Reizen zonder Creditcard

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
ReVision

Re: Reizen zonder Creditcard

Bericht door ReVision »

Globeskater schreef:Ik weet niet hoe het zit met de BKR registratie maar kunnen je ouders niet garant staan zodat je op deze manier toch een creditcard hebt?

Ik heb namelijk als student zijnde niet voldoende inkomen en zo moesten mijn ouders voor mij garant staan.. mijn eerste creditcard heb ik nooit gebruikt (weet niet eens waar dat ding is) maar die had ik voor een autoreis als noodplan bij me toen..de tweede die ik nog steeds heb die gebruik ik wel voornamelijk voor boeken van vluchten..
Daar heb ik ook aan zitten denken maar dit geld volgens mij enkel als je student bent of een te laag inkomen hebt dat je ouders voor dat bedrag garant staan. Maar of dit ook kan met een BKR registratie geen idee zal de Bank eens opbellen hierover.
ReVision

Re: Geen creditcard en dan....Een oplossing is er.

Bericht door ReVision »

Idee is leuk en voor een aantal mensen kan dit heel handig zijn. Maar voor mij zitten er een aantal belangrijke nadelen aan wat je vooral tegen komt als je op reis bent. Hieronder werd het ook al aangeven ik zal even een opsomming maken met de nadelen.

- Geen online storting, dat betekend dat als ik 4000euro op de kaart wil zetten met al dat geld over straat moet om het te laten storen.
- Enkel storten bij een GWK Loket, als je met spoed geld moet storten heb je een probleem. Er zit echt geen loket in elke stad.
- Buiten Europa zijn helemaal geen GWK loketten te vinden, ben je door je geld heen dan heb je pech.

Zoals gezegt is dan misschien een Debit/prepaidCard een betere oplossing, deze heb je van MoneyBookers, Medius en ExaCard. Echter hebben deze ook een aantal grote nadelen.

- Aanmelding/pas/activeringskosten zijn erg hoog, alles bij elkaar om de eerste keer de pas te kunnen gebruiken ben je zo €​80 kwijt.
- Extra kosten voor alles pinnen, storten, betalingen, en exchange rate maken het gebruik erg duur vooral in een land zonder euro.
- Pas wordt nog vaak genoeg op plekken niet geaccepteerd omdat het niet als een volwaardige creditcard wordt gezien.

Helaas is dit voor mij dus ook al geen optie vanwege de hoge kosten en het feit dat de kaart toch een stuk minder goed wordt geaccepteerd als een echte creditcard. En dat is nou precies wat je wilt de zekerheid van een Creditcard waar je overal kan betalen.
odyssee

Bericht door odyssee »

Nog een paar opmerkingen over de Travelex card:

- Als je de kaart een jaar niet gebruikt kost hij opeens 3 euro per maand (36 euro p/j!) extra
- Het opladen kan alleen fysiek en de kosten daarvan verschillen per locatie (??)
- Als je betaalt in een andere munteenheid wordt 4% koersopslag (!) berekend

Ik ben het met je eens dat een prepaid creditcard een handig (en goedkoper) alternatief kan zijn voor de 'reguliere' creditcard. Overigens zal een auto of hotel reserveren er meestal niet mee lukken omdat een prepaid creditcard geen 'borg-functie' kent.

In Nederland heb je (zoals ook hierboven vermeld) de Medius en Exacard prepaid MasterCards. Beide zijn nogal prijzig. De Moneybookers kaart is een beter alternatief, 10 euro per jaar en de opname-tarieven (en koersopslag) zijn flink lager.
Mosafir
Reiziger

Bericht door Mosafir »

odyssee schreef:Nog een paar opmerkingen over de Travelex card:

- Als je de kaart een jaar niet gebruikt kost hij opeens 3 euro per maand (36 euro p/j!) extra
- Het opladen kan alleen fysiek en de kosten daarvan verschillen per locatie (??)
- Als je betaalt in een andere munteenheid wordt 4% koersopslag (!) berekend

Ik ben het met je eens dat een prepaid creditcard een handig (en goedkoper) alternatief kan zijn voor de 'reguliere' creditcard. Overigens zal een auto of hotel reserveren er meestal niet mee lukken omdat een prepaid creditcard geen 'borg-functie' kent.

In Nederland heb je (zoals ook hierboven vermeld) de Medius en Exacard prepaid MasterCards. Beide zijn nogal prijzig. De Moneybookers kaart is een beter alternatief, 10 euro per jaar en de opname-tarieven (en koersopslag) zijn flink lager.

Ik heb mijn kaart van moneybookers vandaag binnengekregen.
Ik ga morgen ermee een vliegticket kopen via airasia. FF testen dus en ik laat jullie weten hoe dat gaat.
Owja internet bankieren werkt heel goed, het geld staat er meteen op. Dus je hoeft nooit lang erop te wachten. Ik moet wel zeggen als je internetbankieren gebruikt, gebruik geen Chroom. Dan loopt het fout.
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Mosafir schreef:Ik heb mijn kaart van moneybookers vandaag binnengekregen.
Ik ga morgen ermee een vliegticket kopen via airasia. FF testen dus en ik laat jullie weten hoe dat gaat.
Owja internet bankieren werkt heel goed, het geld staat er meteen op. Dus je hoeft nooit lang erop te wachten. Ik moet wel zeggen als je internetbankieren gebruikt, gebruik geen Chroom. Dan loopt het fout.
En is het gelukt om een ticket te boeken?
Selalu mencari...
Michaell

Qreply

Bericht door Michaell »

Ja, ben wel benieuwd. Heb je ook al bij een hotel geprobeerd?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb elders gelezen dat het ticket is gelukt. Een hotel lukt dan vast ook ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Simone Bruinsma

Qreply

Bericht door Simone Bruinsma »

jazeker werkt deze kaart overal als een gewone creditcard , het voordeel is gewoon dat je niet in de 'min' kan komen :)
Laatst gewijzigd door Erik op 12 apr 2011 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen reclame links zie forum regels
Mikezoekt

Bericht door Mikezoekt »

Klinkt allemaal erg mooi, voor 10 euro zo'n Moneybookers MasterCard maar is het dan ook wel echt wat! Zijn er nog wat meer mensen die met deze card goede ervaringen hebben??
Mosafir
Reiziger

Bericht door Mosafir »

Mikezoekt schreef:Klinkt allemaal erg mooi, voor 10 euro zo'n Moneybookers MasterCard maar is het dan ook wel echt wat! Zijn er nog wat meer mensen die met deze card goede ervaringen hebben??
Het is weer een tijdje geleden dat ik gereageerd had. Dus hierbij effe een update. Ik heb die Mastercard kunnen gebruiken in Maleisie, Thailand, Laos. Het is heel soepel verlopen, geen problemen mee gehad. Internetbankieren werkt ook prima en ik heb daarmee een vliegticket kunnen boeken via airasia.com. Mijn enig advies is dat je geen google chroom gebruikt als webbrowser.

Voor mij was het in ieder geval goed gegaan. Good luck!!
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Ik wil ook nog even reageren op de cashpassport van gwk... waar ik eerst erg enthousiast was ben ik het nu al minder... Het is irritant dat je namelijk de kaart steeds moet opladen! Iedere keer kost het je 5 euro, en je moet ook nog eens helemaal naar het GWK (en die zit bij mij nou niet echt om de hoek).
Toen ik de kaart aanschafte werd mij verteld dat het binnen een aantal maanden mogelijk zou zijn om via internet de kaart op te laden. ruim 8 maanden verder is het nog steeds niet mogelijk.
Nu heb ik maar bij mijn eigen bank een cc aangevraagd makkelijk en gelijk gelinkt aan je eigen rekening!

Voor de mensen in het buitenland hoe laden jullie de kaart op? of stort je er gewoon een x bedrag op en dat is het?

Heb ook op de site van moneybookers gekeken, maar had het idee dat bij alle transacties de prijzen vrij hoog waren...
Plaats reactie