To afritsbroek or not to afritsbroek..?
-
- Reiziger
- Contacteer:
To afritsbroek or not to afritsbroek..?
Hi allemaal,
In september ga ik voor lange tijd op wereldreis langs de 7 continenten. We hebben al veel geregeld en kunnen niet wachten om te gaan, maar hebben nog wel iets waar we niet helemaal zeker van zijn: nemen we een afritsbroek, of niet?
Nemen jullie een afritsbroek mee op reis?
Superthanks voor jullie antwoorden!
In september ga ik voor lange tijd op wereldreis langs de 7 continenten. We hebben al veel geregeld en kunnen niet wachten om te gaan, maar hebben nog wel iets waar we niet helemaal zeker van zijn: nemen we een afritsbroek, of niet?
Nemen jullie een afritsbroek mee op reis?
Superthanks voor jullie antwoorden!
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: To afritsbroek or not to afritsbroek..?
Oh shoot.. ik zie dat hier al eens een bericht over is geweest.. excuus!
Ik neem er minimaal 2 mee, en dan meestal nog een spijker + 3-kwarts.
Ik heb ze gehad, maar tegenwoordig heb ik meestal een 3-kwart broek en een broek die je op kan rollen.
De meeste afritsbroeken rits je af boven de knie, dat vind ik te kort voor sommige landen (lees: de landen waar ik recentelijk ben geweest).
De meeste afritsbroeken rits je af boven de knie, dat vind ik te kort voor sommige landen (lees: de landen waar ik recentelijk ben geweest).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Je hebt ook afritsbroeken (perry sport eigen merk) die je 2 keer kunt afritsen. Dus zowel als korte broek en als driekwart broek deze vind ik echt ideaal. Zijn ook niet zo duur en zien er wel oke uit. Meestal neem ik die in ieder geval mee. Als het een warm land is dan nog een 3kwart broek, plus gewone afritsbroek en 2 rokjes.
Voor vrouwen is een legging ook handig met een rokje. Is je rokje te koud/kort dan gewoon legging eronder.
Voor vrouwen is een legging ook handig met een rokje. Is je rokje te koud/kort dan gewoon legging eronder.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reiziger
- Contacteer:
Klinkt top, thanks! Ik vind de legging/rokje combi ook altijd ideaal en handig om mee af te wisselen.Tikva schreef:Je hebt ook afritsbroeken (perry sport eigen merk) die je 2 keer kunt afritsen. Dus zowel als korte broek en als driekwart broek deze vind ik echt ideaal. Zijn ook niet zo duur en zien er wel oke uit. Meestal neem ik die in ieder geval mee. Als het een warm land is dan nog een 3kwart broek, plus gewone afritsbroek en 2 rokjes.
-
- Reisexpert
Wij doen deze waarschijnlijk niet meer mee omdat we meestal de 3 kwart broek aanhebben en af en toe de short. op die manier kom je op 3 verschillende soorten kleuren aangezien de verschillende stukken door de zon afgeschenen worden.
maar da's puur esthetisch. voor de rest zitten ze gemakkelijk, drogen vlug en ritssysteem werkt goed
maar da's puur esthetisch. voor de rest zitten ze gemakkelijk, drogen vlug en ritssysteem werkt goed
- bolletjeom
- Reisexpert
om esthetische redenen wil je ze thuis laten, om praktische redenen neem je ze mee.
ik heb ze soms mee. Met name naar landen waar ik verwacht trekkings te maken en veel wisselen weer te hebben. Naar afrika gaan ze dus weer mee. En dan die met de twee ritsen. kan je spelen met de lengte.
ik heb ze soms mee. Met name naar landen waar ik verwacht trekkings te maken en veel wisselen weer te hebben. Naar afrika gaan ze dus weer mee. En dan die met de twee ritsen. kan je spelen met de lengte.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
- Contacteer:
Heel veel thanks voor jullie reacties!!
Het zal gerust praktisch zijn, maar ik weiger ze te dragen. Vooral in de grote steden in het buitenland kan je net zo goed een shirt met 'ik ben een toerist!' dragen. Daarnaast ziet het er ook nog eens niet uit.
Ik vind een lange linnen broek met slippers uitstekend werken, daar heb je het ook niet al te warm in, maar het ziet er in ieder geval nog een beetje toonbaar uit, en je valt wat minder uit de toon.
Ik vind een lange linnen broek met slippers uitstekend werken, daar heb je het ook niet al te warm in, maar het ziet er in ieder geval nog een beetje toonbaar uit, en je valt wat minder uit de toon.
- bolletjeom
- Reisexpert
in steden zal je mij er ook niet in zien....maar ik kom vaak genoeg in gebieden waar het super handig is. Een kampeertrip door Afrika, Een jungle trekking in zuid-amerika, Vrijwilligerswerk met fysieke arbied zoals bomen planten.
Ideaal zo'n ding als de temperatuur flink schommelt. denk aan de Andes rond de evenaar.
Maar in steden trek je idd beter iets anders aan.
Ideaal zo'n ding als de temperatuur flink schommelt. denk aan de Andes rond de evenaar.
Maar in steden trek je idd beter iets anders aan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb bij de Decathlon nog 2 afritsboeken gekocht, vind het vooral bij wandelen pieterpad en dergelijke ook erg handig, vooral als het 's ochtends nog fris is en het gedurende de dag warmer wordt!
Goede overwegingen!
Ik heb er zelf 2 in mijn bezit, en heb ze ook wel nodig in Zuid-Afrika, voor vrijwilligerswerk en wandeltochten.
Maar... ik ga ook werk doen waarbij ik representatief voor de dag moet komen, en in sommige gevallen zelfs op 'sjiek' moet (zal in Kaapstad op pad moeten, en mogelijk ook naar het parlement gestuurd worden). Dus als iemand nog tips heeft voor een representatieve look bij 40 graden, houd ik me erg aanbevolen (ik ben in de zomer in Zuid-Afrika).
Om on topic te blijven: welk type/merk afritsbroeken hebben jullie? Ik heb lifeline broeken, maar vind ze niet heel prettig zitten, eigenlijk...
Ik heb er zelf 2 in mijn bezit, en heb ze ook wel nodig in Zuid-Afrika, voor vrijwilligerswerk en wandeltochten.
Maar... ik ga ook werk doen waarbij ik representatief voor de dag moet komen, en in sommige gevallen zelfs op 'sjiek' moet (zal in Kaapstad op pad moeten, en mogelijk ook naar het parlement gestuurd worden). Dus als iemand nog tips heeft voor een representatieve look bij 40 graden, houd ik me erg aanbevolen (ik ben in de zomer in Zuid-Afrika).
Om on topic te blijven: welk type/merk afritsbroeken hebben jullie? Ik heb lifeline broeken, maar vind ze niet heel prettig zitten, eigenlijk...
Fem op reis - http://www.femeggers.nl
Hoi!
Tijdens onze 5 maandenreis zit er ook bij mij een afritsbroek in mijn backpack (op 2 plaatsen afritsbaar) en ik moet bekennen dat ik hem in al die maanden alleen tijdens de 10-daagse trek in Nepal heb opgegraven. Ik heb een lange linnen broek die ik veel draag als ik bedekt gekleed moet en het warm is en verder draag ik veel rokjes/jurkjes dus er zit ook altijd een legging in mijn tas voor tijdens de bus/treinreizen ('s nachts koud!).
Mjn vriend heeft er ook één mee en die draagt hem wel regelmatig.. Zijn broek is van Nomad en die van mij van Wilde Beast. Beiden gekocht in de opruiming bij Perry..
Tijdens onze 5 maandenreis zit er ook bij mij een afritsbroek in mijn backpack (op 2 plaatsen afritsbaar) en ik moet bekennen dat ik hem in al die maanden alleen tijdens de 10-daagse trek in Nepal heb opgegraven. Ik heb een lange linnen broek die ik veel draag als ik bedekt gekleed moet en het warm is en verder draag ik veel rokjes/jurkjes dus er zit ook altijd een legging in mijn tas voor tijdens de bus/treinreizen ('s nachts koud!).
Mjn vriend heeft er ook één mee en die draagt hem wel regelmatig.. Zijn broek is van Nomad en die van mij van Wilde Beast. Beiden gekocht in de opruiming bij Perry..