Trein Jakarta-Yogjakarta

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Rosalinde

Trein Jakarta-Yogjakarta

Bericht door Rosalinde »

Hallo,
Wij willen op 18 juli (maandag) de trein pakken van Jakarta Gambir naar Yogjakarta. Onze taxichauffeur die ons ontmoet in yogjakarta zegt dat we deze kaarten minstens 5 dagen van te voren moeten in verband met de vakantie periode. Wie heeft hier ervaring mee? Want wij hebben geen tijd om dit 5 dagen van te voren te doen? Kan ik dit eventueel in NL al van te voren regelen?
Groetjes Rosalinde
mariekevdvossen
Vakantieganger

Re: Trein Jakarta-Yogjakarta

Bericht door mariekevdvossen »

Hallo!

Jij hebt deze route nu allang gedaan, maar dan is het antwoord voor anderen met misschien dezelfde vraag.
Ik ben laatst met deze trein geweest en dus ook midden in het hoogseizoen. Wel ging ik van Parandanang (de Green canyon, zuiden Java) naar Yogya, maar ik heb het die avond ervoor geregeld. Met een bus en trein gingen we voor 185.000 rupiah geloof ik. De trein zelf was 50.000 als ik het me goed herinner (business class).

Het meeste betaal je altijd voor de auto en het feit dat het voor je geregeld wordt. Wij hebben het afgeleerd om het vervoer op eigen houtje te regelen, dan worden we een paar keer afgezet bij elke overstap, zijn we langer onderweg, minder comfort en zijn we uiteindelijk meer geld kwijt. Misschien hebben andere (meer ervaren) mensen hier minder last van, maar wat mij betreft regel ik het vervoer via de travel agencies!
Plaats reactie