Visum China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Re: visum china 60/90 dagen

Bericht door loeperlive »

Hai, ben ik weer, met vers nieuws van het front.
Ben vanmorgen naar het Public Security Bureau geweest in Shangri-La, om mijn visa te verlengen.
Mijn tweede entry is zoals verwacht vervallen, maar verder geen narigheid. Ik had alleen maar een pasfoto en 160yuan nodig (nog geen 20 euro) en in een uur was alles geregeld. Er prijkt nu een mooie sticker in mijn paspoort waarop staat dat ik tot 1 augustus mag blijven *O*

Mijn visum is verlengd vanaf de laatste dag van mijn huidige visum.

Ik heb gehoord dat verlengen in Lijiang bijvoorbeeld wel drie of vier dagen kan duren EN ze verlengen het vanaf de dag dat je komt, dus je verliest waarschijnlijk een aantal dagen van je huidige visum. Dat is dus niet het geval in Shangri-La.
Een ander voordeel in Shangri-La is dat de beambte Engels spreekt. Erg handig!
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: visum China

Bericht door emiels »

Een 30 dagen visum kan je in China zelf 2x verlengen met 30 dagen. Je moet dan naar een kantoor toe wat te vinden is in elke grote stad met oa. kopie paspoort / visum, bewijs dat je voor elke dag US$100 te besteden heb (print screen digibank is genoeg) en een resident papier van de lokale politie.

Ik heb mijn paspoort nu net afgegeven en kan het na 5 werkdagen weer ophalen. Mijn orginele visum verloopt as. zondag dus eigenlijk ben ik dan een paar dagen illegaal in het land... Het is dus niet zo als je maar een 30 dagen visum hebt je het land uit moet om langer te kunnen blijven.
Bij de meeste hostels kunnen ze dit trouwens zelfs voor je regelen alleen betaal je dan weer wel meer dan de 160 yuan die ik nu moet betalen.
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
joengaa

Visum China

Bericht door joengaa »

Hey medereizigers,

Ik wil in november een backpack trip van 3maanden maken door azie waaronder 2 weekjes China, dit is mijn eerste keer buiten europa om. Wie kan mij helpen en zeggen welk visums ik allemaal nodig heb en/of ik die hier moet regelen of daar ter plekke ?
Landen die ik bezoek zijn :china,thailand,vietnam,laos

Alvast bedankt Groetjes
Joe
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum China

Bericht door Yvonnetje »

Hoi Joe,

leuk dat je op reis gaat en ook naar China wilt!
Voor de landen die je wilt gaan bezoeken moet je voor China & Vietnam van tevoren een visum aanvragen.
Voor Laos & Thailand krijg je bij de grens een visum. In Thailand is dit gratis {on arrival, simpelweg een stempel} en in Laos krijg je je visum in je paspoort geplakt en moet je een pasfoto inleveren.

Kijk ook eens bij de landeninformatie en de andere topics over visa. Er is al veel over gevraagd & geschreven.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
joengaa

Bericht door joengaa »

Hey Yvonne

Super bedankt voor je info en mijn excuses voor mijn late reactie. Ik wilde ook Hongkong bezoeken tijdens mijn bezoekje aan china, heb ik een dubble enty visum nodig ? En zou je het aanraden om hier de visum voor vietnam te regelen of daar ?

alvast bedankt voor je reactie
Groetjes Joe
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Voor hong kong heb je inderdaad een double entree nodig. lees even onze reisinfo over visum china daar staat alles vermeld ook over bezoeken Hong Kong.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Hong Kong kun je zo in; daar hoef je op voorhand geen visum voor aan te vragen.
Doe je China - Hong Kong - China, dan heb je zoals Tikva zegt een dubbele entree nodig voor China.

Wat betreft je visum voor Vietnam; daar kan ik je niets over zeggen. Ben er zelf {nog} niet geweest.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
joengaa

Bericht door joengaa »

dankjewel voor jullie reactie
Ik heb me laten vertellen dat je ook in Laos een visum voor vietnam kunt regelen wat iets soepeler gaat maar dat moet ik nog uitzoeken en dan laat ik je het weten ;)

groetjes Joe
platofrank

visum China

Bericht door platofrank »

Ik wil begin november voor een maand of 2 naar China... heb nog geen tickets en hotels geboekt. Kan ik dan al een visum aan gaan vragen?
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Je hebt geen ticket nodig om als toerist een visum aan te vragen.
Voor een 60 dagen visum is het wel van belang dat je een uitgebreide beschrijving van je reisroute maakt (invullen op de regels van vraag 2.8 en 2.9) en bij vraag 2.4 60 dagen zetten.

Met goede groet,
Froja
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Thesecondrookie

Bericht door Thesecondrookie »

Ik heb ook vorige week mijn visum aangevraagd. Zelf heb ik nog geen ticket's om China binnen of om naar buiten te gaan... Overigens heb ik wel voor 1 nacht een hotel geboekt en dat hotel op het formulier gezet en ik heb al mijn visum. Maar het is een visum voor 30 dagen. Dus ik weet niet hoe het werkt voor 60 dagen.

Maar als je voor 60 dagen naar China wilt gaan dan zou je bijvoorbeeld eerst een visum voor 30 dagen aanvragen en dan 30 dagen in China blijven. Vervolgens een vlucht naar Hong Kong nemen en daar weer een visum voor 30 dagen aanvragen. Want ik neem aan dat je ook Hong Kong wilt zien? Maar dit is maar een idee...

Maar S6 met aanvragen voor je visum!
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Beste Dirk,

Als je geen antwoord hebt op de vraag:
platofrank schreef:Ik wil begin november voor een maand of 2 naar China... heb nog geen tickets en hotels geboekt. Kan ik dan al een visum aan gaan vragen?
waarom reageer je dan?

Waarom zou je iemand op extra kosten jagen door 'm naar Hong Kong te sturen, als zonder problemen een 60 dagen visum aangevraagd kan worden?
Thesecondrookie schreef: Want ik neem aan dat je ook Hong Kong wilt zien?
Zie dat nergens in het verzoek van platofrank staan!

Snap ook het cynische s6 niet ..............
't is echt makkelijk een 60 dagen visum te verkrijgen ......... kwestie van juist invullen van het formulier

Met goede groet,
Froja
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Je hebt geen ticket nodig om als toerist een visum aan te vragen.
Voor een 60 dagen visum is het wel van belang dat je een uitgebreide beschrijving van je reisroute maakt (invullen op de regels van vraag 2.8 en 2.9) en bij vraag 2.4 60 dagen zetten.
De Chinese ambassade heeft de benodigdheden voor visumaanvragen gewijzigd.
M.i.v. 1 december 2011 is het voor toeristen weer verplicht een vluchtschema en hotelboeking(en) voor de gehele periode van verblijf bij de aanvraag te voegen en indien van toepassing ook een schema van rondreis.
Zonder deze toevoegingen wordt geen visum meer verstrekt!

En nu maar hopen dat platofrank al een visum heeft of zelfs al hoog en droog in China zit :D

Met goede groet,
Froja
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Kavita

Visum voor China

Bericht door Kavita »

Ik reis van nederland naar kualalumpur via hongkong ... Van kuala lumpur wil ik 3 tot 4 dagen naar ghuangzou (china) gaan en dan via hongkong terug naar nederland .voor welk alnd heb ik een visum/visa nodig .. Hoe en wat kan ik doen ?????
Gr.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum

Bericht door Moira »

Hallo,

Het enige land waar je een visum voor nodig hebt is China. Die is vrij lastig te krijgen en ik zou die moeite niet nemen voor zo'n kort tijd. De landen Maleisie en Hong Kong krijg je een visum bij aankomst.
Plaats reactie