Second Year Working Holiday Visa

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Daisy Rijnvos

2de visum in australië

Bericht door Daisy Rijnvos »

Hoi

Op dit moment ben ik werkzaam als een au pair in Australië. Ik gebruik een work holliday visum. En heb plannen om een over 2 jaar terug te komen om een paar maanden te werken in Australië (als snowboard lerares. Nou heb ik geen seizoen werk gedaan. En is het dus niet mogelijk om een 2de work holliday visum aan te vragen. Weet iemand of het mogelijk is om een ander visum aan te vragen waar voor ik 4 maanden ik Australië kan gaan werken?

Er moet toch iets zijn, dat er vaker mensen tegen dit probleem aan lopen. (Ben in de 20 dus leeftijd is geen probleem)

Please Help me! als je het antwoord weet!
Daisy Rijnvos

Re: 2e jaars visa

Bericht door Daisy Rijnvos »

Hey ik ben op dit moment in Australië en zou ook graag een 2de work holliday visum aanvragen. Nou heb ik nog geen farm work gedaan. Is het echt mogelijk om maar 2 weken te werken en dan je visum aan te vragen?
Want dat is wat beterder dan 3 maanden. Dat zou ik nooit vol houden1
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Kijk wel uit!

Ik ken verschillende mensen die wel gecheckt zijn en 1 daarvan is het land uitgezet om 5 jaar niet meer Australie binnen te mogen...

Vanaf verleden jaar checken ze meer dan eerder, omdat er zoveel fraude werd/wordt gepleegd met een 2e WHV. Ze checken extra als je tussen je 1e en 2e WHV naar het buitenland gaat en Australie weer opnieuw binnenkomt.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: 2de visum in australië

Bericht door Moira »

Het enige wat je kunt aanvragen in een werkvisum maar daar is een flinke procedure waar je doorheen moet en dan is het nog maar de vraag of je die gaat krijgen. Of de werkgever waar je voor gaat werken moet je sponseren zodat je makkelijker een werkvisum kunt krijgen. Het is heel lastig want ze hebben ook in Australie liever dat de Ozzie zelf de banen opvullen.
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Heey,
Ik ben opt moment ook bezig met mijn 2e visa. Ben aan het volunteeren voor blaze aid. We gaan naar de farmers om de fences te repareren en we doen bomen opruimen. Dit na de cyclone.
Mijn vraag is hoe het werkt met form 1263. Moet ik dat eerst invullen op de computer en dan uitprinten en handtekening vragen en vervolgens inscannen en meesturen? Ik ga voor de online aanvraag namelijk. Kan ik ook alles met pen invullen?
En hoe zit het met dat adres, je kunt niet je postadres opgeven maar een adres van een hostel lijkt me genoeg? En moet ik daar dan ook blijven wachten totdat het is goedgekeurd of kan ik gewoon gaan reizen??
Thanks!!
Mir M

Second holiday visum

Bericht door Mir M »

Hoi lezers,
In 2002 ben ik 3 1/2 maand naar Australie geweest met een Work and Holiday visum. Ik heb toen maar een paar dagen gewerkt door omstandigheden. Ik zou nu heel graag terug willen naar Australie voor een jaar of langer. Helaas heb ik dus geen recht op een tweede Work and Holiday visum. Hebben jullie nog tips op welk ander visum ik wel voor minimaal een jaar zou kunnen gaan en ook zou kunnen werken? Hoor het graag :)!
Thanks alvast.
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Re: 2de visum in australië

Bericht door jdeheij »

Ja, helaas qua visums zijn ze erg streng. Jammer genoeg krijg je maar 1 kans met je working holiday visum tenzij je voor 3 maanden rural work doet en dit kan aantonen.
Carla
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Second holiday visum

Bericht door Carla »

Hoi Mir M,

Een tweede holiday visum zit er dus waarschijnlijk niet in...:( Voor zover ik weet zijn er een paar opties:
- studentenvisum > helaas erg duur en je mag maar beperkt aan de slag
- skilled labour > als je in de beroepsgroep valt waar Australië behoefte aan heeft, gouden kans!
- er is een speciaal visum voor overheid, uitwisseling oid....maar ik heb daar niet meer naar gekeken, aangezien het niet van toepassing is op mij.
- uiteraard een sponsorship, waarbij een bedrijf in Oz jou wil sponsoren om in Oz te komen werken en wonen. Meeste kans heb je in de outback. Het hangt er dus vanaf wat voor je werk je wilt gaan doen en voor hoe lang.

www.immi.gov.au is uiteraard de beste bron van info voor alle soorten visa mbt Oz.

Succes!
Gr. Carla
Mir M

Re: Second holiday visum

Bericht door Mir M »

Hoi Carla,
Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf inderdaad ook al op die website rond zitten kijken.
Ik ben journalist en kon dat beroep helaas niet op de lijst vinden :(.
Blijven dus alleen studenten- en sponsorship visum over. Best lastig beide.
Zou best nog wel jaar studie willen doen en ernaast 20 uur werken, maar studies zijn erg duur, heb nog niet echt goedkope gevonden, wel taalstudies, maar volgens mij mag je dan niet het studentenvisum.
Ik wil het liefst naar Sydney, werkt maakt me niet uit, maar ben bang dat een sponsorship daar erg lastig wordt. Heb jij hier ervaring mee?
Gr Mir
Chuckie

2nd working holiday visa

Bericht door Chuckie »

Weet iemand hoe strikt ze zijn bij het geven van een nieuwe visum?

Heb 2,5 maand gewerkt als fitter, welk valt onder het regionaal werk, en dan nog 1 week gefruit plukt. Kom ik net een week te kort om in aanmerking te komen.

Doen ze daar lastig over?
Kims
Reisexpert

Re: 2nd working holiday visa

Bericht door Kims »

Hi,

De 'Immigration department' heeft 2 jaar geleden de checks aangescherpt voor 2e WHV omdat er veel fraude mee gepleegd werd. Er waren backpackers die een 2e WHV zonder uberhaupt de 3 maanden te hebben gewerkt, dit was eerder namelijk een makkelijke manier om een extra jaar te krijgen. Ze zijn nu vrij streng en checken veel van de opgegeven werkgevers en de duur van je werktijd daar. Je zou het kunnen proberen want het lukt soms nog wel, maar een vriend van me had dat ook gedaan en mag nu 5 jaar Australie niet meer in en werd 'on the spot' het land uitgezet....

Dus aan jou de keus.

Groetjes
Chuckie

Bericht door Chuckie »

Wel het goeie is dat ik niet meer in Australie zit, dus ze kunnen me al niet meer eruit kicken ;)

Dus eigenlijk heb ik niet veel te verliezen, gwn hopen dat ze mild zijn :)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Ja, dat was die vriend ook. Dus hij had het 2e WHV aangevraagd en gekregen en het land uitgegaan. Maar toen hij op het vliegveld aankwam in Perth werd hij intensief ondervraagd over zijn werkervaring. Ze hadden duidelijk zijn aanvraag gecheckt. En uiteindelijk als resultaat dat hij op de eerste vlucht terug is gestuurd en dus 5 jaar Australie niet meer in mag....

Dus misschien toch wel wat te verliezen? ...In ieder geval de kosten van je ticket...
Chuckie

Bericht door Chuckie »

Wow, hoe cruw is dat, eerst iemand een visum geven en dan als je daar aankomt niet binnenmogen. Mag dat zomaar??
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Inderdaad nogal heftig. Maar dit hoort bij de 'crackdown' op de 2e jaars WHV aanvragen van de immigratiedienst.

Yep, dat mogen ze zeker doen omdat hij niet eerlijk was geweest met zijn aanvraag. Dus dan kunnen ze je visum heel makkelijk weer intrekken.

Balen dat je net 1 week te weinig hebt :-(

Misschien een idee om contact op te nemen met de immigratiedienst om te vragen of er andere mogelijkheden zijn?
Plaats reactie