Melbourne-Sydney met de trein

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
appeltje9

Melbourne-Sydney met de trein

Bericht door appeltje9 »

Hoi!
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een treinreis hebben gemaakt van Melbourne naar Sydney. Is dit de moeite waard ipv met het vliegtuig? Is het een mooie rit of is vliegen toch de beste optie?

Ik weet dat het een stuk langer reizen is en ook iets duurder, maar is dit het ook waard?! ben benieuwd wat jullie er van vinden!

groetjes Tilly
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Re: Melbourne-Sydney met de trein

Bericht door jdeheij »

Ik ben benieuwd naar de reacties. Ik wil namelijk ook die route gaan doen.
Ik had nog wel een andere optie: relocating a campervan

Je betaalt dan maar 1 dollar per dag. Je hoeft dan alleen de bond te betalen, die je later weer terug krijgt.
Dat leek me ook wel een leuke optie omdat het eigenlijk maar 12 a 13 uur rijden is. Dit zou je dus in 2 dagen kunnen doen
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

@jdeheij: heb je misschien meer informatie over relocating? Ik ben wel geïnteresseerd! Ik wil namelijk ook deze route doen, alleen dan de kustroute dus wil ik er ongeveer 4 dagen over doen.
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

relocating betekent dat je zo snel mogelijk de campervan/auto van de ene bestemming naar de andere brengt. Je hebt daardoor geen tijd voor toeristische stops. Voor de route melbourne - sydney moet je meestal de campervan binnen 3 dagen op plaats van bestemming hebben.
Kijk anders even op deze site: http://www.standbyrelocs.com/
en vaak kan je dit alleen op het laatste moment regelen.
Michelle89
Reisexpert

Ah tnx! Opzich zou het in 3 dagen wel lukken, en dan het stuk rondom Sydney snel overslaan en later nog een daagje dat verkennen met een huurauto... wel een zeer goedkope optie! Houd het in gedachte want ik kijk toch pas ter plekke denk ik. :)
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Volgens mij is er geen directe treinverbinding. Maar je zou er vast wel met de trein kunnen komen. Gemakkelijker is een busreis. Ik heb dit begin van het jaar gedaan. De route is niet erg bijzonder wat ik me ervan kan herinneren. Dus als geld verder geen probleem ik zou ik gaan vliegen.

Dat relocating is natuurlijk ideaal! Binnen 3 dagen is dat gemakkelijk te doen. Het is namelijk een uurtje of 10 rijden.
Michelle89
Reisexpert

@Sfoinx: Was die 10 uur met de binnenlandse route? Ik wil namelijk langs de kust, langs al die kleine kustplaatsjes. :)
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Ow nee dat was gewoon in een rechte lijn via Canberra. Als ik de kaart zo bekijk is het misschien wel twee keer zo lang. Heb eigenlijk ook geen idee wat voor plaatsjes daar allemaal langs de kust liggen.
Michelle89
Reisexpert

Ik heb het toevallig ook in een groot artikel in de krant gelezen, die zegt dat de route 1400 km is (en sommige stukken kan je wel flink doorrijden omdat er niet veel is). Dat artikel zag er erg leuk uit en zegt dat het eigenlijk ook onterecht is dat bijna alle reizigers die weg links laten liggen. Vandaar dat ik het maar ga proberen. :)
Laatst gewijzigd door Michelle89 op 04 jul 2011 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Sfoinx
Reiziger

Bericht door Sfoinx »

Zeker doen dan! veel plezier alvast
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Volgens google maps maakt het niet heel veel uit qua reistijd. Je kan ook de route langs de snowmountains nemen. Die schiint ook erg mooi te zijn.
Michelle89
Reisexpert

Ah dus binnen 3 dagen zou het wel te doen zijn dan? Ik hoef ook niet per se bij ieder stadje te stoppen ofzo, maar 3 nachtjes in verschillende dorpjes zou iig al leuk zijn. :)

Snowy Mountains zien er gaaf uit, tnx voor de tip!
Van de Walle Godelieve

Bericht door Van de Walle Godelieve »

En , heb je dan de treinreis Melbourne naar Sydney gedaan?
Plaats reactie