Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Bartje83
Vakantieganger

Re: Visum Thailand niet meer gratis?

Bericht door Bartje83 »

Jep, zeker onzin-advies.

Bij binnenkomst krijg je een stempel voor 2 weken (indien je over land komt) of voor 4 weken (per lucht) verblijf. Geen enkel probleem bij welke douane dan ook.
Ralph
Reisexpert

Visums voor Thailand

Bericht door Ralph »

Ik vlieg 11 september naar Thailand en ik weet niet zeker hoe lang ik in het land zal zijn. Maar wel waarschijnlijk langer dan 60 dagen. Het Thai's consultaat in Nederland raadde me aan om 2x60 dagen visum te kopen.

Wat denken jullie, doen of gewoon goedkoopste (60 dagen) en dan daar verlengen, ik neem aan dat dit wel kan...

Ps. vandaag mijn ontslag ingediend, baas zei dat ik maar moest bellen als ik terug was ^O^
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visums voor Thailand

Bericht door Moira »

Hallo,

Ook al heb je 2 x 60 dagen dan zul je toch na 60 dagen het land moeten verlaten of een verlenging aanvragen van 30 dagen bij de Immigratie in Thailand dit kost je 1900 bath.
Als je over land in en uit reist krijg je 15 dagen bij aankomst vlieg je weer in en uit dan krijg je 30 dagen bij aankomst.

gr van Moira
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Klopt wat Moira zxegt. Enig voordeel van double entry is dat als je de tweede keer binnenkomt je weer 60 dagen krijgt. Maar als je dat niet nodig hebt is dat visum overdone.

Oh, niet helemaal waar, er is nog een voordeel van double entry: ambassade/consulaat verdient er meer aan.
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

marshall schreef:
Ps. vandaag mijn ontslag ingediend, baas zei dat ik maar moest bellen als ik terug was ^O^
Haha, waanzinnig gevoel he? Ik heb het ook gister verteld op m'n werk :-)
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Backpackgek schreef:
marshall schreef:
Ja inderdaad super gevoel, nu de laatste 8 weken aan het aftellen (nog 6,5 vrije dag dus eigenlijk nog maar 7 weken). *O* Straks gewoon de rest van het jaar niet meer werken en ik kom net een belastingschaal lager uit dus krijg ik bijna een maandloon terug aankomend jaar (net als afgelopen jaar :P).

Bedankt voor de antwoorden, ik ga een visum voor 60 dagen aanvragen en dan zie ik wel verder.
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

marshall schreef:
Backpackgek schreef:
marshall schreef:
Ja inderdaad super gevoel, nu de laatste 8 weken aan het aftellen (nog 6,5 vrije dag dus eigenlijk nog maar 7 weken). *O* Straks gewoon de rest van het jaar niet meer werken en ik kom net een belastingschaal lager uit dus krijg ik bijna een maandloon terug aankomend jaar (net als afgelopen jaar :P).

Bedankt voor de antwoorden, ik ga een visum voor 60 dagen aanvragen en dan zie ik wel verder.
Yeah! Houd je een site bij? Ben benieuwd naar de avonturen. :-)
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Backpackgek schreef:Yeah! Houd je een site bij? Ben benieuwd naar de avonturen. :-)
Nee, heb dat op mijn laatste reis (naar cuba/mexico) even gedaan maar ik vind foto's voldoende. Na een tijdje niet meer de motivatie om te blijven schrijven.

MAAR IK HEB ER ZIN IN *O* VOOR ZOVER DAT NOG NIET DUIDELIJK WAS :P
ende

Qreply

Bericht door ende »

Wij hebben een vakantie gepland naar Cambodja en Thailand. Omdat wij na aankomst in Bangkok meteen doorvliegen naar Cambodja en na een verblijf van 7 dagen in Siem Reap over land doorrijzen naar Thailand waar wij vervolgens 3 weken verblijven hebben wij bij het Thais Consulaat geinformeerd wat wij met de visum aanvraag moesten doen. Het was mij al duidelijk dat een visum bij de grens overgang van Cambodja naar Thailand slechts 2 weken geldig is. Ik heb ook aan het Consulaat gevraagd of een one entree visum voldoende zou zijn. Hun antwoord was ja, want als je meteen doorvliegt heb je geen binnenkomst in Thailand.

Wij hebben dus via het Consulaat een visum geregeld voor 30 Euro per persoon. Bij aankomst op de luchthaven van Bangkok moesten wij echter eerst door de douane om de bagage op te pikken alvorens we door konden naar de incheck balie voor de vlucht naar Cambodja.

Het gebruikelijke witte intree formulier werd ingevuld en er werden stempels in het paspoord gezet. Toen wij na een week de grens Cambodja Thailand passeerden moesten wij weer een wit entree formulier invullen en daarop werd een datum vermeld dat wij maar 14 dagen in Thailand mochten verblijven.

Wat bleek: Op de luchthaven van Bangkok was het door het Consulaat verleende visum afgestempeld als "used" Het gevolg was dat wij een binnenlandse vlucht van Koh Samui naar Bangkok en onze retourvlucht naar Nederland hebben moeten omboeken en uiteindelijk 7 dagen eerder naar Nederland zijn teruggekeerd.

Al met al een bijzonder onprettige ervaring. Ik zou graag willen weten of er mensen zijn met soortgelijke ervaring, ook wil ik anderen het advies geven om dit probleem te voorkomen door niet over land terug te reizen maar een vlucht te boeken waardoor je automatisch weer een 30 dagen visum verkrijgt.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: visum thailand (voor de 1000ste keer sorry!)

Bericht door Moira »

Hallo,

Dat gebeurt inderdaad vaker maar als je het had aangegeven bij binnenkomst dan was het je niet gebeurd. Dan had je gewoon 30 dagen gekregen en hadden ze het visum gelaten voor wat het was. Heb je op het formulier je Visumnummer ingevuld daar had de verwaring vandaan kunnen komen.

gr van Moira
renee_
Reiziger

Re: Vraag over ticket naar Bangkok

Bericht door renee_ »

We vertrekken morgen vanaf Düsseldorf, komen 23 augustus terug. China Air, iets van 630 euro. Best tevreden mee! :)

*Met tussenstop Bejing, wel leuk, zijn we ook weer in China geweest _O-
Laatst gewijzigd door renee_ op 04 jul 2011 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
mellievg

Bericht door mellievg »

Gezellig ;)... wij vertrekken morgen ook vanaf dusseldorf met china air naar bangkok ( tussenstop beijing)! Uiteindelijk hebben wij wel iets van 720 euro betaald...achja ook prima!
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Hee wat leuk, misschien kom k je nog tegen. Vlucht van 20:45? Zit op rij 40 met mn vriend hahaha :9
Wel balen dat je meer moest betalen! :N Ach ja, het is het vast dubbel en dwars waard!
Jack84
Reiziger

Visum Thailand

Bericht door Jack84 »

Hallo!

Al een tijdje ben ik aan het rondneuzen op en rond het forum, en daardoor was ik er stellig van overtuigd dat als ik een retour ticket BKK heb van 120 dagen, ik een enkeltje naar het buitenland moet aanschaffen binnen 30 dagen zodat ik op de manier kan overleggen dat ik het land binnen 30 dagen verlaat. Daarbij zou je dus gewoon bij aankomst een visum krijgen. Nu lees ik het onderstaande:

Als je een openretour, een enkeltje of een ticket voor langer dan 30 dagen hebt, moet je een visum regelen voordat je naar Thailand gaat. Hoewel hier vaak niet heel streng mee om wordt gegaan en veel mensen bij aankomst toch het visum krijgen, kun je beter het risico niet lopen om uit je vliegtuig te worden gezet alleen maar omdat je nog geen visum hebt. Regel dus je visum vooraf bij de ambassade.

Dit zal dus betekenen dat ik toch van te voren een visum moet aanschaffen en mijn theorie ten gronde gaat ? Wie heeft hier ervaring mee ?

Greeetzzz Jack
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: VISUM Thailand

Bericht door Moira »

Hallo,

Niet als je een bewijs hebt door middel van een vliegticket het land uit binnen 30 dagen. Dan heb je GEEN toeristenvisum nodig. Dus bij inchecken in NL kunnen ze daar om vragen en als je die kunt overleggen is er geen probleem.
Plaats reactie