Europa Backpackers / budget reisgids
Europa Backpackers / budget reisgids
Hey mensen,
Deze zomer ga ik (eindelijk) zelf mijn vakantie plannen. Ik heb niet superveel geld dus wil het een beetje goedkoop houden. Mijn plan is om 22 dagen op vakantie te gaan en 10 dagen reizen met interrail door Oost-Europa met mijn vriendin. Ik wil naar Berlijn, Praag, Budapest, Belgrado(?), Sarajevo en de Kroatische kust en misschien nog naar wat natuur tussendoor. Welke reisgids raden jullie voor mij aan? Ik hoor dat The Lonely Planet wel budgettips heeft. Maar ik weet niet goed welke ik dan moet kopen. En is een LP per definitie voor backpackers en budgetreizigers bedoelt of zitten er verschillen in de boeken? Ik heb namelijk gezien dat er een Europe on a Shoestring bestaat die nog meer op budget gericht lijkt te zijn. Maar als ik hier het forum rondlees zie ik dat dit boekje te weinig in detail gaat en je er alleen globaal iets aan hebt. Liefst koop ik een boek die ik ook direct op reis kan gebruiken. Ikzelf zat dus te denken aan Eastern Europe van LP, maar vraag me ook bij deze af of hij niet te globaal is. Raden jullie mij aan om een van deze boekjes te kopen of per land losse boekjes te kopen? Of raden jullie mij aan helemaal geen LP te kopen, maar een boekje van een heel andere uitgever?
Alle reacties zijn welkom.
Deze zomer ga ik (eindelijk) zelf mijn vakantie plannen. Ik heb niet superveel geld dus wil het een beetje goedkoop houden. Mijn plan is om 22 dagen op vakantie te gaan en 10 dagen reizen met interrail door Oost-Europa met mijn vriendin. Ik wil naar Berlijn, Praag, Budapest, Belgrado(?), Sarajevo en de Kroatische kust en misschien nog naar wat natuur tussendoor. Welke reisgids raden jullie voor mij aan? Ik hoor dat The Lonely Planet wel budgettips heeft. Maar ik weet niet goed welke ik dan moet kopen. En is een LP per definitie voor backpackers en budgetreizigers bedoelt of zitten er verschillen in de boeken? Ik heb namelijk gezien dat er een Europe on a Shoestring bestaat die nog meer op budget gericht lijkt te zijn. Maar als ik hier het forum rondlees zie ik dat dit boekje te weinig in detail gaat en je er alleen globaal iets aan hebt. Liefst koop ik een boek die ik ook direct op reis kan gebruiken. Ikzelf zat dus te denken aan Eastern Europe van LP, maar vraag me ook bij deze af of hij niet te globaal is. Raden jullie mij aan om een van deze boekjes te kopen of per land losse boekjes te kopen? Of raden jullie mij aan helemaal geen LP te kopen, maar een boekje van een heel andere uitgever?
Alle reacties zijn welkom.
Re: Backpackers / budget reisgids
Plan is nu om misschien met het vliegtuig naar Oost-Europa te gaan en daar met de trein, bus en eventueel een lift te reizen. Dan ben ik voor 175eu aan vliegkosten kwijt(volgens mij, of er komen nog meer kosten bij) in plaats van 249eu aan interrail. Heeft iemand een idee hoeveel kosten ik ongeveer zou maken als ik naar Belgrado ga vliegen, dan naar de Kroatische kust en dan door naar Praag? Ik begrijp dat het qua kosten erg uiteen kan lopen, maar als iemand mij een idee kan geven zou ik dat echt super vinden. Of zou iemand mij kunnen zeggen of de kans groot is dat ik goedkoper uit zou zijn als ik de optie kies met het vliegtuig te gaan?
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Allereerst ik heb de Eastern Europe reisgids altijd naar volle tevredenheid gebruikt, hij is iets globaler als de landen gidsen maar goed genoeg voor het rondtrekken en voor extra info kan je altijd naar de lokale VVV (tourist info)
Als je naar Belgrado vliegt zou ik wss als ik jullie was via Bar met de trein afzakken naar de kust van Montenegro die vind ik persoonlijk leuker, schoner en mooier als die van Kroatie. Houd er rekening mee dat als je dan nog door wilt naar Praag dat je toch nog wel flink wat treinkosten zal maken. Handigste is dan wel zoveel mogelijk met de nachttrein reizen want dan spaar je hostelkosten uit. Zijn er geen goedkopere vluchten naar Belgrado? De precieze treinkosten zou ik zo eigenlijk niet durven zeggen. Als je gaat vliegen worden dan de steden ook veranderd? en is het dan niet handiger om of naar Praag of ergens nog wat zuidelijker te vliegen? Dus dat je bijvoorbeeld eerst naar Split in Kroatië vliegt en dan terug vanaf Praag zodat je geen complete ronde hoeft te maken? want denk dat Praag-Belgrado een flinke reis is en via Kroatië naar Praag is ook een flink eind..
Ik zou dan kijken of je bijv naar Zagreb of Split kan vliegen, dan door naar Sarajevo, Belgrado, Budapest en dan naar Praag en dan terug vliegen?
Als je naar Belgrado vliegt zou ik wss als ik jullie was via Bar met de trein afzakken naar de kust van Montenegro die vind ik persoonlijk leuker, schoner en mooier als die van Kroatie. Houd er rekening mee dat als je dan nog door wilt naar Praag dat je toch nog wel flink wat treinkosten zal maken. Handigste is dan wel zoveel mogelijk met de nachttrein reizen want dan spaar je hostelkosten uit. Zijn er geen goedkopere vluchten naar Belgrado? De precieze treinkosten zou ik zo eigenlijk niet durven zeggen. Als je gaat vliegen worden dan de steden ook veranderd? en is het dan niet handiger om of naar Praag of ergens nog wat zuidelijker te vliegen? Dus dat je bijvoorbeeld eerst naar Split in Kroatië vliegt en dan terug vanaf Praag zodat je geen complete ronde hoeft te maken? want denk dat Praag-Belgrado een flinke reis is en via Kroatië naar Praag is ook een flink eind..
Ik zou dan kijken of je bijv naar Zagreb of Split kan vliegen, dan door naar Sarajevo, Belgrado, Budapest en dan naar Praag en dan terug vliegen?
Wizz air vliegt op Belgrado.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ik zie op de site van LP dat ze 3 voor de prijs van 2 verkopen. alle titels mogelijk. ik wil er twee kopen, iemand nog geinteresseerd in 1/3korting op een LP. ik woon in amsterdam, dus als je in de buurt woont is het wel zo makkelijk.
Oost-Europa blijft het geheel genomen een budget bestemming. Maar de prijzen stijgen omdat de toeristische industrie groeit, en je zou kunnen vinden dat uw reis naar Oost-Europa zal meer dan je bereid bent te betalen kosten. Zorg ervoor dat u het verblijf buiten de City Center, gebruik je Student ID Als je er een, overweeg dan het kopen van etenswaren die u eenvoudig kunt opslaan in uw hotelkamer .. Wens je een geluk voor vakanties ..
Laatst gewijzigd door Erik op 05 jul 2011 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame links verwijderd
Reden: reclame links verwijderd
-
- Reiziger
- Contacteer:
Lonely Planet is vaak/altijd goed. Ik ben ook altijd fan van de Rough Guide. Heb je trouwens dit topic gelezen? Online kun je vaak goedkoper kopen, zoals bij Amazon of Book Depository.
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl