Wat voor apparatuur neem je mee op reis?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Jenny
Reisexpert

Re: Wat voor apparatuur neem je mee op reis?

Bericht door Jenny »

WizardOfOss schreef:In dat geval kon ik bij m'n laatste bezoek aan Noord-Korea ook nog een paar LED-zaklampjes/sleutelhangers (€ 0,79 bij de Action!) aan de lijst toevoegen, die heb ik echter aan onze gidsen gegeven...
Goed idee om cadeau te geven in Indonesie! Ik moet ook maar eens langs de Action. (Ik ben er nog nooit geweest 8)7 )
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Zeker doen, maar let wel op, is een gevaarlijke winkel. Massa's leuke zooi die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt, maar te goedkoop om te laten liggen. Ik ging er heen voor een paar pakjes gekleurd papier, maar kwam met twee tassen vol toei weer naar buiten. Bij de Xenos heb ik dat ook altijd, alleen is de Action nog een stuk erger.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik neem ook een gps tagger mee voor de foto's. Ook nog niet genoemd een Suunto Core (limited edition uiteraard) outdoor horloge en afhankelijk van de bestemming een Steripen UV-filter. Foto's backup (anders dan op de notebook) doe ik niet op een externe hd maar kleine usb sticks.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Ach ja, USB-sticks heb ik inderdaad ook nog bij me, al is dat voornamelijk voor backup van belangrijke documenten (kopie paspoort, verzekeringspolissen e.d.).

Een GPS-tagger heb ik ook al meer dan eens overwogen, maar meestal kan ik ook zonder de plaatsen waar ik ben geweest wel terugvinden in Google Earth.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ach ja, USB-sticks heb ik inderdaad ook nog bij me, al is dat voornamelijk voor backup van belangrijke documenten (kopie paspoort, verzekeringspolissen e.d.).
Vreemde gedachte. Een USB-stick kan nl ook gejat worden.....daarom slaan de meeste mensen dit soort scans op in hun hotmail, gmail enzo....
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Heb ik ook, en op m'n netbook, en op m'n MP3-speler, en ook nog in beide tassen op papier. Maar heb ook een klein stikkie in m'n portemonnee zitten. Alsof iemand die ooit zou jatten 8)7

Ik vertrouw liever niet volledig op internet, zeker niet als ik naar landen ga waar zo af en toe een site achter en filter verdwijnt, of waar überhaupt geen internettoegang is. En ik heb ook al een keer met een stikkie lopen leuren om een PDF'je geprint te krijgen (Adobe Reader was toen blijkbaar in China nog niet zo populair) wat gefaxt moest worden, nu ben ik op alles voorbereid...
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Zit wat in.....jij met die rare landen als Noord Korea enzo :-).

Ik hou het bij hardcopy en hotmail hoor. Maar naar Noord Korea zou ik er ook niet op vertrouwen dat m'n hotmail niet geblocked wordt.... eh, misschien erger: dat heel internet geblocked wordt en mobiele telefoons wellicht ook nog eens....

China klinkt ook dubieus ja. Had google daar geen gedonder met blokkades?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Ik heb er zelf in China nog nooit echt iets van gemerkt, heb Hotmail. Maar van gebruikers van Gmail of Yahoo heb ik wel meer dan eens van problemen gehoord, dat kon soms van dag tot dag verschillen. Maar heb zelf weleens gehad dat ik naar een ogenschijnlijk onschuldige site wilde gaan, maar toen consequent werd doorverwezen naar Baidu.

En uiteraard kon ik het niet laten even op Wikipedia te kijken naar het verhaal over het Tiananmen-plein. De Engelse versie was iets ingekort, de hele protesten werden met een enkel zinnetje afgedaan en geen link naar de specifieke pagina hierover. De Nederlandse versie daarentegen was gewoon volledig, inclusief link. En nu komt het: vanuit die pagina kon je zo doorklikken naar de Engelse pagina over de protesten, ongecensureerd...

In Noord-Korea wordt je telefoon overigens niet geblokkeerd. Je moet hem bij aankomst inleveren, en krijgt hem bij vertrek pas weer terug. Was wel komisch vorig jaar toen we per trein het land verlieten, aan de grensovergang Sinuiju - Dandong kreeg iedereen de telefoon weer terug, we waren het grensstation aan de Koreaanse kant nog niet uitgereden of iedereen zat al driftig te bellen (of te vloeken vanwege een lege accu). Direct de schade van een week zonder telefoon inhalen...
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ik neem niet veel mee op reis. Een gsm en een goedkoop fototoestel. Dat is het zowat :-)
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

- notebook ( be/verwerken foto's, internet & itunes )
- externe HS ( backup )
- cannon dig. camera
- iPod
- goedkoope simlockvrije fluttelefoon om op bestemming een simkaartje te kopen ( tevens wekker )
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

- iPad.
- Dslr camera + lensen.
- GSM
- iPod nano
- externe HD 160GB
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Misschien een rare vraag, maareh, die externe HDD kan je toch niet op die iPad aansluiten? Of gebruik je die dan via een computer in een ho(s)tel?
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Zit een cardreader in de HD waar CF kaarten in kunnen, dus kan zo backuppen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Op die manier, meer een imagetank dus eigenlijk?

Heb ik ook een paar jaar gebruikt, in de tijd dat een 1GB CF-kaartje nog €140 kostte was het pure noodzaak, maar dat ding is (gelukkig tussen twee trips in) overleden. Handig apparaat, alleen heeft mijn vertrouwen in die oplossing wel een deuk opgelopen. Gelukkig kosten geheugenkaartjes tegenwoordig niet zoveel meer..
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Klopt, maar ik gebruik hem niet zozeer om plaats te maken op mijn kaartjes. Meer om alle foto's op 2 plaatsten te hebben, want ik moet er niet aan denken dat tijdens de reis een kaartje kapot of verloren gaat en ik gemaakte foto's kwijt ben. Zal nooit een kaartje leeg maken tijdens de reis.
Plaats reactie