visum aanvragen in Sri Lanka voor India
visum aanvragen in Sri Lanka voor India
Volgend jaar willen mijn vrouw en ik met onze (adoptie)kinderen eeerst naar Sri Lanka en daarvandaan voor een ruime week naar India.
We willen gaan voor een ruime 3 weken waarvan een ruime 2 weken Sri Lanka en daarvandaan een ruime week naar India.
Qua vluchtplanning; in Nederland 4 retourtjes Amsterdam-Colombo en vanuit Sri Lanka 4 retourtjes Colombo-Chennai.
Men heeft ons verteld dat dit een voordeliger optie is.
Nu wil ik graag weten of het regelen van een visum vanuit Sri Lanka voor India voor ons een optie is en of dit voordeliger is dan het al vanuit Nederland te regelen. Wie weet het antwoord? Graag naar nicojoke@tele2.nl
We willen gaan voor een ruime 3 weken waarvan een ruime 2 weken Sri Lanka en daarvandaan een ruime week naar India.
Qua vluchtplanning; in Nederland 4 retourtjes Amsterdam-Colombo en vanuit Sri Lanka 4 retourtjes Colombo-Chennai.
Men heeft ons verteld dat dit een voordeliger optie is.
Nu wil ik graag weten of het regelen van een visum vanuit Sri Lanka voor India voor ons een optie is en of dit voordeliger is dan het al vanuit Nederland te regelen. Wie weet het antwoord? Graag naar nicojoke@tele2.nl
Re: visum aanvragen in Sri Lanka voor India
Zou het niet beter zijn om de volle drie weken in Sri Lanka te besteden? Ik vraag me namelijk af of één week India zin heeft. Het is namelijke en enorm groot land en wil je wat dingen zien ben je natuurlijk ook reistijd tussen de plaatsen kwijt?
- loesopreis
- Wereldreiziger
Als er in Sri Lanka een Indiase ambassade is kun je daar een visum regelen. Dit kost echter wel tijd, want je moet er naartoe, formulieren invullen voor 4 personen en later de paspoorten weer ophalen. Ik zou aanraden om de visa vooraf in Nederland te regelen, omdat jullie maar 2 weken tijd hebben in Sri Lanka.
Hebben jullie een speciale reden om ook een week naar Chennai te gaan? Anders zou ik de volledige 3 weken in Sri Lanka blijven. Er is veel te zien en doen, en je doet heel veel indrukken op in zo'n land. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar misschien is daardoor jullie reistempo wat lager.
(ik heb dit bericht ook naar jullie e-mail adres gestuurd)
Hebben jullie een speciale reden om ook een week naar Chennai te gaan? Anders zou ik de volledige 3 weken in Sri Lanka blijven. Er is veel te zien en doen, en je doet heel veel indrukken op in zo'n land. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar misschien is daardoor jullie reistempo wat lager.
(ik heb dit bericht ook naar jullie e-mail adres gestuurd)
- bolletjeom
- Reisexpert
ik zou ook in Nederland de boel regelen. Het is ondertussen 1 van de lastigste visa om te regelen. Zoveel formulieren en dingen die je moet bijvoegen. Grote kans dat je die ter plekke niet kunt aanleveren omdat je het niet bij je hebt enzo.
ook zonde van de tijd die er in gaat zitten om het ter plekke te doen
ook zonde van de tijd die er in gaat zitten om het ter plekke te doen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Hoi,
Heeft er iemand onlangs nog geprobeerd een visum voor India te regelen in Sri Lanka? We hebben tijd genoeg dus dat is het probleem niet. Door alle slechte verhalen over het aanvragen van een visum in Nederland én omdat we nog niet exact weten wanneer we van Sri Lanka naar India willen gaan lijkt dit ons een betere optie. Weet iemand ook of het dan mogelijk is om een multiple entry visum voor India te krijgen in Sri Lanka? En heb je nog iets bijzonders nodig (buiten een bankafschrift, pasfoto's, paspoort)?
Is het de moeite om een visum aan te vragen voor Sri Lanka zodat we langer dan 30 dagen kunnen blijven?
Bedankt alvast!
Janneke
Heeft er iemand onlangs nog geprobeerd een visum voor India te regelen in Sri Lanka? We hebben tijd genoeg dus dat is het probleem niet. Door alle slechte verhalen over het aanvragen van een visum in Nederland én omdat we nog niet exact weten wanneer we van Sri Lanka naar India willen gaan lijkt dit ons een betere optie. Weet iemand ook of het dan mogelijk is om een multiple entry visum voor India te krijgen in Sri Lanka? En heb je nog iets bijzonders nodig (buiten een bankafschrift, pasfoto's, paspoort)?
Is het de moeite om een visum aan te vragen voor Sri Lanka zodat we langer dan 30 dagen kunnen blijven?
Bedankt alvast!
Janneke
Hoi Janneke,
Als ik het me goed herinner kun je in Kandy en Colombo een visum aanvragen voor India. Ik heb zelf nooit een visum voor India aangevraagd in SL, maar een aantal vrienden van mij wel. Ik weet dus niet of je een multiple entry visum kunt aanvragen.
Als je ruim de tijd hebt nuttig die dan ook want soms kan het wel 3 weken duren voor je je visum hebt! Ga dus gelijk een aanvraag doen om er zeker van te zijn dat je op tijd het visum hebt.
Als je van te voren weet dat je langer dan 30 dagen in SL blijft is het de moeite waard om vooraf een visum aan te vragen. Hier in Nederland kun je een 3 maanden visum aanvragen en die kun je evt. nog verlengen in Colombo.
Groetjes,
Anne
Als ik het me goed herinner kun je in Kandy en Colombo een visum aanvragen voor India. Ik heb zelf nooit een visum voor India aangevraagd in SL, maar een aantal vrienden van mij wel. Ik weet dus niet of je een multiple entry visum kunt aanvragen.
Als je ruim de tijd hebt nuttig die dan ook want soms kan het wel 3 weken duren voor je je visum hebt! Ga dus gelijk een aanvraag doen om er zeker van te zijn dat je op tijd het visum hebt.
Als je van te voren weet dat je langer dan 30 dagen in SL blijft is het de moeite waard om vooraf een visum aan te vragen. Hier in Nederland kun je een 3 maanden visum aanvragen en die kun je evt. nog verlengen in Colombo.
Groetjes,
Anne
Dank voor de info. De reden dat we het in SL zouden regelen is omdat de Indiaase ambassade in NL vaak zo lastig is. Ik weet dat het bijv. dat de ambassade in Belgie en UK veel makkelijker is in het verstrekken van een visum. Ik heb op de site van de ambassade gelezen dat je in SL gewoon een visum kunt aanvragen en dat een single entry visum 5 werkdagen kost. En ik heb een Nederlander gevonden die dit onlangs nog gedaan heeft en en geen enkel probleem had. De LP geeft trouwens ook aan dat dit mogelijk is. We gaan het dus gewoon proberen...
Voor SL ga ik geen visum aanvragen omdat we niet langer dan 30 dagen zullen blijven en we dus voldoende hebben aan het visum dat we 'on arrival' krijgen.
Voor SL ga ik geen visum aanvragen omdat we niet langer dan 30 dagen zullen blijven en we dus voldoende hebben aan het visum dat we 'on arrival' krijgen.