkaart). een weekkaart is dan 20,50 dollar, waarmee je onbeperkt met bus, trein en bepaalde ferries kunt reizen. Voor ons is dat het dubbele!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Ik ga in januari stage lopen in sydney, in het centrum. Mijn plan is om eerst in een hostel te gaan zitten en dan kan ik ondertussen rustig kijken naar een flat/appartement.
Bedankt voor de tips!
cee-zet

Bericht door cee-zet »

realestate.com.au

kun je gelijk duidelijk invullen waar je naar op zoek bent. Als je het budget laag houd en 1 slaapkamer invult, krijg je vrijwel altijd studenten woningen, studios of shared appartments!

Succes en veel plezier!
"You don't have to see the whole staircase, just take the first step." Martin Luther King, Jr.
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Een kamer vinden in Sydney is geen probleem. Kijk ook in de Sydney Morning Herald (krant ook online), daar staan advertenties in. Helemaal eens met Nynke, Glebe/Newtown zijn erg leuk en goed bereikbaar met ov. Redfern moet je echt vermijden. Weet niet hoe het nu is maar Redfern daar was altijd gedoe met vechtpartijen, tasjesroof, zwervers en alcoholisten.
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Ik heb easyroommates.com.au gebruikt voor Townsville... geen idee of er wat op staat voor Sydney, je kan het altijd proberen.
Groetjes
Leon World Citizen

Bericht door Leon World Citizen »

Ik maak gebruik van Wimdu als ik appartementen zoek wellicht dat het ook handig is voor jou om iets te vinden in Sydney
Laatst gewijzigd door Tikva op 22 okt 2011 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link
Plaats reactie