Visum India
- loesopreis
- Wereldreiziger
Re: India- Bangkok : visum nodig?
Ja, Zuid-Amerika is ideaal wat visa betreft. Geen probleem daar hoe vaak je de grens over gaat.
In Azië werkt het anders. En de visum regels veranderen ook regelmatig. Op deze website is wel veel actuele info te vinden. Ik ben niet bekend met de huidige India-visum-regels.
In Azië werkt het anders. En de visum regels veranderen ook regelmatig. Op deze website is wel veel actuele info te vinden. Ik ben niet bekend met de huidige India-visum-regels.
http://in.vfsglobal.be/flemish/visa-categories.aspxLinnie schreef:Ik las trouwens wel ergens dat je als je binnen 3 dagen India weer verlaat, een visum voor €25 kan aanvragen, is dat waar? Dat zou al een stuk betaalbaarder zijn!
Transitvisum:
Een transitvisum wordt toegestaan voor het uitsluitende doel om de houder ervan in de mogelijkheid te stellen door India te reizen om zijn/haar uiteindelijke bestemming te bereiken. Een aanpassing van de doelstelling is niet toegelaten. Het visum zal gewoonlijk een geldigheidsduur van 03 maanden enkel/dubbel hebben. Het transitvisum is slechts voor een rechtstreekse doorreis van maximum 3 dagen in elke richting geldig. Voor een verblijf in India, langer dan 3 dagen is de aanvraag van het gepaste visum noodzakelijk.
Dit visum kost trouwens 24€ + verwerkingskosten.
-
- Contacteer:
Wil je het helemaal goed doen dan moet je een double-entry visum krijgen voor India. Maar dat wordt onder de huidige regels niet afgegeven. Dan zit er maar een ding op: danwel op de heen- danwel op de terugreis moet je in transit blijven (dwz niet door de douane gaan). Dan moet je van tevoren de vluchten geboekt hebben, zodat, na in Amsterdam te hebben ingecheckt, je bagage automatisch naar de volgende vlucht wordt doorgezet. Als je zelf je bagage van de band moet halen en moet inchecken voor je volgende vlucht moet je door de douane, waarmee je inreis al geëffectueerd wordt.
Laatst gewijzigd door Toon Vogels op 30 jun 2011 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dag Linnie,
Ik weet niet hoeveel de ticket naar India is, maar op dit moment kan je voor net onder € 500,- met Lufthansa naar Singapore. Ik heb net gekeken en als je bijvoorbeeld in de periode 3 december tot 3 maart gaat is de ticket op dit moment nog € 495,-. In dit geval heb je het gedoe van de visum niet en wellicht kan je vanaf hier goedkopere tickets naar Bangkok krijgen (afstand is toch korter). Tevens je kan ervoor kiezen om over land naar de gewenste landen te gaan.
Ik hoop dat dit tot een goedkoper alternatief leidt. Succes met de voorbereidingen!!
Ik weet niet hoeveel de ticket naar India is, maar op dit moment kan je voor net onder € 500,- met Lufthansa naar Singapore. Ik heb net gekeken en als je bijvoorbeeld in de periode 3 december tot 3 maart gaat is de ticket op dit moment nog € 495,-. In dit geval heb je het gedoe van de visum niet en wellicht kan je vanaf hier goedkopere tickets naar Bangkok krijgen (afstand is toch korter). Tevens je kan ervoor kiezen om over land naar de gewenste landen te gaan.
Ik hoop dat dit tot een goedkoper alternatief leidt. Succes met de voorbereidingen!!
Laatst gewijzigd door panky op 29 jun 2011 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Haha dat is heel grappig, want dat met Singapore was ik net van plan, al dat gedoe niet en nog steeds goedkoop. Dat ticket naar india was welliswaar 380, maar goed + visa is het bijna gelijk...Thanks voor de tip!
Re: Nieuwe Visum Regels India
Wat valt precies onder een boekingsbevestiging?
Ons plan is als volgt, vliegen naar Delhi, vervolgens drie weken in India verblijven en dan twee weken Nepal (dus over land India verlaten) en dan vliegen vanuit Kathmandu. De eerste nachten in Delhi zullen we boeken maar de rest niet. Dan hebben we dus een probleem?
Ons plan is als volgt, vliegen naar Delhi, vervolgens drie weken in India verblijven en dan twee weken Nepal (dus over land India verlaten) en dan vliegen vanuit Kathmandu. De eerste nachten in Delhi zullen we boeken maar de rest niet. Dan hebben we dus een probleem?
- bolletjeom
- Reisexpert
moeilijk te zeggen. Het zou geen probleem moeten zijn maar ik durf niets meer te beloven.
Misschien ook een hotel boeken in nepal als bewijs dat je gaat doorreizen???
Misschien ook een hotel boeken in nepal als bewijs dat je gaat doorreizen???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dan zou ik idd via Singapore gaan vliegen, want met een beetje pech heb je anders een double entry nodig, wat duurder is. Visum is nodig wanneer je langs de douane gaat.
Heb je 'm slechts één keer nodig, dan hoop ik dat het alleen op de heenweg is, want een transit visum is 15 dagen geldig, dus binnen 15 dagen na afgifte moet je in India zijn.
Ik moest mijn transit visum in Nepal regelen, in april. Geen probleem, alleen je bent er wel wat uurtjes aan kwijt. 't Was goedkoper dan in NL.
Heb je 'm slechts één keer nodig, dan hoop ik dat het alleen op de heenweg is, want een transit visum is 15 dagen geldig, dus binnen 15 dagen na afgifte moet je in India zijn.
Ik moest mijn transit visum in Nepal regelen, in april. Geen probleem, alleen je bent er wel wat uurtjes aan kwijt. 't Was goedkoper dan in NL.
Oke dat is wel een goed idee inderdaad, anders ga ik als ik terug ben van vakantie (eerst zaterdag naar Amerika) wel even langs de ambassade om het één en ander te checken.
Qreply
Dag Alex,
ik lees dat jij je visum voor India in Kathmandu hebt geregeld. moet je dan ook al precies weten wanneer je precies naar India gaat en waar je gaat verblijven in India? En moet je dan ook pasfoto's hebben in het formaat 5 x ? Of kan je dat daar allemaal regelen?
Ik hoor graag van je.
Groetjes Heidi
ik lees dat jij je visum voor India in Kathmandu hebt geregeld. moet je dan ook al precies weten wanneer je precies naar India gaat en waar je gaat verblijven in India? En moet je dan ook pasfoto's hebben in het formaat 5 x ? Of kan je dat daar allemaal regelen?
Ik hoor graag van je.
Groetjes Heidi
-
- Reiziger
Re: Visum India en Nepal regelen in Azie
He,
als je in Kathmandu je visum regelt dan moet je een behoorlijke lijst invoeren waaronder de datum van entree en de plek van entree. Deze dingen komen echter niet op je visum in je paspoort te staan. Ik weet niet of dit wel geregistreerd wordt, maar dan nog is het niet belangrijk, want ik ben op een andere dag dan gepland India in gegaan en ook bij een andere grens overgang dan gepland. Je visum voor India is geldig vanaf de dag dat hij uitgegeven wordt en vorig jaar was hij van dat moment 3 maanden geldig.
Waar ga je allemaal heen in Nepal en welke grens overgang wil je gebruiken? Ik vond Nepal echt te gek!
Groetjes Alex
als je in Kathmandu je visum regelt dan moet je een behoorlijke lijst invoeren waaronder de datum van entree en de plek van entree. Deze dingen komen echter niet op je visum in je paspoort te staan. Ik weet niet of dit wel geregistreerd wordt, maar dan nog is het niet belangrijk, want ik ben op een andere dag dan gepland India in gegaan en ook bij een andere grens overgang dan gepland. Je visum voor India is geldig vanaf de dag dat hij uitgegeven wordt en vorig jaar was hij van dat moment 3 maanden geldig.
Waar ga je allemaal heen in Nepal en welke grens overgang wil je gebruiken? Ik vond Nepal echt te gek!
Groetjes Alex
Hoi Alex,
Bedankt voor je reactie. Het klinkt ingewikkeld allemaal met dat visum zowel vanuit hier als vanuit Nepal. Helemaal omdat ik niet weet wanneer ik precies naar India ga (ligt eraan hoe leuk ik het in Nepal vind
) en welke grensovergang... daar heb ik al helemaal niet over nagedacht. Ik wil niet te veel vastleggen. Ga een half jaar backpacken en vind het juist leuk om dingen niet te plannen en ter plekke te beslissen wat de route gaat worden (Weet alleen de landen: nepal, india, sri lanka, maleisie, borneo en de filipijnen).
Welke grensovergang heb jij toen gepakt? Ben jij vanuit Katmundu gevlogen? Welke maatschappij? Of ben je over land gegaan? En wat heb jij bezocht in Nepal en India?
In Nepal wil ik vooral outdoor dingen gaan doen zoals een trekkingstocht van een aantal dagen (ook geen idee welke: annapurna??? maar is misschien ook te zwaar..) en ik wil zeker gaan raften daar. Sowieso Kathmundu en Pokhara (Sarangkot, van daaruit vertrekken volgens mij ook de meeste trekkingen), Chitwan national park lijkt me ook erg leuk maar misschien ook wel weer erg toeristisch?
Heel concreet is het dus nog niet.
In India wil ik naar het zuiden toe, maar ook hier weet ik (nog) niet hoe en wat. Als je leuke tips hebt, dan hoor ik dat graag!
Groetjes Heidi
Bedankt voor je reactie. Het klinkt ingewikkeld allemaal met dat visum zowel vanuit hier als vanuit Nepal. Helemaal omdat ik niet weet wanneer ik precies naar India ga (ligt eraan hoe leuk ik het in Nepal vind

Welke grensovergang heb jij toen gepakt? Ben jij vanuit Katmundu gevlogen? Welke maatschappij? Of ben je over land gegaan? En wat heb jij bezocht in Nepal en India?
In Nepal wil ik vooral outdoor dingen gaan doen zoals een trekkingstocht van een aantal dagen (ook geen idee welke: annapurna??? maar is misschien ook te zwaar..) en ik wil zeker gaan raften daar. Sowieso Kathmundu en Pokhara (Sarangkot, van daaruit vertrekken volgens mij ook de meeste trekkingen), Chitwan national park lijkt me ook erg leuk maar misschien ook wel weer erg toeristisch?
In India wil ik naar het zuiden toe, maar ook hier weet ik (nog) niet hoe en wat. Als je leuke tips hebt, dan hoor ik dat graag!
Groetjes Heidi
-
- Reiziger
He Heidi,
de vraag is eigenlijk meer hoelang je naar India ongeveer wil.
Als je vanaf de dag dat je visum verstrekt is nog 3 maanden hebt, en je besluit 2 maanden in nepal te blijven (vond ik leuker dan india) heb je nog steeds een maand in India.
Voor het regelen van je visum zou ik je wel aanraden om zo een mannetje in te huren die alles voor je regelt, dan hoef je ook maar 1 keer naar de ambassade.
Een trekking in de annapurna is er in alle soorten en maten, van 1 dag tot 3 weken. ik heb er 1 gedaan van 6 dagen, goed te doen ook als je geen echte bergwandelaar ben, maar wel zwaar idd.
als je naar een national park wil, raad ik je aan om naar bardia te gaan. dat is helemaal in het westen en veel minder toeristisch, maar wel lastig bereikbaar. Je gaat een half jaar op reis in Azie dus lastige reizen ben je dan waarschijnlijk wel gewend. ik heb een week genomen voor de jungle omdat ik nou eenmaal gek ben van jungles en de beesten!
vlakbij bardia ben ik de grens overgegaan. deze heet Nepalganj. je moet dan wel rekening houden dat een stad niet echt in de buurt is. wij zijn vandaaruit naar Lucknow gegaan (omdat dat de dichtstbijzijnde stad is (bus 7 uur). vandaar kan je de trein naar Varanassi pakken en dan bijvoorbeeld via agra naar rajastan reizen.
Je hoeft je eigenlijk helemaal geen zorgen te maken over een planning. ik (en iedereen op dit forum) reist zoals jij dat wil gaan doen: niks plannen en wel zien wat je gaat doen. in Azie kan je elke dag een willekeurige richting kiezen en dan kom je wel weer wat gaafs tegen. daarom is mijn advies ook om niet te veel in de lonely planet te kijken. overal is wel iets van openbaar vervoer en overal is wel iets van een slaapplaats.
groetjes
ps sorry voor de slechte spelling van plaatsnamen enzo, het is laat haha
de vraag is eigenlijk meer hoelang je naar India ongeveer wil.
Als je vanaf de dag dat je visum verstrekt is nog 3 maanden hebt, en je besluit 2 maanden in nepal te blijven (vond ik leuker dan india) heb je nog steeds een maand in India.
Voor het regelen van je visum zou ik je wel aanraden om zo een mannetje in te huren die alles voor je regelt, dan hoef je ook maar 1 keer naar de ambassade.
Een trekking in de annapurna is er in alle soorten en maten, van 1 dag tot 3 weken. ik heb er 1 gedaan van 6 dagen, goed te doen ook als je geen echte bergwandelaar ben, maar wel zwaar idd.
als je naar een national park wil, raad ik je aan om naar bardia te gaan. dat is helemaal in het westen en veel minder toeristisch, maar wel lastig bereikbaar. Je gaat een half jaar op reis in Azie dus lastige reizen ben je dan waarschijnlijk wel gewend. ik heb een week genomen voor de jungle omdat ik nou eenmaal gek ben van jungles en de beesten!
vlakbij bardia ben ik de grens overgegaan. deze heet Nepalganj. je moet dan wel rekening houden dat een stad niet echt in de buurt is. wij zijn vandaaruit naar Lucknow gegaan (omdat dat de dichtstbijzijnde stad is (bus 7 uur). vandaar kan je de trein naar Varanassi pakken en dan bijvoorbeeld via agra naar rajastan reizen.
Je hoeft je eigenlijk helemaal geen zorgen te maken over een planning. ik (en iedereen op dit forum) reist zoals jij dat wil gaan doen: niks plannen en wel zien wat je gaat doen. in Azie kan je elke dag een willekeurige richting kiezen en dan kom je wel weer wat gaafs tegen. daarom is mijn advies ook om niet te veel in de lonely planet te kijken. overal is wel iets van openbaar vervoer en overal is wel iets van een slaapplaats.
groetjes
ps sorry voor de slechte spelling van plaatsnamen enzo, het is laat haha
Uh als je echt naar al die landen wilt in 6 maanden dan zal je toch juist wel moeten gaan plannen, anders gaat het je nooit lukken. Als het je niet uitmaakt dat je uiteindelijk bijvoorbeeld alleen nepal, india en sri lanka ziet dan is het prima.Heidi schreef: Ga een half jaar backpacken en vind het juist leuk om dingen niet te plannen en ter plekke te beslissen wat de route gaat worden (Weet alleen de landen: nepal, india, sri lanka, maleisie, borneo en de filipijnen).
In India wil ik naar het zuiden toe, maar ook hier weet ik (nog) niet hoe en wat.
Annapurna circuit is wel zwaar maar zeker niet zwaar, ik was ook gewoon een luie, kantoorbaan persoon met wat te veel gewicht en kon deze ook gewoon lopen. Het begin is lastig omdat je het niet gewend bent en de topdagen zijn echt lastig maar het is veel meer een kwestie van wilskracht dan lichamelijke kracht. Je vertrekt 's ochtends vroeg en meestal waren we rond 14:30 klaar, de echt snelle mensen al om 13:00, maar er was ook een hele dikke amerikaan die ook nog zijn eigen rugzak droeg die meestal pas om 17:00 aankwam. Maakt allemaal niets uit en iedereen helpt elkaar onderweg.
In India heb je goedkope binnelandse vluchten dus ik zou daar naar kijken, als mag je vind ik de Taj Mahal niet missen als je naar India gaat. Je zou dan eerst vanaf Chitwan de grens over kunnen naar Varanasi, dan Agra, Delhi en daar een goedkope binnenlandse vlucht naar het zuiden voor nog een maand ofzo.
Als je dit doet plus alles wat je al noemt in Nepal en de Annapurna trekking dan heb je toch al zeker 3 maanden nodig. In jouw geval denk ik dat het het handigst is om pas in Kathmandu je visum voor India aan te vragen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY