Kledinglijst
-
- Vakantieganger
Kledinglijst
Gisteren had ik het nog! De link naar het forumonderdeel waarop die ene handige lijst stond met hoeveel kledingstukken iedereen meeneemt op reis.
Zoveel broeken, shirts of sokken... Ik wil het graag checken want ik ga volgende week al weg!
De reis brengt mij eerst 3 maanden naar Azie en dan 3 maanden naar Nieuw Zeeland.
Zoveel broeken, shirts of sokken... Ik wil het graag checken want ik ga volgende week al weg!
De reis brengt mij eerst 3 maanden naar Azie en dan 3 maanden naar Nieuw Zeeland.
-
- Vakantieganger
Re: Kledinglijst
Ik heb gelijk maar even gekeken wat ik nu geselecteerd heb. Hier is mijn redelijk gedetailleerde lijst;-)
2 afritsbroeken (Fjal Raven en Salomon)
1 Fleece vest (maar dan een hele dunne van Salomon)
1 long sleeve (combinatie van katoen en modal)
1 Stopper (Columbia)
1 rokje (100% katoen, maar wel dunne stof)
1 jurkje (100% katoen, maar wel dunne stof)
1 spaghetti shirtje (polyester)
3 shirtjes (2 van katoen en 1 van 100% viscose)
1 Thermo shirtje (mouwloos van Kaikialla)
2 korte broeken (1 is 100% katoen en de andere is van Nomad)
Ik vind nu dat ik een tanktop/spaghetti shirtje te weinig heb... Ik heb nog zat ruimte voor mijn gevoel, hoewel ik het nog niet getest heb. Mis ik verder nog belangrijke dingen denken jullie? Ik heb de meeneemlijst van deze website al eens vluchtig doorgekeken.
Oja, een reiswekker, waar kan ik dat goedkoop en simpel kopen??
Allemaal ongelofelijk bedankt, want de inpakstress begint een beetje toe te slaan haha
2 afritsbroeken (Fjal Raven en Salomon)
1 Fleece vest (maar dan een hele dunne van Salomon)
1 long sleeve (combinatie van katoen en modal)
1 Stopper (Columbia)
1 rokje (100% katoen, maar wel dunne stof)
1 jurkje (100% katoen, maar wel dunne stof)
1 spaghetti shirtje (polyester)
3 shirtjes (2 van katoen en 1 van 100% viscose)
1 Thermo shirtje (mouwloos van Kaikialla)
2 korte broeken (1 is 100% katoen en de andere is van Nomad)
Ik vind nu dat ik een tanktop/spaghetti shirtje te weinig heb... Ik heb nog zat ruimte voor mijn gevoel, hoewel ik het nog niet getest heb. Mis ik verder nog belangrijke dingen denken jullie? Ik heb de meeneemlijst van deze website al eens vluchtig doorgekeken.
Oja, een reiswekker, waar kan ik dat goedkoop en simpel kopen??
Allemaal ongelofelijk bedankt, want de inpakstress begint een beetje toe te slaan haha
Ik mis ondergoed en sokken in het lijstje 
Zelf heb ik meestal minder bij me dan wat jij opsomt. Het zou dus echt genoeg moeten zijn. Zeker dingen als jurkjes neem ik alleen mee als ik echt ruimte over heb, rokjes combineren makkelijker. Als ik iets toe zou moeten voegen aan deze lijst zou ik eerder voor een luchtig shirt met lange mouwen gaan, dan voor iets met korte mouwen of zonder mouwen. Want topjes zijn natuurlijk hartstikke leuk, maar op veel plekken in Azië worden ze niet gewaardeerd. Te bloot. Een topje net spagettibandjes zou ik bv echt alleen aan het strand dragen. Een tanktop kan iets vaker, maar dan neem ik altijd een shirtje mee wat ik eroverheen kan doen, als ik bv een tempel in wil.

Zelf heb ik meestal minder bij me dan wat jij opsomt. Het zou dus echt genoeg moeten zijn. Zeker dingen als jurkjes neem ik alleen mee als ik echt ruimte over heb, rokjes combineren makkelijker. Als ik iets toe zou moeten voegen aan deze lijst zou ik eerder voor een luchtig shirt met lange mouwen gaan, dan voor iets met korte mouwen of zonder mouwen. Want topjes zijn natuurlijk hartstikke leuk, maar op veel plekken in Azië worden ze niet gewaardeerd. Te bloot. Een topje net spagettibandjes zou ik bv echt alleen aan het strand dragen. Een tanktop kan iets vaker, maar dan neem ik altijd een shirtje mee wat ik eroverheen kan doen, als ik bv een tempel in wil.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reiswekker vind je bij de Hema. Of je gebruikt je mobieltje.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Nieuw zeeland is ook in de zomer niet echt warm. Een spijkerbroek zou ik wel meenemen, want je wilt ook wel eens wat anders aan dan je afritsbroek als je een keer wat gaat drinken 's avonds. Als je 2 afritsbroeken hebt, zijn 2 korte broeken én een rok misschien wat veel. Ik was erg blij met een linnen lange broek bijv. voor busreizen.