Geen verkoop van medicijnen!

Heb je iets te koop of zoek je nog iets? Een auto, reisspulletjes, een Lonely Planet zet het in dit sub-forum!
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Geen verkoop van medicijnen!

Bericht door bolletjeom »

Hallo allemaal

Hoewel velen van ons terug komen van een reis met nog wat Malariatabletten in de tas is het niet de bedoeling dat die hier te koop aangeboden worden.

Wijzelf hebben er niet zo'n moeite mee maar het is wettelijk verboden.

Berichten waarin Malariatabletten of andere medicatie aangeboden worden zullen we dus moeten verwijderen.
We hopen dat jullie daar begrip voor kunnen opbrengen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Will
Reisexpert

Re: Geen verkoop van medicijnen!

Bericht door Will »

Ik dacht inderdaad ook dat dat wettelijk verboden was, maar toch raadde onze dokter aan om eens rond te horen bij vrienden/familie of ze niet nog wat pillen over hadden van vroegere reizen.
In hoeverre is dat dus echt wettelijk verboden?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je vrienden iets geven dat je over hebt is iets anders dan iets te koop aanbieden of de gelegenheid geven om aan te bieden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ah, het draait er dus eigenlijk meer om dat jullie niet willen dat er via AtG geld wordt verdiend met geneesmiddelen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Will schreef:Ah, het draait er dus eigenlijk meer om dat jullie niet willen dat er via AtG geld wordt verdiend met geneesmiddelen?
Het is niet toegestaan op internet geneesmiddelen te verhandelen die alleen op doktersrecept te krijgen zijn. Het zou een slechte zaak zijn als een forum daar aan mee zou willen werken!!!!
Strengere regels voor het voorschrijven van geneesmiddelen via internet: een behandelaar mag alleen via internet voorschrijven als hij de patiënt én zijn 'medicijngeschiedenis' kent.
En dat doe je niet als je als onbevoegd persoon iets verkoopt op het net!

bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... iddelenwet

of

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=6598

of
Voor de goede orde wordt opgemerkt dat het voorstel niet behelst om het ‘te koop aanbieden’ in het algemeen te verbieden, maar uitsluitend voor onbevoegden. De IGZ kan op dit moment al optreden in het geval dat geneesmiddelen onbevoegd worden vervaardigd, in voorraad gehouden, verkocht en afgeleverd. Deze handelingen zijn al wettelijk verboden. Het staat bij degene die een geneesmiddel te koop aanbiedt echter niet op voorhand vast dat hij voornoemde verboden ook overtreedt. Daarom wordt de opsporing en de bewijslast vergemakkelijkt indien het ‘te koop aanbieden’ afzonderlijk strafbaar wordt gesteld. Hiermee krijgt de IGZ een extra instrument in handen. Dit gebeurt in het wetsvoorstel tot wijziging van de Geneesmiddelenwet (32 196).
bron: http://www.medicalfacts.nl/2011/04/12/a ... -internet/
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Oké!
Orange1

Bericht door Orange1 »

ja het is veeeeel beter om ze via de dokter te krijgen, niet zomaar je lijf volstoppen met pillen met onbekende effecten!

Ik ben momenteel nog op zoek naar een reismaatje naar verwijderd , wie wil er mee? Neem een kijkje op de homepage, ik kan niet wachten tot ik in de Space Mountain zit whooeehoee!!
Laatst gewijzigd door Erik op 29 feb 2012 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam verwijderd
Plaats reactie