Beklimmen mount Kinabalu!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Beklimmen mount Kinabalu!

Bericht door lisette-van-beek »

Ik ben een beetje in verwarring betreft de prijs van het beklimmen van mount Kinabalu.
Als ik hier zo rond kijk en op sites van touragents (bijv borneoecotours.com) zie ik prijzen van rond de 275 euro...Maar ik zie ook bij sommige internetsites dat het maar rond de 70 euro ofzo kost, zoals op http://www.climbmtkinabalu.com/faq.html
"How much does it cost to climb Mt Kinabalu?

There are a range of fees imposed by Sabah Parks for all climbers. For the typical non-Malay adult tourist, it will cost about RM250 ($80 AUD).

This is made up of a climbing permit (RM100), guide fee (RM70-100, depending on route and group size), insurance (RM7), transfer to Timpohon Gate (RM10-30, depending on group size), accommodation at Laban Rata (RM50-60) and entry to Kinabalu National Park (RM15). Transport to and from Kinabalu National Park, food and equipment costs are not included in this price."
Deze prijs is dus wel gebaseerd op 1 overnachting en niet twee (wat ik wel wil doen)... maar ik ga er vanuit dat het dan toch niet opeens oploopt van 70 euro naar 300 euro?? :S

Iemand ervaringen? Ik wil de berg graag beklimmen maar wil wel weten welk prijskaartje daar aan hangt.
En nog een vraag: Hoever van te voren moet ik dit regelen?

Bedankt!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
kohraya
Reisexpert

Re: Beklimmen mount Kinabalu!

Bericht door kohraya »

Het is alweer 10 jaar geleden dat ik de Kinabalu beklom (voor +/- 25€). Dus mijn info is niets meer waard.
Een tip die misschien wél nog nuttig is, is om je niet per twee bij een gids te laten indelen. Ze probeerden dat toen om op die manier zoveel mogelijk gidsen een centje te laten verdienen. Sta er op dat je in een groter groepje terecht komt zodat de prijs van de gids gedeeld kan worden.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb het idee dat ik deze vraag een paar dagen geleden ook al ergens beantwoord heb.

Ter plekke iets boeken en regelen is goedkoper. Het hoeft zeker geen 300 te kosten. tegen de 100 is veel aannemelijker. Zeker als je een kleine groep bent en een dag extra wilt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marieke van Vliet

Mount Kinabalu

Bericht door Marieke van Vliet »

Hoi!

Mijn vriend en ik willen de berg Mount Kinabalu beklimmen. Nu de vraag, heeft iemand advies betreft het boeken van deze tocht ivm slaapplekken, een site en kosten? Al het advies is welkom!

Groeten Marieke
Marijedelaat

Qreply

Bericht door Marijedelaat »

We hebben via Sutera geboekt voor 2 nachten, 1 in het Kinabalu Park en 1 Laban Rata. Nu kunnen we via Sutera geen gids boeken, betekent dit dat we altijd de berg opkunnen en dat er zowiezo een gids beschikbaar is?
Iemand ervaring?
margreetvanderhelm

Bericht door margreetvanderhelm »

Hoi Lisette,
Ik zie dat het al 5 jaar geleden is dat je de Kinabalu beklommen hebt. Ik wil aankomende zomer het zelfde doen. Ik ben heel erg benieuwd hoe je het uiteindelijk aangepakt hebt...
Plaats reactie