Stage in Australie

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Susannedebruin
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Stage in Australie

Bericht door Susannedebruin »

Hi Sanne,

Heb je nog iets gehoord over de mogelijkheid bij Amnesty?
Groetjes, Susanne,
www.Abroad-Internships.com , Ervaringen en stages in het buitenland,
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Sanne heeft de reactie in 2009 geplaatst. En is al tijdens niet meer op het forum geweest. Dus weet niet of ze gaat reageren.
Susannedebruin
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Susannedebruin »

:)!

Bedankt! Ik ging er ook al vanuit, maar wilde het nog even proberen,
Groetjes, Susanne,
www.Abroad-Internships.com , Ervaringen en stages in het buitenland,
ElinevanderWel

Qreply

Bericht door ElinevanderWel »

Lieve mensen, hebben jullie al een oplossing gevonden voor dat probleem?? Ik begin dit jaar met mijn master Neuropsychologie en wil in Perth per sep 2013 mijn stage lopen in het ziekenhuis onder begeleiding van een neuropsycholoog/klinisch psycholoog, maar ook ik loop tegen het probleem aan dat ik me moet laten beoordelen als psycholoog voordat ik mag gaan 'werken' (stage lopen) in een ziekenhuis. Hoop van harte van jullie te horen want ik zie door de bomen het bos niet meer.
cfeenstra84

Stage hotel australie

Bericht door cfeenstra84 »

Ik volg momenteel een horeca opleiding en daarvoor zal ik volgend jaar September een stage van 30 week moeten doen en die zou ik graag in Australie willen lopen. Mijn fascinatie voor dit land is al jaren zo groot dat ik het bijna als een must zie dit te verwezelijken. Nu moet ik dus op zoek gaan naar hotels/restaurants etc waar ik dit eventueel zou kunnen doen. De bedrijven die hierin bemiddelen zijn vaak verschrikkelijk duur en om nou te gaan betalen vooor iets waar ik zelf waarschijnlijk ook wel uitkom, en wat me dan ook wel weer een uitdaging lijkt vind ik een beetje onnodig. Nu is dus mijn vraag waar ik het beste kan zoeken naar bedijven, of moet ik gevwoon de australische gouden gids open slaan..:p Iemand ervaring met het zoeken naar een stageplek in Australie?

Groeten
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Stage hotel australie

Bericht door Globeskater »

Ik heb zelf een stageplek geregeld, Ik had een professor die in mijn vakgebied onderzoek doet aangeschreven en hij heeft via zijn netwerk mij met een bedrijf in contact gebracht. Het is dus wel mogelijk om dit zelf te vinden.. Wel zal je goed moeten kijken wat de stage eisen vanuit de opleiding zijn en of je die kan vervullen bij het gekozen bedrijf. Ook kan je kijken of er een stage bureau aan je opleiding verbonden is die een overzicht heeft ook van stages uit het verleden. wie weet heeft een studiegenoot enkele jaren geleden ook al stage gelopen in Australië en kan je misschien wel contact opnemen met het stage bedrijf waar die persoon heeft stage gelopen! Succes!
Aussie
Vakantieganger

Stage lopen in Australië, locatie tips?

Bericht door Aussie »

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het regelen van een stageplaats in Australië, voor de periode september 2013 t/m februari 2014. Ik studeer een opleiding in de richting design / ICT. In eerste instantie dacht ik meteen aan Sydney, maar dat is niet gebaseerd op bepaalde feiten. Sydney blijkt heel gaaf te zijn, maar ook ontzettend duur. Aan de andere kant, verschillen de steden echt zoveel van elkaar qua prijzen en awesomeness? Daarom probeer ik via deze weg te bepalen welke steden geschikt zijn, zonder de plank mis te slaan qua locatie.

Ik zoek een gezellige, mooie en energieke stad, met veel aardige mensen en waar iets te beleven valt. Ik hou van lekker weer met een goede zon, maar het moet wel werkbaar zijn in de periode dat ik daar stageloop.

Na veel informatie te hebben opgezocht via de websites van de steden, wil ik graag jullie ervaringen zijn met de steden; Sydney, Melbourne, Perth, Adelaide, Brisbane. En wat jullie mij aanraden voor mijn periode, studierichting en welke ‘feel’ en ‘lifestyle’ ik kan verwachten van een bepaalde stad.

Alvast bedankt! ^O^

Groetjes,
Aussie
Erik
Site Admin

Re: Stage lopen in Australië, locatie tips?

Bericht door Erik »

Waarom het lot niet laten bepalen en solliciteren in deze steden op functies?
Aussie
Vakantieganger

Bericht door Aussie »

Hoi Erik,

Zou een leuk idee zijn, maar na mijn stage wil ik nog rondreizen, dus met het lot komt het wel goed. ;-)

Een bemiddelingsbedrijf gaat op zoek naar een stage en zij vragen of ik een locatie voorkeur heb. Nu staan op veel websites natuurlijk informatie over de steden, maar dat is niet vanuit het oogpunt van een stagiair.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Dus je hebt de keuze uit al die steden? Wow, wat een luxe!

Denk dat het er aan ligt wat je wil en dat is erg persoonlijk. Awesomeness (is dat een woord? ;-)) ligt er aan wat je zoekt in een stad of de omgeving. Vriendelijke mensen vind je overal, dat verschilt niet echt per stad lijkt me. Elke plek kan zijn eigen unieke ervaring met zich meebrengen wat dan voornamelijk ligt aan wie je tegenkomt en wat je gaat doen. De Australische levenstijl is over het algemeen relaxed voor Europeanen. Maar voor de echte relaxte Aussie lifestyle moet je juist niet in steden zijn...

Het leven in alle steden is duur. Sydney, Perth en Melbourne zijn waarschijnlijk het duurst. Adelaide het goedkoopst.

Australische steden zijn niet echt mooi te noemen in de Europese zin van het woord (historie, karakter etc). Ze zijn allemaal relatief nieuw en kalig. Melbourne schijnt wel erg gezellig te zijn. Perth heeft Fremantle dichtbij wat voor mij het meest Europees aandoet in Australie maar dan kan het toch niet tippen aan welke mooie Nederlandse stad dan ook.

In de grootste steden (Sydney, Melbourne, Brisbane) is wat meer te beleven als je uitgaan bedoeld. Ze zeggen dat in Melbourne meer een koffiecultuur heerst met cafeetjes en kleine barretjes. Sydney is meer "metropolitan" en echt een grote stad met sky scrapers etc. Perth is een uitgestrekte stad met wat minder aantrekking voor de meeste studenten. Adelaide is relatief klein vergeleken met de eerder genoemde steden en doet wat landelijker aan. Brisbane is een bruisende subtropische stad maar ook erg "metropolitan" en wat kaal vind ik.

Elke stad heeft zeer verschillende omgevingen, maar allemaal bijzonder en aantrekkelijk. Varierend van de bergen tot wijnregio's, bossen, stranden etc.

Qua seizoenen zit je aan het eind van de winter tot hartje zomer. In september zal het in de meeste van je genoemde steden fris of zelfs koud zijn. Je kunt veel regen verwachten en stormen. Voor Brisbane is het de beste tijd van het jaar met relatief warme temperaturen maar niet extreem en nog niet benauwd. Richting de zomer echter zal het in Brisbane bloedheet en benauwd zijn omdat het een subtropische ligging heeft. Dan kun je weer beter meer in het Zuiden zitten voor niet al te hete temperaturen, al kan het zowel in Sydney, Perth, Melbourne en Adelaide makkelijk vaak 40+ graden worden in de zomer.

Als je na je stage wil gaan reizen, zou ik hoe dan ook niet naar het tropische Noorden reizen omdat dat in februari tot en met eind april het moessonseizoen is en dus bloedheet, megabenauwd met cyclonen aan zowel de tropische Oostelijke als de Westelijke kusten.

Hoop je iets meer duidelijkheid te hebben gegeven... Persoonlijk zou ik het van je stageplek af laten hangen, daar zul je toch de meeste tijd doorbrengen en mensen ontmoeten lijkt me.

Succes met het kiezen!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Aussie
Vakantieganger

Bericht door Aussie »

Hoi Kims,

Bedankt voor alle informatie, ook over mijn reis na de stage! Ik heb er zeker veel aan gehad! Het heeft even geduurd, maar Inmiddels ben ik aangenomen bij een hartstikke leuk bedrijf in Sydney. Van de laatste loodjes kan ik nog niet spreken, want ik moet nog heel veel regelen. Maar dit mag de pret niet drukken en een beetje afleiding is altijd goed :P
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wil je misschien beschrijven hoe je het precies hebt aangepakt, misschien dat andere mensen hier ook wat aan hebben om hetzelfde te doen.
Aussie
Vakantieganger

Bericht door Aussie »

Erik schreef:Wil je misschien beschrijven hoe je het precies hebt aangepakt, misschien dat andere mensen hier ook wat aan hebben om hetzelfde te doen.
Jazeker! Al een langere tijd wilde ik stage gaan lopen in het buitenland. Ik heb hiervoor 3 jaar geleden geprobeerd om stage te lopen in Auckland, maar dit is mij echter niet gelukt. Voor mijn huidige studie heb ik het wat beter aangepakt. Ik heb eerst nagedacht over waar ik stage wilde gaan lopen. Australië trok mij altijd wel aan, mede om een eventuele reis te maken na afloop van mijn stage. Echt iets totaal anders dan een vakantie in een Europees land.

Ik heb informatie opgezocht op het internet en ook met enkele mensen gesproken van mijn opleiding. Zo ben ik naar stageborrels gegaan om te vragen naar de ervaringen van andere studenten. Vaak heeft een opleiding een International Office, dus daar kun je terecht voor vragen. Wel merkte ik dat de kennis zeer verspreid is, ondanks alle forums, websites e.d. Ook de diepte van bepaalde bronnen is erg oppervlakkig, maar des te meer om jezelf goed voor te bereiden.

Omdat ik graag op stage wilden gaan, heb ik een bemiddelingsbedrijf ingehuurd. Deze heeft voor mij een traject opgesteld om een geschikte stage te vinden. Uiteraard kost dit geld, maar het heeft mij ook tijd bespaard, in die zin dat ik in de uitgespaarde tijd gewoon kon gaan werken. Omdat het bemiddelingsbedrijf geen geschikte stage kon vinden, ben ik last minute zelf op zoek gegaan. Na één nacht had ik al een positieve reactie en een afspraak voor een intake. Uiteindelijk is het zelfs een betaalde stage geworden, het kan dus zeker.

Nu heb ik nog krap 2 á 3 weken voordat ik zou moeten vertrekken. Omdat ik het bedrijf later vond waren bepaalde docenten afwezig ivm de vakantie. Ik kom (op dit moment) dus in de knop met handtekeningen voor DUO, fondsen, stageplan, boeken van de reis e.d. Ondanks deze vertragingen heb ik er alle vertrouwen in. Ondanks dat ik heel lang wist dat ik dit wilde, moest ik toch een drempel over. Ook andere zaken als portfolio en documentatie hadden bij mij te lang voorrang. Voor degenen die dus minder tegen stress kunnen zou ik willen adviseren om eerder te beginnen met zoeken. (ik had ongeveer 4 maanden tot de deadline)

Mochten jullie nog vragen hebben, ik hoor het graag! :Y
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Jij bent niet de enige die het probleem had waarbij het bemiddelingsbureau geen stage kon vinden. Was bij mij ook niet gelukt. Op het laatst toch zelf aan de gang gegaan. had wel een stage gevonden, maar uiteindelijk niet gegaan! Goed dat jij wel lekker gaat! Succes met alle voorbereidingen!
Aussie
Vakantieganger

Bericht door Aussie »

Rebec schreef:Jij bent niet de enige die het probleem had waarbij het bemiddelingsbureau geen stage kon vinden. Was bij mij ook niet gelukt. Op het laatst toch zelf aan de gang gegaan. had wel een stage gevonden, maar uiteindelijk niet gegaan! Goed dat jij wel lekker gaat! Succes met alle voorbereidingen!
Jammer Rebec! Ik ben inderdaad blij dat ik ook toch nog even heb doorgezet. Persoonlijk, nu ik deze ervaring heb, zou ik volgende keren zelf direct op zoek gaan.
Plaats reactie