In welke landen kun je uit de kraan drinken?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Erik
Site Admin

In welke landen kun je uit de kraan drinken?

Bericht door Erik »

Vraagje uit de mailbox!
Ik heb altijd geleerd dat Nederland een van weinige landen is met drinkwater uit de kraan. Helaas kan ik hier niets over vinden op internet. OOk niet op jullie site. Kunnen jullie mij misschien vertellen hoeveel landen er zijn met drinkwater uit de kraan?
Zal zelf een eerste antwoord geven op deze vraag. Dit zijn de landen waar ik uit de kraan gedronken heb zonder ziek te worden:
Curaçao
Canada
België
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Re: In welke landen kun je uit de kraan drinken?

Bericht door Nienke Krook »

Australië
Japan
Nieuw-Zeeland
alle West-Europese landen.
Laatst gewijzigd door Nienke Krook op 06 jul 2011 07:48, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

landenkompas.nl/

Klik op het land naar keuze en je ziet of je het water in dat land kan drinken. Ook in reisgidsen is deze informatie terug te vinden.
Laatst gewijzigd door Erik op 06 jul 2011 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link gewijzigd
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

De vraag is vaak ook niet kan je het water uit de kraan drinken maar is het lekker? Water met een chloorsmaakje is veilig genoeg maar om te drinken bah..
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Tikva schreef:De vraag is vaak ook niet kan je het water uit de kraan drinken maar is het lekker? Water met een chloorsmaakje is veilig genoeg maar om te drinken bah..
Maar dat is dan weer persoonlijk.

Het belangrijkste is dat je weet dat het (al dan niet) veilig is. Of het daarna ook nog eens lekker is, dat moet je maar zelf uitmaken :-)

En dat is wel terecht, want ik drink hier zelfs in Leuven niet van de kraan, hoewel dat dus perfect veilig is :-)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ja hier in Nieuw Zeeland smaakt het water ook naar chloor ik vind het echt heel smerig. Daarom heb ik een filterkan zeg maar om mijn water te filteren dan is het daarna super lekker. Voor mij nooit meer water zonder filter hier in Nieuw Zeeland dan. In Australie vond ik het water ook een bijsmaak hebben maar op den duur was ik eraan gewend geraakt.

gr van Moira
shured

Bericht door shured »

een goede tip die iemand mij ooit gaf was: Als een hotel standaard een gratis flesje water in je hotel kamer heeft staan kun je er van uitgaan dat je niet uit de kraan moet drinken.
Laatst gewijzigd door shured op 19 jul 2011 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

mmm ik was laatst in Nederland in een hotel en daar stonden ook flesjes water, dus die tip gaat niet helemaal op.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Het water in de beekjes in Torres del Paine is zo schoon dat je het gewoon kunt drinken. Of dat in Chileense steden ook zo was weet ik niet, maar denk het niet want kan me niet herinneren :-).
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Dat van flesje water in de kamer dat is niet echt kloppend. Want in alle hotels in Australie en NZ staan ook altijd flesjes water klaar. Daar kun je ook gewoon het water uit de kraan drinken.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb uit de kraan gedronken in:

- Nederland
- België
- Duitsland
- Oostenrijk
- Zwitserland
- Nieuw-Zeeland

Voor zover ik weet zijn die landen dan ook veilig. In de Zuid-Europese landen en in Engeland zou ik het minder snel doen. In Azië nergens.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

LaosFan schreef: Voor zover ik weet zijn die landen dan ook veilig. In de Zuid-Europese landen en in Engeland zou ik het minder snel doen. In Azië nergens.
Geen idee of het in alle steden kan, maar in Leeds is het kraanwater prima te drinken!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb het ook weleens gedronken (Leeds ben ik geweest maar niet overnacht destijds) maar de chloorsmak/ geur stond me niet echt aan. Maar misschien gewoon te drinken maar vies van smaak en geur? In NZ hetzelfde op sommige plaatsen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

LaosFan schreef:In Azië nergens.
In Japan, Zuid-Korea en Hong Kong kan het wel, maar ook daar vaak wel een chloorsmaak.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

In NZ heb je inderdaad ook een chloorsmaak. Daarom hebben veel mensen een filter op de kraan en ik gebruik hiet watertanks met een filter van Brita. Dan is het water gewoon prima te drinken en heb je die vies chloorsmaak niet.

gr van Moira
Plaats reactie