Wat voor apparatuur neem je mee op reis?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat voor apparatuur neem je mee op reis?

Bericht door WizardOfOss »

Heel verstandig. Toen ik een jaar of wat geleden nog geen keuze had (of ik had voor een vermogen aan kaartjes moeten kopen) was dat toch altijd een angstig moment, na het kopiëren het kaartje weer formatteren. Het zal toch wel goed zijn gegaan...

Nu maak ik altijd een kopie zowel op m'n netbook als op een externe HDD, en meestal laat ik ze ook op de kaartjes staan. maar soms kom je nu eenmaal tekort. Zeker als de camera kuren begint te vertonen en na een klein aantal foto's een schrijffout geeft waardoor het kaartje verder onbruikbaar is. Hoog tijd voor een nieuwe camera dus...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Niemand die zijn foto's online ergens backupt? Als je spullen gestolen worden dan heb je niet's aan dat extra kaartje of die extra hdd.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Niemand die zijn foto's online ergens backupt? Als je spullen gestolen worden dan heb je niet's aan dat extra kaartje of die extra hdd.
Op vakantie? Niet te doen!

Als ik nu in NL foto's naar een ander wil krijgen (hoge resolutie, bv voor een klant) dan ben ik via een programma als wetransfer al een paar uur kwijt. Mijn internet is niet supersnel voor Nederlandse begrippen, maar wel voor Aziatische begrippen. In landen waar je er al 5 minuten over doet om je hotmail te openen, krijg je geen 20 Gig aan foto's het net op.

Als m'n tas gejat wordt, ben ik f*d. Maar ik spreid het risico door m'n laptop in m'n handbagage te hebben, m'n harde schijf in m'n grote rugzak en evt SD kaarten op zak. Ook m'n camera's verdeel ik over de twee tassen. Al zou ik het toch heel erg vinden om m'n SLR kwijt te raken.... Overigens zet ik ook m'n fotos vaak nog een keer op de laptop van m'n reisgenoot.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

of als je de mogelijkheid hebt bij de langere reizen tussendoor eens de foto's op dvd branden en deze per post naar huis sturen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik stuur ze regelmatig via FTP door (ook bij landen met slechte internetverbinding). Okay het duurt lang maar wanneer je dit 's nachts doet is dat prima te doen.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

's Nachts moet je slapen, want 's morgens moet je vroeg opstaan ;-)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het kan tegelijk hoor :)
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ik heb je lijstje niet opnieuw opgezocht, maar ik veronderstel dus dat je je eigen computer bij hebt. Dan gaat dat inderdaad :-)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Ik stuur ze regelmatig via FTP door (ook bij landen met slechte internetverbinding). Okay het duurt lang maar wanneer je dit 's nachts doet is dat prima te doen.
Moet je wel een guesthouse met internet hebben waar de verbindig niet steeds eruit vliegt ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer de verbinding er uitvliegt kun je gewoon verder gaan waar je gebleven bent. Dus hoewel het langer duurt is het geen grote ramp.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Wanneer de verbinding er uitvliegt kun je gewoon verder gaan waar je gebleven bent. Dus hoewel het langer duurt is het geen grote ramp.
Tja, ik zit nu in een bar in Thailand, en ik ga zo toch echt naar bed. Ik heb niet goed gezocht omdat ik hier maar een dagje blijf, maar in BKK hebben beslist niet alle guesthouses internet. Morgen ga ik naar Indonesie, en daar heb ik ook geen internet op m'n kamer. Waarschijnlijk ben ik daar een week helemaal niet online.

Het idee van uploaden is misschien leuk voor landen als Australie en bepaalde west Europese bestemming, maar hier in Azie werkt het echt niet! Is ook niet erg, ik moet vandaag ff wat dingen afronden maar daarna hoef ik niet dagelijks online te zijn,
danielles

Bericht door danielles »

Wij nemen mee :
- Nikon digitale spiegelreflexcamera met 3 lenzen (macro, 50-200mm en 200-500mm) + statief
- pocket videocamera
- pocket digitaal fototoestel (als extra en voor de momenten dat we de grote niet mee willen nemen)
- wegwerp onderwater fototoestel
- notebook (dient zowel voor backup van onze foto's als voor internetgebruik)
- gsm
- mp4 speler
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben tot de conclusie genomen dat ik teveel meeneem (qua gewicht), maar dat ik alles wel gebruik en niet thuis wil laten. Mijn handbagage zit op 10-11 kilogram, wat eigenlijk te veel is ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik ga op vakantie en ik neem mee...

... de filmcamera, een digitale camera pocketformaat, een uitgebreidere digitale camera, een gsm, een notebook.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
pindakase
Reiziger
Contacteer:

Bericht door pindakase »

- Camera (momenteel Canon g11) + onderwaterbehuizing
- Minialarmwekkertje

Voor lange reis:
- Laptopje (de NC10 van Samsung, heel blij mee tot piekspanning in Colombia... :Y) ) voor backup fotos (met FTP server in Nederland zodat ik fotos gelijk kon doorsturen), contact met thuis en dingen als films
- Simlockvrije telefoon

Dus expres geen mp3speler. Heb het idee dat ik dingen mis als ik autistisch met koptelefoon in de bus zit.
Plaats reactie